Een (waak)hond..

Discussie in 'De lounge' gestart door mh81, 12 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Wij zitten zo in dubio...

Wij vertrekken in juni 2011 voor 3 jaar naar Aruba ivm mijn man zijn werk. Het is daar nogal gebruikelijk (en een beetje noodzakelijk) om een (waak)hond te nemen.. Nu is het zo dat ik helemaal gek ben van honden, laten we dat voorop stellen. Ik ga die 3 jaar dat wij daar wonen sowieso niet werken en heb "alle" tijd voor het beestje en daarbij is de hond in principe buiten/in de porch ('s nachts). Nu is het natuurlijk zo dat een hond het langer "volhoudt" dan 3 jaar.. Ik wil eigenlijk alleen geen hond als we weer terugkomen in Nederland. De reden hiervan is dat ik dan sowieso weer parttime wil gaan werken en ik er doordeweeks alleen voor sta aangezien manlief marinier is en doordeweeks intern zit (zielig voor de hand aangezien hij anders is gewend op Aruba). Daarbij komt dan ook nog eens dat de hond grotendeels buiten leeft de eerste 3 jaar en in NL moet hij natuurlijk naar binnen en is hij een beetje waakhond af (hoe leer je dit af)..

Nu bestaat er natuurlijk een asiel waar wij eventueel een oudere hond vandaan kunnen halen wie het een beetje raar en lullig gezegd minder lang volhoudt dan een pup.. Dit zouden wij dan sowieso op Aruba doen.. Maar is dit wel verstandig.. Je weet de voorgeschiedenis niet van het beestje en we hebben wel 2 kleine kindjes rondlopen..

Daarbij weet ik ook wel zeker dat ik na 3 jaar sowieso geen afscheid meer wil en kan nemen van zo'n trouwe viervoeter dus achterlaten bij de "volgende lichting mariniers" doe je ook niet.. Pffff wat een dilemma.. Ik wil me daar natuurlijk wel veilig voelen.. Zijn er geen andere waakdieren? hahha

2. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Een gans :p (serieus één van de beste waakdieren!)

Maar, een hond is niet absoluut noodzakelijk, dat voorop.
    Hangt een beetje er vanaf waar jullie gaan wonen.

3. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Hhaha een gans, dat zijn mijn man ookal.. Maar of ik nu op een gans zit te wachten.. hahah..

We gaan waarschijnlijk in primavera of cunucu abao (vast verkeerd geschreven) wonen. Diverse vrienden/collega's van ons wonen er ook en zijn blij met een hond.. Bij de "hondlozen" wordt toch weleens ingebroken..

4. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Vlakbij the airport is dat toch? Niet heel dichtbevolkt gebied. Misschien inderdaad een waakhond wel beter. Zijn er niet militairen die rond die tijd weggaan waarvan je een hond kan overnemen? Want een puppie is nou ook niet echt afschrikwekkend voor de tjollers.

Ik zou gewoon ruim optijd gaan lobbyen voor een nieuw huisje, want meenemen naar NL kan wel, maar of dat voor de hond zo fijn is weet ik niet. Het leven is daar gewoon heel anders.

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hihih een gans.

Lastig verhaal meis en wat leuk op Aruba wonen. Me vader 40 jaar geleden geweest met de marine en heeft er nog dagelijk over. zon zee strand. En lang leven de lol. Grapje zal wel veel veranderd zijn..

Wat te doen. Lastig eerlijk gezegt zou ik ook niet weten wat je kan doen. Ja een al wat oudere hond nemen. Maar idd je weet niet wat z.n hond al heeft mee gemaakt en het is en blijft dan al een waakhond. Meestal zijn die wel heel erg trouw aan hun plaats en baasje.

Een pup nemen en dan opvoeden voor waakhond en daarna weer achter moeten laten. Is denk wel het beste, Voor je weg gaat daar zoek je al een goed huisje en laat je het beestje weer wennen aan een nieuwe eigenaar. bv. En je hebt hem opgevoed en neem aan dan kind vriendelijk en niet mishandeld enzo.

