Een vreemde vraagt, Is het kindje van jezelf?

Discussie in 'De lounge' gestart door Vica86, 12 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Moet zeggen dat het ook wel eens door mijn hoofd schiet. Of het kindje geadopteerd is of niet. Maar zou het never nooit vragen. Totaal niet mijn zaak en vind het een vreemde vraag aan iemand die je niet kent.

2. glimworm

glimworm Niet meer actief

Ik vind het ook een erg rare en brutale vraag
    Ik zou dan ook zo bijdehand zijn om te antwoorden met:
    Nee het komt uit een chocolade kindersurprise ei :p

3. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Pas geleden was ik ergens een kop koffie aan het drinken met mijn dochter, vraagt de serveerster aan me of ze mijn zusje of mijn dochter is???:( nu vind ik die vraag niet vervelend maar ik was wel stomverbaasd.

Tijdens mijn zwangerschap heb ik vaak de vraag gekregen of het wel gepland was......ik zag er heel jong uit en blijkbaar vinden mensen het nodig zoiets te weten;) en ze is heel gepland (voor zover je dat kan.....)

Blijkbaar zie ik er nog steeds jong uit.:)

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    leuk compliment :)

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

leuk om te horen dat je jong eruit ziet, maar ik vind het een heel lompe vraag of het gepland was. Dat is gewoon hetzelfde vragen als was het een ongelukje??? echt erg dat iemand dat durft te vragen.

6. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Blijkbaar denken veel mensen dat ze niet respectvol met in hun ogen jonge/oude etc etc (aanstaande) moeders hoeven omgaan;);)

Ik maakte me er toen al niet druk om en nu nog steeds niet! mensen denken toch wel wat ze willen;)

7. sinada

sinada Niet meer actief

misschien lijkt je kindje niet op je. of zie je er jong uit en denk ze dat het je broertje of zusje is. Misschien ben je de oppas. Kan van alles zijn. De vraag is het geplant vind ik erger.

8. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik bedoel niet de vraag of ze me zusje of dochter is, dat vond ik wel grappig, ik was toen verwonderd dat ze dat niet kon zien.
    Ze lijkt veel op mij maar dat kan ook met zussen he;)

Ik bedoelde meer toen ik zwanger was, die vragen!

9. 4days

4days Niet meer actief

Nou weet je dat ik me dat pas geleden nog serieus heb zitten afvragen... Ik dacht als je als blanke moeder nou een donker kindje hebt, zou je daar commentaar op krijgen? Ja dus... Wel stom hoor, ik zou zelf eigenlijk nooit eraan twijfelen of het de moeder is. :)

10. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ik vind het niet raar hoor,je kan toch ook de oppas zijn?

Ik vraag het ook weleens,maar puur uit belangstelling! ook nederlandse vrouwen met nederlandse kindjes!;)

11. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Die vraag krijg ik ook vaak ja. En het stomme is, als ik op straat loop met mijn zusje van 10 gaan mensen ineens zeggen "wat heeft u een leuke dochter".

Mensen kijken gewoon niet goed.

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja het is wat direct en persoonlijk maar ik zou liever dat hebben als achter mijn rug om, mensen willen toch altijd eerlijkheid en als iemand oprecht ernaar vraagt (misschien hebben er ervaring van adoptie binnen de familie e.d.) dan is het toch geen gekke vraag als je kindje amper op je lijkt.

Dat bedoel ik nu met mensen die niet kunnen omgaan met andere mensen die interesse in je hebben of proberen een praatje te maken, okay het is misschien niet de meest subtiele vraag maar ik vind hem helemaal niet zo raar...

13. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik zou hier dus niet eens 2 x over nadenken.als iemand mij dat vroeg, is hier vast ook al een paar keer gevraagd, man en ik zijn donker en colin zo blond als maar zijn kan.
    Ik zou ook niet weten wat er onbeschoft aan zou zijn. ZE vraag t niet goh vind je het normaal om een kind te hebben ofzo?

Ze vraagt gewoon of het kindje van jou is.. nee ik snap echt niet wat hier raar aan is. Kan net zo goed een oppas kindje zijn of die van je zus..waarschijnlijk gewoon proberen een gesprek te openen inderdaad en een kindje is meestal een veilig onderwerp.. Maar bij een heleboel van jullie dus niet.

14. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Nee, natuurlijk is dat niet een veilig onderwerp. Je weet toch niet wat er allemaal speelt? Ik weet ook niet waar veel mensen het lef vandaan halen om zulke persoonlijke vragen te stellen. Praat dan over het weer, o.i.d.

15. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Zelfde situatie hier..

Hebben beide bruine ogen en donker haar, zoonlief blauwe ogen en donkerblond haar. Dochter krijgt volgens mij bruine kijkertjes..

Maar je ziet zo wat de mensen denken.. ;)

16. Rosanna04

Rosanna04 Bekend lid

22 jan 2008
    518
    0
    16
    Randstad
    How rude! Die oudere mensen ook van tegenwoordig..
    Ik zou dan zeggen: zijn die tanden wel van uzelf?
    :D

Deel Deze Pagina