beetje teleurgesteld: eerste "echte" VK-bezoek

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ramoontje, 31 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramoontje

    Ramoontje VIP lid

    28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    gehad vanochtend (dus het eerste bezoek na de intake) en nu wilde de kleine zich toch niet laten horen!!! :cry: (nu al ondeugend ;) )

    2 weken geleden met de echo was de kleine zo druk bezig dat het ook even duurde, maar de VK heeft echt alle trucjes uit d'r hoge hoed getoverd, het apparaat toonde wel de hartslag (145 slagen p/m) maar hij wilde zich maar niet laten horen. Verklaring van de VK: je hebt hele stevige buikspieren (wie ikke? die nog nooit iets aan de buikspieren heeft gedaan?) en je baarmoeder ligt (door die buikspieren?) iets verder naar achter!

    Nu mag ik over 2 weken terugkomen en proberen we het nog eens....

    Weet iemand trouwens of - omdat de baarmoeder wat verder naar achterligt - het nu ook wat langer duurt eer ik mijn kleintje ga voelen?

    Ik moest het effe kwijt.....

    Groetjes,
    Ramona
     
  2. Ellen1973

    Ellen1973 Actief lid

    22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    geen idee of je je kindje later of vroeger zal voelen. Dat heeft volgens mij te maken met de placenta. De gyn had gezien dat de placenta voor lag bij mij, en zei toen dat ik het kindje daardoor pas later zou voelen.
    Jammer dat je het hartje niet hoorde. Maar je zag gelukkig wel dat 'ie het deed! oeff... stel je voor zeg! En over 2 weken mag te al weer terugkomen. vanwege je teleurstelling over het hartje? Tof van je vk!

    groetjes, Ellen
     
  3. Ramoontje

    Ramoontje VIP lid

    28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Dat terugkomen over 2 weken is denk ik zowel voor de geruststelling van de VK als van mijzelf.

    De VK had het me zo gegund vandaag het hartje te laten horen: we gaan vandaag in ondertrouw en de VK had echt zoiets van die kleine moet vandaag een beetje mee feestvieren!

    Ik ben in ieder geval wel heel erg blij dat het met de echo 2 weken geleden wel te horen was, da's een hele geruststelling. Daarom maak ik me er nu ook niet echt druk over (bovendien was de hartslag wel te zien, alleen niet te horen!). Op naar 13 februari zullen we maar zeggen!

    Overigens vond ik het inderdaad wel heel fijn van mijn VK dat ik inderdaad al over 2 weken terug mag komen.

    Groetjes,
    Ramona
     
  4. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Hallo,

    Ik ben ooit ook eens voor een onderzoek naar een gyn. geweest. Deze vertelde mij ook dat mijn baarmoeder ver naar achteren was 'gekanteld' hij vertelde er verder bij dat dit voor een eventuele zwangerschap niks uit zou maken, had een positie effect nog wel, maar dat het langer kon duren voordat je het hartje kon horen.

    Dus ik denk dat dit mij ook te wachten staat, dat je het eerst niet kan horen, maar gelukkig wel kan zien! :D

    Groetjes Kalush
     
  5. Nadje

    Nadje Actief lid

    7 okt 2005
    335
    0
    0
    Ik heb het hartje nu al 2 x zien kloppen op de echo, maar ga het morgen (als het goed is) voor het eerst echt horen bij de VK, verheug me er enorm op!
    Hoop voor jou dat je het over 2 weken wel kunt horen!!
     
  6. lisa84

    lisa84 Actief lid

    20 dec 2005
    319
    0
    0
    moeder, vrouw, werknemer
    Almere
    ik mocht eerste keer toen was ik 9 weken nog niet naar het hartje luisteren, omdat ze dachten dat jenog niets zal horen.. dat was wel minder, helemaal, omdat ik hoorde dat ze bloed moesten prikken hahaha dus ik bijna op het nippertje flauwgevallen :p
    maar ik heb een man en een vrouw, ze wisselen van week ofzo.. maar denk je dat ik bij inwendig ondezoek, en brosten controleren (als dat moet!) die vrouw kan vragen?? ik zie nog niet in dat HIJ daar gaat voelen ofzo.... als ik ga bevallen misschien wel dan wil ik dat kind er gewoon uit hebben..
     
  7. lisa84

    lisa84 Actief lid

    20 dec 2005
    319
    0
    0
    moeder, vrouw, werknemer
    Almere
    ow en pas 20 feb kan ik bij de vk het hartje horen..
     
  8. Ramoontje

    Ramoontje VIP lid

    28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Gelukkig heb ik het hartje dus al een keer (luid en duidelijk!) gehoord. Vandaar ook dat ik het op zich niet zo'n probleem vond dat het vandaag niet te horen was. Neemt niet weg, dat ik dat natuurlijk wel heel erg jammer vond!!!!! :(

    Groetjes,
    Ramona
     
  9. Ellen1973

    Ellen1973 Actief lid

    22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Waarom zou je inwendig of aan je borsten onedrzocht moeten worden Lisa? Ben je mal, dat gebeurt niet hoor. Ja, wel als je bijna gaat persen of als je gestript wordt (kan soms de bevalling op gang brengen, dan gaat vk je baarmoeder een beetje prikkelen met de vingers).

    gefeliciteerd met je ondertrouw Ramoontje!

    Groetjes, Ellen
     
  10. Chantalletje

    Chantalletje Actief lid

    26 nov 2005
    250
    0
    0
    music manager
    Wijnaldum
    Het kan ook zijn dat je placenta aan de voorkant ligt teminste dat heb ik wel es gehoord!
     
  11. lisa84

    lisa84 Actief lid

    20 dec 2005
    319
    0
    0
    moeder, vrouw, werknemer
    Almere
    oww :( ik dacht dat dat altijd standaard moest, inwendig onderzoek, en borsten bekijken op knobbeltjes, of iets dergelijks...
     
  12. Ellen1973

    Ellen1973 Actief lid

    22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    gelukkig niet zeg, de bevalling vind ik wat dat betreft wel voldoende! ;)
     

Deel Deze Pagina