Een vriendin helpen met haar toekomst maar...

Discussie in 'De lounge' gestart door Growlithe, 4 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Dat zielig doen en de vinger naar jou wijzen vind ik heel manipulerend gedrag.

2. Koon

Koon Niet meer actief

Inderdaad. De groeten!
    Geen energie meer aan verspillen.

3. Kerstster

Kerstster Actief lid

1 nov 2015
    261
    31
    28
    Vrouw
    Silvermoon City
    Dit idd, ik zou haar ook meteen eruit zetten. Denk dat ik knallende ruzie met haar zou hebben, ik zou dat gedrag echt niet pikken. Wat een malloot zeg.

4. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.034
    113
    Nederland
    Nu ik je update lees zou ik de sleutel terug eisen en anders de sloten per direct vervangen, om vervolgens het contact te verbreken. Wat is dat voor raar mens😱

5. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik had het al niet eens zo ver laten komen maar dat even terzijde. Ze had na haar verzoek om een datum per direct kunnen gaan, toedelodokie.

6. miloena

miloena Fanatiek lid

19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    Heel nobel van je om haar zo goed te helpen, maar ik denk net als de anderen dat dit echt geen vriendin te noemen is. Hoe ze haar gedraagt en naar jou toe doet is echt niet normaal!! Dit is geen vriendschap.
    En zeker na het lezen van je laatste update zou ik haar er gelijk uitzetten. Spullen pakken, wegwezen en sloten vervangen. Een gesprek heeft weinig nut aangezien ze toch weinig respect voor je heeft!
    En waarom steeds tegen je man zeggen dat ze oppas blijft en dar ze toch iets langer in NL blijft terwijl ze bij jou steeds aangaf je moet oppas zoeken ik ga naar Duitsland?
    Klinkt allemaal zeer onbetrouwbaar en zou zo iemand heel snel bannen uit je leven!

7. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Het is echt heel lief dat je haar opvangt. Maar dit gaat te ver.
    Wij hebben ook een jaar iemand in huis gehad. En hebben een hele leuke tijd gehad ( hij betaalde ons wel huur en boodschappen geld) alleen ze gaan na een tijdje denken dat het ook hun huis is.
    Geef echt je grenzen aan. De gene die bij ons woondde kreeg ook een vriendin en liet haar ook elke x te pas en te onpas slapen. Wij hebben toen gezegd we vinden het een hele leuke meid maar als je dat wilt vraag je eerst of het ons uitkomt.
    Ze zijn ook nog een lang weekend alleen geweest toen wij even een weekend weg gingen toen heb ik me heel onveilig gevoeld.
    In mijn zwangerschap hebben we hem een termijn gegeven van voor die tijd ben je eruit heb je niks gevonden dan heb je een groot probleem.
    Hij heeft toen een vakantiehuisje op een park gehuurd en woont daar nu alweer bijna een jaar.

En het erge is je staat ze bij maar je krijgt gewoon stank voor dank.
    Dus geef haar een termijn als ze denkt bij je te wonen betaald ze je maar.
    Een beetje oppassen staat niet tot vergelijking met bij iemand in wonen. En niks betalen en alles krijgen.

8. Growlithe

Growlithe Lid

29 jul 2016
    40
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja idd. Tegen mijn man zeggen van: Ik pas op je dochter, terwijl ze tegen mij zegt: Nou als ik jou was, zou ik een oppas regelen want ik ga naar Duitsland

ze is al bijna een week weg. Maar nu zitten al die spullen hier.

9. jupke

jupke Niet meer actief

Dat is niet zo erg toch. Alles in een doos in de schuur zetten. Even appen dat ze het op kan halen.

Heeft ze een sleutel van je huis?

10. Growlithe

Growlithe Lid

29 jul 2016
    40
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja die mag ze ook teruggeven wanneer ze hier komt.

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #51 SushiLover123, 7 sep 2016
    Laatst bewerkt: 7 sep 2016
    Heel eerlijk gezegd, denk ik dat jullie allebei totaal langs elkaar heen praten. Jij begrijpt haar niet/verkeerd en zij jou niet/verkeerd.
    Klinkt als een normaal misverstand doordat verwachtingen niet goed zijn uitgesproken en er geen concrete afspraken zijn gemaakt.
    Dat heeft hier niks mee te maken.
    Ik denk dat ook dit komt doordat er geen concrete afspraken zijn gemaakt en zij andere verwachtingen had.
    Wat heeft dat er nou mee te maken? Als zij het nou fijn vindt om bij een vriendje te blijven... wie ben jij om dat af te keuren? Ik vind 'een of andere gozer' ook behoorlijk respectloos. Voor háár is het niet zomaar 'een of andere gozer', maar is zij er verliefd op en denkt ze er een toekomst mee te hebben.
    Nou, dat soort dingen zeggen bijvoorbeeld.
    Schijnbaar niet en zij schijnbaar ook niet. Miscommunicatie. Niet zomaar aannemen, dat zij je wel begrijpt. Maar praat gewoon met elkaar. Zónder allerlei verwijten. Ik denk alleen dat we dat station al gepasseerd zijn.
    JIJ wil niet dat ZIJ háár werk niet verlengt? Daar heb jij helemaal niks over te zeggen! Jij kunt wel wat zeggen over jouw huis en je kunt haar adviseren over haar werk en liefdesleven, maar het klinkt alsof je dat wil bepalen voor haar.
    Dat snap ik helemaal!

Dat is inderdaad tegenstrijdig en dat mag je ook best tegen haar zeggen. Dat jij gewoon zekerheid wil. Maar in plaats daarvan zeg je dat ze op moet rotten (in andere woorden, maar daar komt het wel op neer.) Jouw huis uit en naar Duitsland.
    Lijkt me een goed plan.
    Nee, ze voelt zich gekwetst en wil zekerheid. Wat heb je gezegd?

Deel Deze Pagina