hey lady´s misschien een hele domme vraag maar ik heb net op het forum gezocht en kan eigenlijk geen antwoord vinden. hoe weet je dat je uberhaupt een ei hebt of hebt gehad??? ik ben nu van af februari bezig en klus zo´n beetje standaard altijd om de dag....tot nu toe zonder succes maar probleem is ik voel nooit wat, geen ei en ook geen ongi als die komt. ik heb nergens last van niet in me rug, geen krampjes, geen pijnlijke borsten niets van dat al. op zich heb ik best een regelmatige cyclus dus begin me langzaam af te vragen of er wel een ei komt?? hoe kan ik daar nu achterkomen?
Meestal als je ei eraan komt, heb je last van wat slijmerige afscheiding (net een snotje waar je draadjes mee kan maken, vies praatje maar weet t ook niet anders uit te leggen sorry) en vaak ben je ook meer opgewonden. Om het echt zeker te weten zal je het met ovulatietesten precies zien of temperaturen, maar daar weet ik niet zoveel van ! Succes!
Je eisprong komt gemiddels zo'n 14 dagen voor je ongesteldheid, in jouw geval dus rond dag 8 van je cyclus. Let dan op of je iets merkt als buikpijn, kramperig gevoel of veel draderig slijmverlies. Maar sommigen voelen ook niks. En sommigen hebben hun eisprong 10 dagen voor hun menstruatie of 11, 12, 13 of 15 dagen. Ik bedoel maar te zeggen dat het bij iedereen anders kan zijn. Een goeie en goedkope manier om er achter te komen is elke morgen rond hetzelfde tijdstip je temperatuur opmeten. met je eisprong stijgt ook je temperatuur. Of ovulatietesten gebruiken, maar dat is vrij duur. maar dan weet je het wel hoe en wat! Succes!
De ovulatietesten zijn via internet niet zo duur... Die geven een positief resultaat vooor je eisprong. Dan kun je daarna goed opletten of je ergens iets merkt (pijntjes of slijm). Sindsdien voel ik mijn ei ook aankomen. Ik voel al wat stekerige pijntjes voor mijn ei gaat springen. Je kunt ook gaan temperaturen. Elke ochtend op het zelfde tijdstip. Als je temperatuur wat daalt heb je een eisprong GEHAD. De 2e helft van je cyclus is je temperatuur wat hoger. Wie weet helpt het jou ook je cyclus inzicht te geven.
pfoe dat temperaturen lijkt zo ingewikkeld, kan dat met een oormeter?? waar kan ik dat dan het beste bijhouden, zijn daar schema´s voor? dus als de temp zakt is er een ei geweest toch? die ovulatie sticks hoe werkt dat? is dat ook iedere dag dan? welke zijn goed ? sorry voor al die vragen maar ik snap er nog niet echt heel veel van , hebt tot nu toe niet veel meer gedaan dan steeds me ongi noteren.. in ieder geval bedankt dat jullie zo behulpzaam zijn, echt super
temperaturen kun je het beste rectaal doen dat is het betrouwbaarst. je doet dit vanaf de eerste dag dat je ongi word elke dag op het zelfde tijdstip en voor je opstaat dus wakker worden en gelijk tempen. elke dag zelfde tijd. als je een ei sprong hebt dan gaat je temp omhoog je temp blijft hoog tot je ongi. als je ongi word zakt je temp weer. mocht je temp hoog blijven dan is de kans er dat je zwanger bent. en dus niet ongi word en je kunt testen. snap je het temperatuur verhaal een beetje? ik had altijd een boekje waar ik de datums en graden inzette. en ik had een schema waar ik aan het eind van de maand alles keurig netjes inzette. als het goed is zie je een boogje dus een sprongetje in je temp en dan heb je ei sprong gehad. de sticks heb ik nog nooit gebruikt maar ik geloof als je 28 dagen cyclus hebt dan dan begin je de eerste keer bijvb bij dag 11 en dan doorgaan tot je een streep te voorschijn ziet komen en dan heb je een ei sprong meestal tot dag 15 ongeveer daartussen heb je wel eens een ei gehad. mocht dat niet het geval zijn dan ga je door tot je wel een ei ziet zie je nog steeds niet kun je de maand erna weer eens proberen.
Ik zou zeker even een setje ovulatietesten kopen als ik jou was. Ik had ovulatietesten van sensitest, gewoon de goedkoopste versie, zijn niet duur en als je ze 1 cyclus doet dan weet je in ieder geval dat je een ei hebt. (temperaturen kan ook maar is idd vrij ingewikkeld, moet rectaal en moet iedere dag rond hetzelfde tijdstip, voordat je uit bed komt anders is het niet betrouwbaar) Gebruik van ovulatietesten staat duidelijk in de gebruiksaanwijzing. Komt erop neer dat je een dag of 5 test door op een strookje te plassen (of dipstik in potje) en als je ei eraan komt krijg je 2 (gelijk gekleurde) streeptjes en kun je "aan de slag". Eerste cyclus kost het relatief veel testen omdat je niet weet wanneer je ei is adviseren ze bijv. al om op dag 10 te beginnen met testen, als je dan pas je ei op dag 18 hebt heb je wel 8 testen verbruikt. Maarja dat hoort er dus bij bij ovulatietesten, anders "mis" je misschien je ei als je te laat gaat testen. Qua plassen enzo is het vergelijkbaar met een zwangerschapstest waar je alleen even goed op moet letten is dat bij een ovulatietest je teststreep minimaal even donker moet zijn als je controlestreep (staat allemaal in de gebruiksaanwijzing) Succes !