Ik heb 2 weken geleden mijn 2e mk gehad. Bij allebei was ik ong. 6 weken heen. Ik kreeg bloedverlies en mocht een echo laten maken. Bij beide keren was er al niets meer te zien. Ze konden a.d.h.v. het hcg gehalte bij de eerste keer zien dat ik wel zwanger was geweest, bij de 2x keer was volgens de gyn. het hcg gehalte al erg laag dat hij er aan twijfelde of ik wel zwanger was geweest. Vond dit zo raar, ik heb toch symptomen en 2 positieve testen gehad? Ik heb met 2 verschillende testen en een paar dagen na elkaar positief getest. Een positieve test is toch altijd zwanger? Vind dat maar heel raar. Ook gaf hij aan omdat ik in aug. en in nov. een mk heb gehad, ik maar 3 mnd moet wachten voor we weer verder konden proberen om zwanger te raken. Is dit nodig, ik lees zo veel andere verhalen en het vertrouwen in de gyn. is een beetje weg. Kan je me hier advies in geven? Alvast bedankt Smeetje
hoi Smeetje, als je twee positieve testen hebt gehad ben je echt zwanger geweest hoor. Artsen raden vaak aan om een aantal maanden te wachten voor je weer zwanger wordt. Dit is niet nodig, er is eigenlijk geen enkele reden om te wachten. Je ziet wel dat het wat langer kan duren voor de normale cyclus weer op gang is na een miskraam. Omdat je dan geen duidelijke eerste dag van laatste menstruatie hebt weet je niet hoe lang je zwanger bent als je meteen zwanger wordt. Maar we hebben tegenwoordig een termijnecho, dus dat is geen reden meer om te wachten. Je mag het gewoon weer proberen! Sterkte! Mirjam