Denk als je daar een hond neemt uit een asiel dat er vaak zeker daar of andere landen waar ze toch minder dier vriendlijk zijn dan hier. Er niet van opaan kan dat de hond dan met de kinderen samen zou kunnen is wel het wenselijks asielen overvol ook daar. Maar voor je eigen veiligheid. Denk dat je dan toch beter voor een pup kan gaan. En zo als boven beschreven optijd naar een nieuw huisje zoeken. bv

Succes/ En veel plezier is toch iets anders dan altijd ons kikkerlandje he.;)

6. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ik zou daar kijken voor een hond. Als je hier een hond aanschaft en mee wilt nemen kost het je een bak geld, al die inentingen etc die je nodig hebt om over de grens te komen. Ook het vervoer kost het nodige.

Succes met je beslissing.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Misschien zit er nu wel in Aruba een mariniers-vrouw met hetzelfde probleem als jij... iemand die nu dus op zoek is naar een nieuw baasje voor hun hond.

Ik vind het een moeilijk dilemma. Vanuit de hond gezien is mijn eerste reactie: niet doen, zielig voor het beestje. Maar gezien het risico op inbraak... Moeilijk hoor.

8. tricia82

tricia82 Niet meer actief

een hond zal niet zomaar waaks zijn.
    een hond moet zich eerst zeer goed bij de baasjes voelen en dan ook nog bij de woning dan pas zal de hond waaks worden.
    wij hebben een hond als pup in huis gehaald en tot 8 weken terug was onze hond alles behalve waaks.
    sinds ze loops is geweest komt er niemand meer zomaar binnen zelfs snachts als iemand aan de brievenbus zit gaat ze blaffen.
    een oudere hond uit het asiel zou idd wel iets kunnen zijn maar met kleine kinderen zou ik het niet doen omdat je idd de achter grond niet weet van zo'n hond.
    en als je wel overweegt om er 1 uit het asiel te nemen doe het dan niet uit nederland vandaan.
    zo'n hond is helemaal alleen in het vliegtuig zonder eten en drinken en dat is natuurlijk niet een goede indruk voor een hond en zal zich weer moeten herstellen wat een aantal weken kan duren.
    maar idd als je een leuk stukje groen om je huis hebt zou ik ook gansen nemen hoor als een hond niet kan.

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.134
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    kan je niet gewoon een luid alarmsysteem nemen? :(als het puur voor inbraken is... of is dat zo gek gedacht.

of draai een cd speler af met hondengeluiden:):p

10. claire1978

claire1978 Actief lid

5 jan 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, lastig!

Ik dacht ook meteen aan een alarm, bijvoorbeeld met camerabewaking aan de buitenaknt van het huis. Je gaat je hoe dan ook binden aan de hond en je kinderen gaan dat ook doen. Lijkt mij erg als jullie straks weer naar Nederland moeten verhuizen!
    Een alarm zal veel in aanschaf kosten, maar een hond ook. Niet zo zeer het voer, maar mocht je met het beestje naar de dierenarts moeten bijvoorbeeld. Misschien een overweging waard?

Succes met de beslissing uiteindelijk en een hele fijne tijd op Aruba!!!

Groetjes Claire

11. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    ff contact zoeken met het asiel daar voor een herplaatser en misschien hebben de mensen die nu in jullie toekomstige huis wonen ook een hond die je kan overnemen? btje raar gezegd overnemen.

een vriendin van ons heeft dat toen ook gedaan en ik er zijn vast veel meer mensen met dit probleem, die dus hun hond kwijt moeten.

succes

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.134
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    als je een rashond neemt ben je zo 1800 euro aanschaf kwijt:)

13. Racesmurf

Racesmurf Niet meer actief

Hallo het is een hond hoor, geen alarmsysteem ...
    Neem een paar ganzen en een écht alarmsysteem ipv dat je een hond neemt om een (in mijn ogen) verkeerde reden.

