Hallo verloskundigen, Vorige week had ik na een jaar proberen eindelijk een positieve test, het streepje was nog wel redelijk vaag, maar een streepje is een streepje toch? Groot was ook de schrik toen ik een aantal dagen later begon te vloeien. Ik heb 1 dag redelijk gevloeid (iets erger dan een menstruatie) en de volgende dag nog een beetje gevloeid, waarbij ook 3 keer een heel klein stolseltje mee kwam. Die avond heb ik nog een zwangerschapstest gedaan en deze was negatief. Kan ik er nu vanuit gaan dat deze zwangerschap in een heel vroeg stadium is misgegaan? Volgens mijn eigen berekening was ik toen ongeveer 5 weken zwanger. Ik heb verder geen erge krampen gehad. Komt het vaker voor dat je bij zo'n vroege miskraam maar 1,5 dag vloeit? Alvast bedankt voor jullie antwoord! Groetjes Amanda
Hoi Amanda, Als het een miskraam is geweest dan kan het inderdaad zijn dat je maar 1.5 dag vloeit als het vruchtje af is gekomen neemt het vloeien af. Ik wil je adviseren de verloskundige te bellen en dit voor te leggen. Zij kunnen je door verwijzen voor een echo om te beoordelen of je baarmoeder leeg is. Sterkte, imke
Hallo Imke, Bedankt voor je antwoord. Ik heb de verloskundige gebeld en deze vertelde mij dat zolang ik geen koorts, pijn en/of abnormaal bloedverlies kreeg de miskraam wel volledig zou zijn. Ik heb nu nergens meer last van dus ik ga er dan ook maar van uit dat het wel goed zal zijn..(?) Ik had nog 1 ding vergeten te vragen aan de verloskundige, ik wilde graag weten of mijn cyclus nu gewoon weer normaal verder gaat of bestaat er een grote kans dat je cyclus verstoord wordt door een vroege miskraam? Nogmaals dank voor jullie antwoorden! Groetjes Amanda