Hoi meiden! Vanaf 7 september heb ik geen baan meer helaas! Vriendlief moet er ook 3 maanden uit vanaf juli tot eind september/begin oktober. Maar mijn vraag.. Als ik 7 september eindig met met contract, heb ik nog recht op 6 weken zw.schapsverlof, nou heb ik het uwv gebeld, en die vertelde mij dat ik recht heb op het gemiddelde wat ik per jaar verdiend heb ofzo? Nu zit ik al een tijdje in de ziektewet, en krijg dus mijn minimale uren betaald. Krijg ik dit ook in me verlof? Of hoe moet ik 'dat gemiddelde' berekenen? Liefs xSimone
Je ziektewet is al berekend over het gemiddelde wat je de afgelopen tijd hebt gewerkt. Ook je WAZO wordt berekend over de periode vóórdat je ziek werd. Dat staat ook al vermeld op de site van het UWV. Je krijg gewoon gedurende je gehele bevallingsverlof dat bedrag per week/maand. Aansluitend aan je verlof moet je dan evt een WW aanvragen of je hebt in de tussentijd hopenlijk een nieuwe baan gevonden.
Ik vermoed van wel, anders even je vraag in het UWV-topic neerzetten. dan krijg je gerichter antwoord.
Oké, sommige zeggen namelijk dat je 'ziektewetuitkering' 100% is, en je 'zwangerschapsverlof' 70%? Dus dan zou ik minder krijgen.
Ik zit momenteel in de ziektewet en die is inderdaad 100% evenals je verlof. Staat ook op de site van het uwv.