Gaat dit nog goed?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Dorie, Jun 3, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dorie

Dorie Actief lid

Feb 9, 2006
    145
    0
    0
    hoi Japke/Mirjam,

Ik ben nu 4 weken en 3 dagen zwanger en sinds afgelopen dinsdag heb ik last van een ongigevoel en soort spierpijn in mijn liezen. Ook heb ik last van witte dikke afscheiding wat steeds meer lijkt te worden.... Mijn vraag is, is dit normaal bij een goed verlopende zwangerschap? Ik weet wel dat bij een mk het zo is dat je helderroodbloedverlies hebt gecombineerd met krampen....
    Ik maak me zorgen, omdat het vorige maand dus mis ging. Ik rook helaas nog wel en krijg daar binnenkort begeleiding in. Tot die tijdben ik vandaag begonnen met minderen. Hou het nu vol om er maar 4 te roken ipv 15 per dag...... :oops:
    Ben echt doodsbang dat het mis gaat bij elke buikpijn die ik voel..... Eind deze maand, begin volgende maand krijg ik de eerste echo..... Weet niet hoe ik in de tussentijd mijn tijd doorkom. Ben 1 brok zenuwen en doodsbang.....

groetjes, Brigitta

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Brigitta,

wat goed dat je al zo geminderd bent met roken en ook dat je begeleiding gaat krijgen om helemaal te stoppen. Fijn dat je weer zwanger bent!
    Het is logisch dat je het heel spannend vindt en zenuwachtig bent, na een vorige miskraam. Zoals je zelf al beschrijft, je hebt geen tekenen van dat het nu weer mis zou gaan. Pijn in de buik en een ongesteldheidsgevoel horen bij een normale zwangerschap, dat heeft geen enkele voorspellende waarde. Ook meer afscheiding hoort bij de zwangerschap. Baarmoedermond en vagina zijn rijk doorbloed en daardoor heb je meer slijmproduktie. Zolang het niet stinkt of jeukt is er niets aan de hand. Als dat wel zo is moet je even naar de huisarts, je hebt in de zwangerschap namelijk ook meer kans op een schimmelinfectie, en die moet wel behandeld worden.

Mirjam

Share This Page