Een vraagje!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Fairytale, Nov 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Ben bijna 31 week zwanger, en voor mijn gevoel nog nooit echt een harde buik gehad! Is dat raar?

Mijn vk zei namelijk dat bij 26 weken je af en toe een harde buik kan krijgen, maar ik heb het nog niet gehad..

Ik heb wel eens last van mijn buik als ik teveel loop, of iets teveel doe, maar niet dat ie keihard word. Dus denk niet dat dat het is..

2. lea

lea Fanatiek lid

volgens mij kan dat geen kwaad hoor, ik weet niet of dit je eerste zwangerschap is, maar bij de eerste had ik het ook niet, nu wel regelmatig. net als het indalen wat ik toen nooit heb gevoeld en voorweeen? dit is nu mijn tweede zwangerschap en nu heb ik overal wel wat meer last van...

3. misa

misa Niet meer actief

Volgens mij hoef je helemaal geen harde buiken te krijgen hoor!
    Ik weet ook niet zeker of ik al harde buiken heb gehad. Heb voor een week of twee geleden wel gedacht: dit zou het kunnen zijn. Maar ik kon het niet met zekerheid zeggen.
    Ik ken wel ook het gevoel dat je buik wat minder prettig kan aanvoelen.

4. corrientjuh

Jun 23, 2010
    93
    0
    0
    Justitie
    Zuid Holland- Westland
    Maak je geen zorgen. Ik heb de hele zwangerschap van onze dochter nooit een harde buik gehad. En ik ben niet echt een stilzitter zeg maar. Toen ik trouwens weeen kreeg dacht ik (in het begin) heel naief dat dat de harde buiken waren...

Dus lekker genieten van je kleintje in je buik!

5. collo003

collo003 VIP lid

Feb 12, 2009
    7,802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik weet ook nog steeds niet hoe een harde buik nou eigenlijk aanvoelt dus ga er vanuit dat ik er mijn vorige zwangerschap geen heb gehad.

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik heb in mijn hele zwangerschap ook maar 2x een harde buik gehad. Wees blij het voelt niet echt prettig hihii.

liefs

7. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

Feb 17, 2010
    3,632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ben wel nieuwgierig,, hoe voelt dat dan??:)

8. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

alsof je huid aan alle kanten heel hard uitgerekt wordt! erg vervelend, ik kan dan niet eens meer normaal lopen.

9. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    Bij mijn oudste voelde ik het niet echt. dan zei mijn moeder wel is heb je een harde buik. en dan moest ik voelen en idd dan was hij hard.

Bij de 2de kreeg ik met 15 weken al regelmatig harde buiken (blaasontsteking toen) dat voelde alsof je het kindje van links naar rechts voelde schuiven Of je een hand hebt wat aan de binnekant van je baarmoeder een draaibeweging maakt (vuist)

en toen voelde ik het dus eigenlijk meestal wel.

deze zwangerschap zijn de harde buiken zelfs gevoelig. heb er gelukkig niet heel veel . maar ze zijn er vrij regelmatig en de ene keer gewoon en de volgende keer toch wel onprettig omdat dan de banden in de liezen btje "verkrampen" zeg maar.

10. Acem

Acem Fanatiek lid

May 6, 2010
    1,587
    8
    38
    Brabant
    ik dacht dat ook nooit te hebben maar na dat ik dat hier op de site melde had ik de volgende dag heel de dag een harde buik en zelfs met ongi pijn.... Mijn baby was blijkbaar heel klein beetje ingedaald zei de vk op de afspraak.. dat was de oorzaak.. sindsdien heb ik wel vaker last van harde buiken... maar bij mij begon het dus ook echt sinds vorige weekend.

11. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

Apr 13, 2006
    3,931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    ik heb het bij mijn meiden nooit gehad, of toch niet dat ik mij kan herinneren.
    nu bij de derde heel duidelijk wel.
    moet zeggen dat het wel raar is om het nu ineens wel mee te maken.

12. nina3

nina3 Bekend lid

Aug 27, 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij de eerste had ik regelmatig harde buiken, vooral bij traplopen ed. Bij de tweede nooit een harde buik gehad.

13. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

gelukkig ben ik niet de enige zo te zien:)nou gelukkig maar dan, wacht ik van zelf wel dat het komt.. liever niet natuurlijk:p

Share This Page