niet slapen en veel eten!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door caroline16, 5 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caroline16

caroline16 Niet meer actief

hoi meiden,

mijn meisje is vandaag twee weken oud..
    gisteren had ze om half 3 de borst gehad, en is toen wakker gebleven tot half tien!! tussendoor een paar hazenslaapjes van ongeveer 20 minuten.. en ze bleef ook elke keer hap bewegingen maken, dus ze had de hele tijd honger..

vanacht om half 1 heb ik de laatste voeding gegeven, meestal slaapt ze dan 6 a 7 uur door.. nu kwam ze alweer om vijf uur.. en ook vandaag wilt ze niet slapen.. ze is nu al wakker vanaf kwart over tien..

hoe kan dit? help....

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

kan ze krampjes hebben?

3. caroline16

weet ik niet..

hoe merk je dat dan?

4. raspberry

trekt ze veel met 'r beentjes omhoog naar d'r buikje?
    huilt ze veel?

zoja, dan kun je een paar dingen dien:
    fietsen met de beentjes
    buikje masseren
    op haar buik op je arm leggen (koppie bij je elleboog)
    lekker bij je dragen in een draagdoek
    halverwege voeden even boeren en verschonen

verder heb je infacol (voor als boeren niet goed lukt) en cinababy tegen krampjes.

5. caroline16

dankjewel!

dat met die beentje dat doet ze als ze huilt..
    dus dan neem ik aan dat het krampjes zijn..

maar als ze krampjes heeft, dan heeft ze toch geen honger? ik moet niet denken aan eten als ik buikpijn heb hoor!

6. raspberry

nee, dan heeft ze eigenlijk geen honger, en van teveel drinken, wordt het dan ook erger, maar van het sabbelen aan je borst wordt het juist weer beter. Je zou 'r dus een pink, speen of tutje kunnen geven evt.
    Wel gewoon regelmatig even aanleggen, maar als het pas 5 minuten geleden is, heeft ze pijn. Hier was de draagdoek echt heel fijn: Thirza kwam tot rust, kon dan uiteindelijk wel in slaap vallen en ik kon dan tenminste ook nog wat doen...

7. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    als ze pijn hebben, is de zuigreflex een pijnstiller voor ze. Je kan een speentje geven, of je pinkje.
    Ik geef je gelijk hoor, het is zo lastig omdat het lijkt alsof ze honger hebben.
    probeer ook goed te kijken naar de vermoeidheidssignalen. Vaak is een baby van 2 weken na 45 min (incl. voeding) echt alweer moe en kan je haar op bed leggen (wakker). Helaas is de tijd voorbij dat ze na de voeding direct in slaap vallen, maar daarom moet je wel uitkijken dat je ze niet overprikkelt en te lang wakker houdt.

maar ja, als ze t echt uitgilt van de pijn, moet je haar lekker bij je houden. Afleiden kan dan ook goed helpen...een badje ofzo, wandelen, autoritje...

8. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    mijn dame is nu 5 weken oud en ik heb ook zo een periode gekend.
    Ze sliep amper overdag en was veel aan het jengelen. ( wilde niet liggen alleen maar op de arm etc ) Ze kwam amper in slaap als ik haar in de wieg legde.. ik moest haar op mijn arm in slaap wiegen en dan in de wieg leggen. Na zo een 40 minuten werd ze dan weer wakker en was ook wakker ...dacht ik :) Ook kwam ze wel 9 keer voor een voeding.. die ze dan niet volledig leegdronk.

Op het cb gaven ze aan dat ze toch wel erg weinig sliep voor haar leeftijd en gaven ze mij t advies om haar soms in de wieg wat te laten jengelen. Dit omdat ze alleen in slaap viel bij mij op de arm en als ze in de wieg sliep wakker schrok. Volgens hen was ze dus oververmoeid/geprikkeld.
    Volgens hen...krijgen ze op deze leeftijd veel prikkels binnen, maar kunnen de hersens ze nog niet goed verwerken en slapen ze daarom zo moeilijk in.

De eerste dag heb ik het echt op de klok moeten doen .. het laten jengelen dan he ( en tuurlijk liep ik er eerder heen als ik vond dat het gejengel in huilen over ging )

Het heeft hier erg goed geholpen... van dagen dat ze maar 2 x 3 kwartier op een dag sliep is ze naar zo een 6 uur slaap overdag gegaan verdeeld over ongeveer 4 slaapjes. Ik merkte dat ze veel vrolijker wakker werd. Ik let nu dus ook beter op wat vermoeidheidssignalen zijn en dan gaat ze ook weer wakker naar bed. Nu krijgt ze ook 7 voedingen die ze wel bjna altijd volledig opdrinkt. Moet er wel bij vertellen dat ik fv geef.

Hoop dat je hier wat mee kan :)

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.430
    36.315
    113
    Wat je ook kunt doen is wel aanleggen ipv een speen, want ze is nog maar 2 weken oud. (ivm tepel-speenverwarring?) Dan telkens een periode de lege borst geven. Dan kan ze wel zuigen, maar krijgt ze niet telkens een grote hoeveelheid binnen wat de krampjes evt weer erger maakt.

