Een (waak)hond..

Discussie in 'De lounge' gestart door mh81, 12 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Toch denk ik dat dat wel de beste oplossing is.... En andersom dan? Kun je niet een hond overnemen van de vorige lichting?

Een ander waakdier is een gans. Dat wil zeggen: Die gaan lawaai maken als er onbevoegden zijn. Ze bijten de inbrekers niet echt ;)
    Anders een alarm of zo?

...
    oh.... volgende keer voorgaande reacties even lezen :)

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou denk ik voor ganzen gaan.
    Mijn oom in Zuid-Afrika heeft ook lang ganzen gehad, ook voor de bewaking van zijn erf.
    Aan ganzen hecht je je toch minder snel.

3. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Over kosten van "invoer" van de hond hoef ik me geen zorgen te maken.. Wordt allemaal door defensie betaald..

Ik blijf het een moeilijk dilemma vinden. Ik zal inderdaad eens gaan kijken of de lichting die teruggaan naar NL een hond acher willen laten (lijkt me sterk, als ik op mezelf afga)..

En vriendin van me die er al woont zei al, dan word je oppas voor alle families met honden.. Die gaan af en toe 1 of 2 weken naar NL op vakantie. Dan hebben we regelmatig een hond op het erf..

4. Korsou

Korsou Lid

28 dec 2008
    58
    13
    8
    Julianadorp
    Ik lees net dat defensie de invoerrechten van je hond betaald, ik wil je even uit die droom helpen, wij zitten voor 3 jaar op curacao (ook defensie) en alle kosten die met je huisdieren te maken hebben mag je toch echt zelf betalen. Luchtvaartmaatschappijen hebben naar de antillen inderdaad een speciaal tarief voor huisdieren € 75, maar vraag wel na of dat voor alle kennelmaten geldt. Toen wij 2 jaar terug hier naartoe gingen vloog KLM met de MD-11, wij hebben 2 herders meegenomen en die moesten vanwege de kennel maat met Cargo vervoerd worden (€ 2700,00) defensie betaald niets daarvoor.
    De defensiewoningen op Aruba zijn allemaal voorzien van een alarminstallatie, ga je particulier wonen, dan wordt de woning ook alleen passend verklaard als er een alarmsysteem is. Ik zou zeker navragen of er mensen zijn die hun hond achter willen laten, hier op curacao zie ik niet anders, ik zou het zelf niet kunnen, maar dat moet ieder voor zich weten. Laat je man anders op intranet op zijn werk een oproep plaatsen op het prikbord van aruba, (intranet/marine/czmcarib/prikbord nieuwe stijl)
    Heel veel plezier met je term en ik kan het iedereen aanraden.

5. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    @Korsou (toepasselijke naam..;))
    Bedankt dat je mij uit mijn droom hebt geholpen 8). Ik had het via via gehoord, maar als we het zelf moeten betalen is het ook geen probleem..

Dat er toch mensen zijn die hun hond achterlaten.. Ik zou het ook niet kunnen hoor! Intranet is een goed idee! Ga ik even aan manlief vragen. Gelukkig hebben we daar al veel bekenden wonen die ook even navraag kunnen doen maar tot nu toe neemt iedereen zijn hond mee terug..

6. Korsou

Korsou Lid

28 dec 2008
    58
    13
    8
    Julianadorp
    Het vervoer moet je zelf betalen, de invoerrechten niet, en eventueel een borg, maar die kan je terugkrijgen (hier op curacao althans).
    Ik zou inderdaad zoveel mogelijk netwerken, via via hoor je vaak het meest. Hoor nu al collega's die volgend jaar weggaan over het zoeken van een nieuw adres voor hun beesten. Heel veel succes met alle voorbereidingen, en het allebelangrijkste, geniet ervan, voor je het weet zijn die 3 jaar voorbij.

7. Samama

Samama Niet meer actief

Zoek de eigenschappen eens op van een boerboel :)
    Dat is van nature een waakhond, die hoef je daar echt niet op te trainen (geloof me, ik heb er 1 in huis). Hij waakt goed, maar verder de allergrootste lieverd die je maar kan wensen, zowel voor ons als voor vreemden. Zolang wij in de buurt zijn is het "goed" maar 's nachts en 's avonds komt het echte waakinstinct naar boven.

Als je dan terug bent in Nederland, kan je een buitenkennel voor hem maken zodat hij overdag daarin kan verblijven.

Deel Deze Pagina