Hallo meiden, Vanmorgen werd ik wakker en ik voelde aan mijn buik. Dat was een heel raar moment omdat ik dacht "heb ik dan gedroomd dat ik zwanger was?" Mijn buik voelde ineens bijna plat aan en als ik nu voel is hij voor mijn gevoel niet meer zo dik als dat hij was. Morgen ben ik 22 weken zwanger en ik voel de kleine veel dus dat zit goed maar hoe kan het nou dat mijn buik dunner lijkt te worden? Iemand ervaring hiermee of weet waar dat aan kan liggen? Groetjes
Hoi, Ik heb t ook. Echt een enorm verschil is het. Ben nu 20 weken en de verlos zegt dat het normaal is. De baby is dan waarschijnlijk gedraaid. Dus meer naar de rug gaan liggen. Ik vertrouw er maar op dat dat zo is. Biij mij is het namenlijk zo dat ik hele heftige weeën kreeg en daarna was ie ineens een stuk kleiner. Heel vaag dus maakte me zorgen maar volgens verlos is alles oké.
dit herken ik wel, kan heel goed dat je baby een andere houding heeft aangenomen of dat je darmen goed geleegd zijn (ik had het ook na een diarree-aanval) ik heb in ieder geval toevallig kunnen zien dmv echo's hoe de houding van je kindje en de stand van je buik verband met elkaar houden. maar als je het niet vertrouwd dan uiteraard bellen met je vk! niks is belangrijker dan je gevoel hierin, altijd volgen!
goh, ik wist niet dat het aan de houding van de baby kan liggen maar dat klinkt wel logisch. Maar sinds gister is hij gedraaid en ligt hij met zijn koppie naar boven. En gister voelde het nog niet zo plat aan als vandaag...
Heb ik ook! sinds deze week is mijn buik precies wat kleiner. We zijn allemaal rond de 20 weken, dus mss iets met de termijn te maken? Heb de indruk dat er bovendien nog wel wat verandert, zo had ik ontzettende last van constipatie en sinds een aantal dagen is alles opgelost....
Ik heb dat gevoel soms ook, maar als ik dan weer in de spiegel kijk (blote buik) dan zie ik toch echt wel een mooie buik. Als de VK zegt dat het geen kwaad kan zou ik me er geen zorgen over maken.
Ja, dat had ik ook heel erg! Heb het toen aan de vk gevraagd en die zei dat het komt omdat de hoeveelheid vruchtwater varieert.
herken het ook, wss anders gaan liggen ben nu bijna 4o weken en je ziet nog steeds verschil, ene keer dik, andere keer dunner,ene keer buik gezakt, andere keer trug hoger...
Ik heb het ook, ben dan nog niet zover als jullie, bijna 18 weken nu..maar ik vind mijn buik ook kleiner nu. Maar ik heb met een vreselijke verstopping gezeten, en die is eruit..ik heb nu 2 dagen heel veel ontlasting gehad, kan me voorstellen dat dit ook effect heeft op je omvang.