10. raspberry

Klinkt goed, bovenstaande adviezen, maar wel even een opmerking erbij: als je kindje echt pijn heeft, moet je het NIET laten huilen. Dat werkt dan allereerst ook niet, maar in de tweede plaats is dat ook niet goed voor de ontwikkeling van je kind (je kind moet weten dat als er echt wat is, jij het troost).
    Belangrijk daarin is het verschil tussen jengelen/zachtjes hiulen en brullen/krijsen/hard huilen/overstuur zijn.
    In het laatste geval blijft het uiteraard belangrijk dat je kindje wel slaapt en dat kan dan goed met een draagdoek!

11. caroline16

ik vind het zo moeilijk om haar te laten liggen in dr bedje als ze huilt/jengelt.. maar moet dus blijkbaar gewoon even doorzetten dan.. en hoelang liet je haar jengelen dan?

en het is indd lastig om te zien of ze nou honger heeft of niet.. dus ik moet gewoon het normale voedingspatroon aanhouden (tussen de 3 en 4 uur) en als ze meer huilt, moet ze genoegen nemen met een pink of speen?

en wat zijn vermoeidheidssignalen? hoe weet ik die te herkennen? en moet ik haar dan meteen in bed leggen?

12. raspberry

Je moet bij borstvoeding liever niet een schema aanhouden, maar echt leren de verschillende signalen te herkennen. Een overzicht daarvan kun je vinden op www.inbakeren.nl

Bij jengelen is het prima om 'r lekker te laten liggen: is de kans om prikkels te verwerken en even zelf in slaap te komen weer.
    Bij huilen bij je nemen en lekker een draagdoek aanschaffen :)

13. caroline16

ik hou ook niet echt een schema aan.. ik laat er zelf komen, maar als het langer dan 4 uur duurt dan haal ik dr zelf.. dat is toch goed?

14. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    ze zeggen idd op de dag max 4 u tussen voedingen laten...maar dat is lastig hoor, slapen ze eindelijk goed, moet je ze gaan wakker schudden. Het is nl ook zo dat ze echt wel wakker worden als ze honger hebben...moet je zelf een weg in gaan vinden.

ik laat mijn zoontje ook jengelen in zijn bedje, soms met uithalen van huilen. mijn zoontje doet soms een uur lang hazeslaapjes, 10min stil en dan weer effe een minuutje jengelen/huilen. Heel verleidelijk om naar hem toe te gaan maar doe het niet. Ik zie dat hij in slaap probeert te komen. Gaat het echt over in krijssen/lang huilen achter elkaar dan ga ik wel naar hem toe en troost ik hem met een speentje of haal ik hem eruit als dat niet werkt...maar dan leg ik hem in de kinderwagenbak om hem zo een beetje te sussen/in slaap te krijgen.

de eerdere tip van de site: www.inbakeren.nl is echt een aanrader hoor!

15. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    ps...niet letterlijk nemen natuurlijk dat wakker "schudden"....wakker maken moet het zijn...;)

16. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    ik had idd ook de neiging dat zodra ik haar hoorde ik er heen ging en haar uit der bedje haalde.. nu laat ik haar dus liggen..oo jengelen ( af en toe een kreet slakend ) Ik moest van het cb er 10 minuten tussen laten zitten..na 5 vond ik genoeg.. en dat koste me de eerste dag al moeite genoeg... mn kind laten huilen :( Gelukkig zag ik wel snel resultaat.
    Als ze hard huilt loop ik er natuurlijk wel naar toe.. dan sus ik haar geef haar een speen en ga weer weg.. soms valt ze wel weer in slaap.. soms niet..

Het hongerhuiltje begin ik geloof ik eindelijk te ontdekken....maar let wat dat betreft ook wat op de klok..minimaal 2 / 2.5 uur tussen de voedingen ( fv zoals ik al zei)

De vermoeidheidssignalen die ik hier zie zijn * gapen.. wild maaien met armjes en beentjes en huilen als ze rustig ligt ipv om haar heen kijken * ALs ik deze dingen zie.. gaat ze der bed weer in.. Soms ligt ze dan nog even wat te jengelen.. en dan gaat de speen erin.. en soms ligt ze gewoon om haar heen te kijken.

17. Lieselotte

4 okt 2009
    20
    0
    0
    Ik heb het ook gehad, en zo te lezen denk ik dat het de bekende 'regeldagen' zijn! Ze heeft dan meer voeding nodig omdat ze groter groeit. Ik zou haar vaak aanleggen (zorg wel dat er 2 uur tussenzit zodat de voeding nog wel goed kan verteren) en in die tussentijd, als ze niet in haar eigen bedje wilt slapen, bij je houden in een draagzak ofzo en dan idd een speentje of je pink. Het is meestal na 2 dagen weer over en ze heeft zo jou voeding weer wat meer op gang geholpen!! Suc 6 ermee (ik voelde me net zo'n melkfabriek in die dagen haha!).

ps rond de 3 maanden kan je weer van die regeldagen krijgen

18. caroline16

die bekende regelda heb ik op de 9e dag al gehad..

Deel Deze Pagina