eisprong gevoeld en toch niet zwanger....(lang verhaal)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door annika, 9 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annika

    annika Actief lid

    9 feb 2006
    243
    0
    0
    Sinds juli 2005 ben ik gestopt met de pil. Ik werd meteen ongesteld, dit stelde alleen niet zoveel voor, (had aan een inlegkruisje genoeg) verder ook geen buikpijnen etc zoals ik wel had voordat ik met de pil begon. Mijn cyclus was (is nog steeds) redelijk regelmatig, alhoewel er wel iedere maand een paar dagen verschil in zitten. De ene maand is het 30, de andere maand 28 of zelfs 24 dagen.
    Inmiddels merk ik dat ik steeds méér ongesteld word, het is iedere maand heviger, meer bloedverlies en buikpijnen en rugpijn. Ik hoop zelf dat dat een goed teken is => is dat wat men ontpillen noemt, begin ik eindelijk weer de oude te worden?
    Sinds 2 maanden zijn mijn vriend en ik serieus bezig met zwanger worden. Ik ben me er erg in aan het verdiepen maar begrijp af en toe weinig van mijn lichaam. Vorige maand heb ik namelijk mijn eisprong gevoeld. Ik had gebruik gemaakt van ovulatietesten en toen deze postitief was kreeg ik een soort ongesteldheidspijnen, zoals lage rugpijn. Op een gegeven moment heb ik hele hevige buikpijn gehad, ik voelde echt dat het mijn baarmoeder was. Toen ik later naar de wc ging had ik zelfs bloedverlies, dat verbaaste met niet eens want de pijn was erg hevig. Via internet kwam ik erachter dat dat een eisprongbloeding geweest moest zijn. Nou dat was mooi dacht ik, want zo'n 7 uur voor die eisprong was er gemeenschap geweest (en daarvoor ook nog). Op mijn meest vruchtbare dag dus kon niet missen! Ik was er dan ook van overtuigd dat ik zwanger zou zijn. Ook mede omdat ik 5 dagen na deze eisprong een beetje bruin bloedverlies had => een innestelingsbloeding bedacht ik me..... Maar helaas, op dag 24 van mijn cyclus werd ik gewoon ongesteld. Ik kon het gewoon niet geloven. Nu ben ik dus bang dat er iets mis is.... Of ben ik gewoon zo naïef en werkt het niet zo? Omdat we pas 2 maanden bezig zijn lijkt het me wat overdreven om meteen hiervoor naar de huisarts te gaan. Maar het lijkt zo onlogisch, ik weet zeker dat ik die eisprong heb gevoeld, en er was genoeg zaad van binnen :) en dan toch niet zwanger.... Het is nogal een lang verhaal, maar ik hoop dat iemand mij kan overtuigen dat er niks aan de hand is of dat het iemand anders misschien bekend voor komt...
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hoihoi

    Niks aan de hand zou ik zeggen. Het klinkt me allemaal niet vreemd in de oren.
    Het precies op tijd klussen zegt helaas helemaal niks... elke maand heeft een gezond stel zo'n 20 % kans om zwanger te worden.. Je kunt dit verhogen, op tijd vrijen.. om de dag vrijen enz.. maar het is nooit 100%
    De natuur gaat zijn gang. Heel irritant om ergens geen controle over te hebben maar zo werkt het eenmaal.

    Heel veel succes!

    groetjes
    Natasja
     
  3. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Het eerste instantie zou ik nog niet zoveel zorgen maken of er moet een reden zijn omdat wel te zijn.
    Maar er zijn zoveel meiden hier die bijna jaar of zelfs nog langer bezig waren om zwanger te worden, maar toch wel zwanger zijn geraakt.
    Juist als je er meer mee bezig bent lijkt het juist niet te lukken.
    Er zullen nog wel meer verhalen in deze topic voorbij komen van andere meiden.

    groetjes Anna.
     
  4. annika

    annika Actief lid

    9 feb 2006
    243
    0
    0
    tjee, wat een snelle reacties! Bedankt! Oef, het is echt goed om te horen dat er (zeer waarschijnlijk) niks aan de hand is, soms is bevestiging al even genoeg. Ik vond het alleen zo vreemd, omdat ik het echt gevoeld heb, die eisprong dus.... Maar dat zegt dus niks.....
     
  5. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nee hoor, voel bijna altijd mijn eisprong. en ben 7 maanden bezig zwanger te worden.

    groetjes
     
  6. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.587
    61
    48
    ik voel maandelijks mijn eisprong en klus op juiste momenten daar heb ik invloed op.
    wat er daarna van binnen gebeurd ??????????
    helaas daar hebben we geen van allen invloed op dat is moedertje natuur die haar weg gaat.
    en dan hoeft het in ieder geval nog niet te betekenen dat het mis van binnen is. daar ga ik ook van uit.
    ik was ook zo naief zo van ooppa dat doen we ff , maar nu weet ik dat het niet zo makkelijk is dan dat we of de meeste denken.

    oook veeeeeeeeeeeel suscces met klussen rondom je tijd en wie weet word je snel verrast.... LIEK..
     
