Een waarschuwing of ........?

Discussie in 'De lounge' gestart door Troelala21, 20 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Misschien is het juist wel goed dat dot nu gebeurt en niet als je kindjes er allemaal bij zijn! Kom op meid, je kan het!!!

Overigens neem ik mijn hond mee de gang op als ik naar de wc ga, ik laat ze eigenlijk echt nooit alleen!

2. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Anders kijk je, via internet ofzo, even een aflevering van de dog whisperer. Luister wat hij zegt over houding en andere tips. Als jij op hem afstapt met meer zelfvertrouen is het al over denk ik...

3. Heerlijk die man!!! Word er zelf altijd calm and assertive van haha

4. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

@lobi ik neem de hond nu wel mee durf hem niet meer bij hun alleen te laten voor die 2 tellen.....

@sallie bedankt voor de tip zal meteens eens gaan kijken!

5. me83

me83 Niet meer actief

duidelijk zijn in je houding en de hond gewoon eraf sturen.. als ie eraf gaat en op de grond ligt of in mand dan pas aaien..
    vooral nu hij je ineens uitprobeert.. streng zijn..hoe banger jij word des te erger je hond zijn gedrag word..en maak je groot.. niet alleen in houding maar ook in denkwijze..

miss een tipje.. dat als de kindjes de hond willen aaien. hij op de grond moet liggen..zodat de kindjes boven hem staan.. en laat ze ook eens een keer een commando doen van zit of lig als ze iets lekkers geven,dan staan ook je kindjes in hogere rang als de hond..

wees niet boos of bang.. het is een hond en dit is gewoon instinctief.. en dat kun je prima afleren!

succes meid!

6. Troelala21

Bedankt voor je tips!!

7. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    als je het laat zitten en er nu niks mee doet wordt het van kwaadt tot erger, en straks willen ze kinderen hem eraf sturen en gebeurt het weer of erger...nee je moet ermee aan de slag! jij bent de baas en hij moet luisteren...

8. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    fulltime mama en huisvrouw
    gemeente Buren
    ik zou een paar dingen doen als ik jou was. 1. (chemisch) castreren. 2. ga als je man thuis is zelf met de hond aan de slag. dus laat de hond onder appel lopen. laat hem alleen uit en laat hem maar volgen, zitten op commando, liggen op commando. zo kan je ook laten zien dat jij de baas bent.

en tussendoor ook commando's geven. belonen (met stem) als die het goed doet.

9. Troelala21

Hij hangt nu alweer half op de bank, ik sta voor hem en zeg duidelijk dat ie er vanaf moet het enige wat ie doet is me heel eng aan kijken. Ik hoop maar dat me man snel thuis is dan kan die mij helpen, want alleen kom ik er niet ben ik bang voor....

10. Als ie nu weer half op de bank hangt, gaat ie al te ver. Je moet nú ingrijpen! Trek hem die bank af, jij bent toch zeker de baas!! Ik probeer je een beetje op te peppen. Misschien helpt t als je je voor jezelf heel boos maakt. Dat je dat dan ook uitstraalt. Biet die boosheid, maar wel die dominantie. Niet alleen proberen om duidelijk en dominant te zijn maar t ook zo te voelen!

11. Troelala21

Ik durf hem niet van die bank af te trekken hij is zo groot en hij kijkt me zo eng aan. Ik hoef nu maar iets te zeggen en de oren gaan plat en hij kijkt me raar aan.....Ahhh waarom ben ik zo scheiterd, ships ik moet me echt vermannen want dit gaat anders niet goed grrrrrrrrrrr......

12. Ik weet t dan ook niet meis. Je moet laten zien woe de baas is, maar als je dat niet zo voelt, heeft een hond dat natuurlijk meteen door. Ik denk dat een training heel goed zou zijn, en dat jij dan die training gaat doen, niet je man!

Hoe laat komt je man thuis? Kijk naar hem als ie thuiskomt, hoe hij t doet!

13. Troelala21

Ik snap je helemaal hoor, ik ben ook boos op mezelf dat ik het niet kan. Want ik zal wel MOETEN! Ik ben degene die hele dagen bij de hond is en niet me man die is er alleen s'avonds bij.....

Als t goed is moet ie zo thuis komen.
    Oke zal ik doen!

14. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Probleem is dat je hem NU moet aanpakken en helaas niet pas straks als je man thuis komt. Hij is nu al een treetje hoger tov jou!
    Heb het helaas zelf ook bij de hand gehad hoor, hond stond qua rangorde boven mij en onder mn vriend. (Uiteindelijk ook herplaatst)

En de tip over de kinderen commando's laten geven: ik weet niet hoe oud je kids zijn.... maar zolang ze onder de 12 zijn is dat eigenlijk NOT DONE! De hond ziet ze nl nog als puppy, en als hij dan meent te mogen corrigeren is het leed niet te overzien!

Dit is een kwestie dat hij zn grenzen echt aan het verleggen is, je MOET optreden, anders ben je echt verloren.

Ik zou daarnaast een cursus met de hond gaan doen, dan leer je ook weer wat tips en handigheidjes.

15. silvermist

silvermist Niet meer actief

je hebt al zoveel goede tips gekregen dat ik je voor nu veel sterkte wil wensen! :)

16. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Duitsland
    En heel grof gezegd.... mocht je het niet aandurven om hem zelf bij de halsband te pakken..... dan maar even de bezem oid erbij halen. Hij zal van die bank af en wel nu.

En dan bedoel ik uiteraard niet slaan met de bezem maar m gewoon van de bank duwen, icm een commando

17. Troelala21

@hopmarjanneke de kids zijn 3, 5 en 7 dus nog erg jong....bedankt voor je uitleg!

@silvermist dank je wel!

18. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Op zich mogen ze best iets zeggen wanneer je in de buurt bent, maar het gevaar sluipt er dan in dat ze denken... oh van mama mag het.... en dan ben je een keertje niet in de buurt en doen ze het ook. Bij een goedige lobbes zou dit best kunnen, maar in dit geval zou ik dat dus voorlopig nog niet doen.

19. Triskele

Triskele Niet meer actief

mee eens, doorzetten en niet jezelf laten kennen, zie het maar als bij je kids, daar moet je ook doorzetten anders staat het huis op stelten haha

Maar gewoon doorzetten als je niet bang bent en gewoon hem eraf haalt zonder te blikken of blozen dan is er geen reden voor hem om iets te doen..

20. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    mijn tip: zie je hond niet als jouw hond, maar als een 'ongewenst dier' die je moet weg zien te krijgen vanaf die bank. neem jezelf voor om die hond een rotschop te verkopen als hij je aanvalt. (dat deed ik natuurlijk niet!!! maar mijn hond heeft dit ook bij mij geflikt, en dit was mijn manier om mezelf wat vol te steken met adrenaline om mijn angst niet te tonen)

Deel Deze Pagina