Ow wat herkenbaar allemaal. Gister (ook na aanleiding van de reactie van Vagans) het er nog even met hem over gehad.. en dat ging dus zo: Ik: Lief, ik snap jou echt ff niet, je weet dat er een (ookal is die klein) kans is dat ik zwanger raak (of ben ) en toch kun je je niet inhouden.. voor mij is 1 + 1 = 2 en dat = ik wil wel een kindje. Hij: Ja.. ik weet het niet, snap het zelf ook niet. Ik: Je kunt ook gewoon tegen mij zeggen, lief we gaan ervoor Hij: Nee... Ik: Eng hé om dat te zeggen Hij: Ja.... Ik: Maar ga je flippen of blij zijn als ik zwanger zou zijn, Hij: Tuurlijk ga ik niet flippen! (zei hij boos) Ik: Zeg dan gewoon wat je wil, wees is duidelijk.. Hij: weet ik niet.. Wat moet je daar nou mee??
dat is een typische mannen reactie dat heb ik ook 2 jaar aangehoord, tot hij uiteindelijk de stap nam om niet meer voor het zingen de kerk uit te gaan, en ik meteen zwanger was, nu zei hij ik wou dat ik het eerder had gedaan hahaha en last but nog least, hij is de beste papa van de hele wereld geworden!! hij doet alles en hij doet het geweldig!!
Hoe lieff!! Echt geweldig dit soort verhalen. Het is alleen DE stap hé die hij moet zetten. Ik wacht het af, geef hem alle ruimte. Ik ben er klaar voor en dat weet hij.. ik vraag me alleen af in hoeverre hij er mee bezig is? In mijn hoofd blijf ik de hele dag door denken aan zwanger raken, en kinderen krijgen (als me dat gegund is) Zal hij er over nadenken overdag of gewoon helemaal niet, laten we zeggen dat ik best een dagje hem zou willen zijn
ik dacht ook altijd dat hij er niet over na dacht, achteraf deed hij dat weldegelijk de hele dag door, maar mannen hangen dat niet aan de grote klok, ook omdat ze heel onzeker zijn op zo een moment! Het is edd alleen de stap die ze moeten zetten daarna gaat alles vanzelf. maar ik kan het me nog wel herrinneren ja, ik kon hem wel af en toe wat doen, hij wilde er niet over praten terwijl ik er 24/7 mee bezig was, dussss ik kan je wel begrijpen hoor hahahaha. het komt allemaal wel goed hij gaat vanzelf een keer overstag.
Misschien moet de mijne is met de jouwe praten Thnx voor je berichtjes, helpt mij enorm vooral omdat ik even het gevoel had dat ik de enige was die zo'n vriend heeft
Toch grappig dat de er meer mannen zijn die zo denken. Ik wilde ook maar vriendlief niet, toch ging het bij hem ook steeds meer spelen en uiteindelijk na heel wat gesprekken ging hij toch overstag, nu zou hij nooit meer terug willen en geniet super van ons kleine grote mannetje. Maak je man niet te gek en geef hem ook de kans om te wennen aan het idee, gooi af en toe een balletje op maar dring niet te veel aan. Ga je te veel aandringen dan heb je kans dat je hem alleen maar tegen je in het harnas jaagt, terwijl als je af en toe eens een balletje opgooid of wat lieve babyfoto`s laat zien hij vast wel gaat nadenken en dan gaat het bij hem ook vanzelf wel kriebelen hoor. En bedenk ook hoe jij het voor je ziet (nou heb dat waarschijnlijk al 10000 keer gedaan) maar denk dan ook eens in hoe hij het voorzich zou kunnen zien kwa zijn hobby`s (die hij bang is op te moeten geven) enz. Stel hem gerust met dat hij nog steeds zijn hobby`s kan uitoefenen enzo. Meid heel veel succes en echt alles komt goed
lievebeeb om je gerust te stellen, het kindje is absoluut niet van mindere kwaliteit. Bij icsi (ivf waarbij zaadje direct in eitje wordt geinjecteerd) hoeft een zaadje helemaal niet te zwemmen en wordt er maar 1tje uitgekozen die er goed uitziet. Deze zou dus helemaal niet het snelst zijn waarschijnlijk. En toch zijn er niet meer afwijkingen bij icsi kinderen. Van de 20 miljoen zaadjes (ongeveer) die vrijkomen bij een zaadlozing zullen maar een stuk of 10 uiteindelijk het eitje bereiken. (als er al 1 wacht) gewoon om het simpele feit dat ze aangevallen worden, niet sterk genoeg zijn of de verkeerde kant op zwemmen (het is net een doolhof daarbinnen). Daarom denk ik dat de kans met alleen voorvocht wel heeeeel klein is. Want dan zijn er veel minder zaadjes en niet eens bij alle mannen zit zaad in het voorvocht. Als je zin hebt om je in zaadjes en eitjes te verdiepen, kijk hier eens naar: YouTube - The great sperm race part 1