14. Sabinekuhh

Sabinekuhh Actief lid

19 jul 2009
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als je een echte waakhond wilt kan je sowieso het beste een volwassen hond nemen.
    Een pup zal niemand van onder de indruk zijn denk ik, plus met een volwassen hond weet je ook meteen of ie waakt, da's met een pup nog maar af te wachten natuurlijk.

15. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik krijg er de kriebels van. de hond in kwestie wordt een gebruiksvoorwerp wat ergens voor moet dienen. en na 3 jaar wordt hij bedankt. en moet er een manier verzonnen worden om ervanaf te geraken. hij krijgt dus bij voorbaat al niet eens een kans, welk dier het ook wordt. neem gewoon een alarm installatie die hebben geen gevoel en zijn ook effectief.

16. Skye

Skye Niet meer actief

Tja, in mijn ogen is een hond nog steeds geen voorwerp dat je koopt en weg doet als het je uitkomt! Dus ik zou als ik jou was, gewoon lekker voor een goed alarmsysyteem gaan!!

17. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    ik ben een giga dieren vriend.
    en het klopt wel dat de hond hier een soort voorwerp is ik weet niet waarom maar het stoort me helemaal niet, verras mezelf er een btje mee.
    ik zou trouwens wel voor een oudere hond gaan mits je verstand van honden hebt anders zou ik voor een alarmsysteem gaan.

en nogmaals er zullen genoeg mensen zijn met het zelfde probleem gewoon ff opnemen contact met het asiel daar.

18. Skye

Skye Niet meer actief

Dus omdat andere mensen het een voorwerp vinden, is het niet meer belangrijk. Snap best dat het daar misschien heel normaal is, maar dat vind ik zeker niet. Ik vind het zelfs behoorlijk belachelijk!

19. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Bedankt voor de reacties! Sommige mensen moeten wel iets beter lezen.. Ik wil de hond juist NIET meer kwijt na 3 jaar juist omdat ik een dierenvriend ben.. Dat is het dilemma.. Daar heb ik alle tijd maar na 3 jaar terug in NL dus niet.. Dan vind ik het juist zielig voor de hond omdat hij gewend is dat er altijd iemand thuis is!! Ik zie een hond zeker NIET als voorwerp!! Zo, dat wilde ik even zeggen..

Ik denk dat we toch voor een flink hekwerk en alarm gaan. En uiteraard komt er een groot bord met een enorme valse hondekop aan het hekwerk haha..

20. wendy77

wendy77 Actief lid

3 feb 2007
    247
    0
    0
    hellevoetsluis
    Hoi,

Ik woon op bonaire (heb hiervoor op aruba gewoond) en wij hebben ook honden op het terrein lopen! En ik zie mijn honden niet als gebruiksvoorwerp, maar heb ze ook voor de bewaking. Een tjoller loopt nou eenmaal naar het volgende huis als jij wel een hond heb en zij niet! En als mijn man weg is voor werk voel ik me een stuk veiliger! Onze honden waren allebei met 5 maanden al waaks, daar we ze speciaal op ras hebben geselecteerd. En mijn honden mogen gewoon binnen en mijn dochtertje van 3 loopt gewoon buiten met de honden. Het zijn werkhonden en huisdieren! En dat kan gewoon!
    Een hond uit nederland meenemen kost helemaal niet veel hoor!
    Vaste prijs van KLM is 80 euro! Moet alleen een rabies vaccinatie en gezondheidsverklaring hebben! Als je een rashond koopt zijn ze al gechipt en hebben ze al een europees paspoort. Ook zou ik als je een hond neemt en wilt herplaatsen hem niet achterlaten op aruba. Mensen daar zorgen anders voor hun dieren. Maar je zou hem wel kunnen herplaatsen in nederland!
    En msschien is het een optie om gastouder te zijn van een hond! Dan kan je met de fokker afspreken dat hij of zij bij terugkomst terug naar de fokker kan om mee te fokken. Is het beestje ook oud genoeg!
    Er zijn dus genoeg mogelijkheden. Als je meer wilt weten mag je me altijd ff een pb-tje sturen. Ik woon nl al 11 op de antillen waarvan 3 op aruba en 8 op bonaire.

Deel Deze Pagina