  7. annika

    annika Actief lid

    9 feb 2006
    243
    0
    0
    7 Maanden bezig en bijna altijd je eisprong voelen? Goh, mijn reacties zijn vanwege onwetendheid geloof ik nogal overdreven geweest.... Ik was zo teleurgesteld toen ik ongesteld werd, en bedacht me zelfs dat ik misschien toch zwanger was... want er zijn wel meer vrouwen die de eerste maanden tijdens hun zwangerschap toch nog bloedverlies hebben => had ik gelezen en dat wil je graag geloven om zo'n moment.
    En dan te bedenken dat ik pas 2 maanden bezig ben. Maar ja, dat is ook het stomme, het moment dat het begint te kriebelen en dat je dus klaar denkt te zijn voor kinderen wil je ook meteen zwanger zijn. Helaas, zo werkt het blijkbaar niet.
     
  8. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Allemaal heel herkenbaar!
    zoals als je zelf zegt, zodra je met de pil stopt ben je er helemaal klaar voor, alleen dat zegt verder nog niks.. het moet ook nog eens raak zijn.

    Ja 7 maanden geleden ben ik gestopt en heb denk ik 5 keer (zit nu dan in de 7 de ronde na de pil) mijn eisprong gevoeld. heb ook ovulatie testen gebruikt en kreeg altijd een positieve test waneer ik dacht mijn eitje te hebben.. dus elke keer echt gevoelt. Maar ja helaasje speculaasje... nog niks. Maar we geven de moed niet op! we zijn nu weer in de vruchtbare periode aangeland en doen weer ons best!

    groetjes
     
  9. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
  10. Stientje

    Stientje Fanatiek lid

    2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    België
    Ik heb er ook al 2... vd eerste was ik zwanger na 5 maanden, de tweede na 3 maanden en nu zijn we al 8 maanden bezig... je lijf neemt gewoon z'n
    eigen tempo wanneer ie er klaar voor is... En
    als je de wens echt graag hebt kan het niet snel genoeg gaan... maar ieders geduld wordt echt
    wel beloofd !! Daar vertrouwen we op !
     
  11. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Meis niks om je op dit moment druk over te maken hoor!!

    Ik voel ook (bijna) iedere cyclus mijn eisprong wel en ben al 9 maanden bezig. Helaas heeft het voelen van de eisprong en de kans dat het die ronde raak is niks met elkaar te maken....Het mooie is wel dat je dan eigenlijk zeker weet dat je wel een eisprong hebt.

    Succes!!
     
  12. annika

    annika Actief lid

    9 feb 2006
    243
    0
    0
    Ben in ieder geval blij te horen dat ik niet de enige ben. Wanneer je het één en ander leest over zwanger worden denk je toch wel al snel dat het wel moet lukken wanneer je rond je vruchtbare periode gemeenschap hebt met elkaar. Alsof het dat niet kan missen. Ik had natuurlijk wel al gelezen dat veel mensen er zeker wel een aantal maanden over doen voordat ze uiteindelijk zwanger zijn. Maar ik bedacht me dan dat ze vast niet hun eisprong konden voelen en daardoor de kans groot was dat ze dan niet rond hun vruchtbare periode klussen.
    Het geeft me in ieder geval wel en goed gevoel al deze reacties. En inderdaad, ik weet zo goed als zeker dat ik een eisprong heb, dat is in ieder geval al iets.
     
  13. Molly

    Molly Fanatiek lid

    4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Ik heb de eerste 3 maanden ook steeds mijn eisprong gevoeld en dit klopte ook steeds met mijn eerste menstruatiedag. Helaas voel ik het de laatste 2 maanden niet meer, of ben ik er in ieder geval niet zeker van. Dit zeg ik niet om je bang te maken, maar als je 1 maand je eisprong hebt gevoeld betekent het (helaas) niet automatisch dat je deze iedere maand voelt. Ik hoop het natuurlijk wel voor je hoor!
     
  14. annika

    annika Actief lid

    9 feb 2006
    243
    0
    0
    Het is voor mij ook pas de 2e keer dat ik mijn eisprong heb gevoeld, terwijl ik al zo'n 6 maanden ben gestopt met de pil. Ben me er dus inderdaad van bewust dat ik dit niet elke maand zal voelen. Is eigenlijk ook zoiets => toen ik stopte met de pil ging ik me pas verdiepen in mijn cyclus. Ik had er nog nooit van gehoord dat je je eisprong kon voelen... of een eisprongbloeding, ik schrok me wilt laatst zeg! Zo leer je je lichaam nog eens kennen... Voor mij daarom nooit meer de pil, denk dat je hormonen er aardig van in de war kunnen raken.
     

Deel Deze Pagina