2 vraagjes

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lieve, 6 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieve

    lieve Actief lid

    6 jul 2007
    129
    0
    0
    VZ iG
    in brabant
    hoi,

    ik moet 19 augustus testen, en wij gaan 20 augustus op vakantie.
    stel dat de test positief is.
    nou zijn mijn vragen:
    - wij gaan de 1e dag naar een attractiepark, mag je dan in snelle attractie? kan dat dan geen kwaad.
    - mag je zonnen op vakantie? omdat blijkt dat de test postief is.
    ik kan namelijk pas na 3 weken naar de dokter als ik terug ben van vakantie, om te melden dat ik zwanger ben.

    groetjes lieve uit brabant
     
  2. Beastie

    Beastie VIP lid

    9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Eigenlijk het antwoord op alle twee de vragen...luister naar je lijf! Je kan snelle attracties in ...attracties waar je klappen krijgt zoiets als erg snel stilstaan ofzo zou ik eerst aanlijken maar mischien ben je wel zoooo misselijk dat je er toch vanafziet ;)
    Zonnen kan, maar met maten...laat je niet verbranden (maar dat geld eigenlijk altijd :rolleyes: ) smeren dus!
     
  3. BlaBlaBla

    BlaBlaBla Bekend lid

    25 jun 2007
    996
    0
    0
    als je in bepaalde attracties niet in mag als je zwanger bent staat dat volgens mij altijd op een bord bij de ingang ;)
     
  4. Judy77

    Judy77 Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    In de Efteling zeker! Daar staat een vrouw met dikke buik op als je er niet in mag..... Ik was toen 8 weken zwanger en niemand mocht het weten, dus voor mij erg handig....hoewel ik toch niet van die achtbanen houdt! Er stond trouwens zelfs bij de wildwaterbaan dat je er niet in mocht, maar die in de Efteling is niet zo heftig, daar ben ik gewoon in gegaan....
     
  5. jessie33

    jessie33 Actief lid

    2 apr 2007
    332
    0
    0
    Ik zou voor de atraktie's ook even informeren of het wel of niet kan, en wat betreft zonne zou ik goed blijven smeren en niet te lang doen.

    Groetjes Jessie33
     
  6. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    In een tijdschrift las ik vandaag dat je tot 12 wkn met een gerust hard in een atractie kan, de beugel van een karretje past nu nog makkelijk om je buik heen, en de baby zit goed beschermd....

    Alleen zou ik persoonlijk het risico niet durven te nemen.
     
  7. Dag

    Dag VIP lid

    2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    Ik heb eigenlijk ook een vraag :
    Mijn oom ( broer van mijn vader ) is geestelijk gehandicapt.
    Mijn vader is geen drager van het gen maar ben toch wel beetje nerveus hoe dat nu bij mij zit..
    Toen ik geboren ben schijnt het wel zo te zijn dat ik een onderzoek heb gehad of ik het gen bij me draag ja of nee
    Mijn moeder zegt dat ik het gen niet mee draag...

    zit te twijfelen of ik geen onderzoek moet doen voordat ik zwanger raak...
    Als ik zwanger ben en er zit een kindje in mijn buik met een gen. afwijking dan laat ik het ook niet weghalen...

    Hoe zouden jullie dit aanpakken?
     
  8. Niet meer actief

    Peter zijn moder is ook een drager van een gen. ziekte om precies te zijn de ziekte van duchenne een spierziekte, Peter is er vroeger op gecontroleert en hij blijkt geen drager van het gen te zijn, toch wil ik als ik zwanger ben en de mogelijkheid is er weten of het kind het gen heeft ja of nee.
    Het weghalen zal ik absoluut niet doen, maar dan ben je wel voorbereid en kan je maatregelen nemen in en om het huis voor je kindje.
     
  9. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Volgens mij ging dit topic over achtbanen toch?
    Misschien in het vervolg een apart topic openen...dit is namelijk best lullig voor de topic starter.
     
  10. Beastie

    Beastie VIP lid

    9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
     
  11. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik zou het persoonlijk niet doen, je buik gaat dan klutsen en draait in alle richtingen, dit als je weet dat daarbinnen iets aan het groeien is.
    In de zon liggen kan gaan kwaad als je je voldoende insmeert maar ik weet wel dat een zwangere vrouw minder goed de zon verdraagt, dus je zal het zelf wel opmerken.
     
  12. Visjes

    Visjes Bekend lid

    2 jan 2007
    592
    0
    0
    Je kan gerust in een 8baan gaan als je je er goed bij voelt. Zwangere vrouwen mogen er namelijk niet in ivm dikke buik.

    En van zonnen kun je zwangerschapsmasker krijgen, maar dat is volgens mij niet direct in het begin van je zwangerschap.

    Je kan altijd even op die dingen googlen. Gewoon voorzichtig zijn...!

    Suc6 en een fijne vakantie :)
     

Deel Deze Pagina