Lag gisteren lekker in bad en toen eruit ging kwam er zuur naar boven, het leek net (niet zo smakelijk) of mijn eten naar boven kwam. Sindsdien heb ik een hele zure smaak in mijn mond, heb wel 3x mijn tanden gepoetst vannochtend maar het gaat niet weg, ook niet als ik wat eet! Herkenbaar? wat heb je er tegen gedaan/helpt?
Ik had in mij vorige zwangerschap heel, heel erg last 't zuur. Kon er soms gewoon niet van slapen. Begon wel pas toen ik een dikke buik kreeg en de baby tegen mijn maag zat te drukken. Ik heb gewoon rennies gegeten. Heel veel rennies.
Maagzuur. Welkom in de wereld van zwangerschap! Rennies zijn de komende maanden je beste vriend. Je kan proberen op te letten wat je eet, ik krijg gegarandeerd 't zuur van gekruid eten. Koffie en chocolade schijnen ook boosdoeners te zijn. Verder kan het helpen om je hoofdeinde iets hoger te leggen bijvoorbeeld met behulp van een extra kussen. En wat mij mij ook vaak helpt is bv niet na het eten ook nog een beker of glas drinken, dat komt gegarandeerd weer omhoog...
Ik heb het ook, maar wel sinds een paar weken pas. Weinig aan te doen, beetje letten op wat je eet. Is echt een zwangerschapskwaal.. Ik heb juist last van zure dingen, te veel snoepen, kruidige dingen, yoghurt. Ze zeggen wel eens dat vanillevla kan helpen.