Baby snel overprikkeld, wat te doen met de familievakantie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Arti13, 29 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arti13

Arti13 Niet meer actief

We gaan zoals elk jaar naar texel met de hele schoonfamilie. Dat betekent opa en oma, 2 gezinnen met ieder 2 kinderen, een stel en een single. We doen in een weekend allemaal leuke dingen. Wij blijven trouwens een hele week, evenals opa en oma en het andere gezin. We delen een huisje met he andere gezin.

Maar ik kan er dus nog niet echt naar uitkijken. Roan is heel snel overprikkeld. En dan is slapen echt een drama. Gisteren een uurtje op een verjaardag geweest en we zijn 3 uur bezig geweest voordat hij sliep.

We gaan op zaterdagochtend iets met z'n allen doen. Maar 's avonds is er ook een culinair iets waar we naar toe willen. Maar datbis niet zo handig vind ik, want als we al een ochtend op pad gaan denk ik dat dat wel genoeg is voor de kleine man. Wat zouden jullie doen? Misschien een beetje speculeren, maar goed.

Hebben jullie nog tips en of ervaringen met op vakantie gaan met een snel overprikkeld babytje?

Dank!

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Lastige situatie..

Heb je al eens een draagdoek geprobeerd? Dan is de kleine lekker dicht bij jou, en zijn de invloeden wat gedempt..

Ik denk ook dat het misschien slim is, om niet alle activiteiten samen te doen. Misschien kun je de zaterdag wel beide dingen doen, mits een beetje rustig afgeschermd in draagdoek/kinderwagenbak, en dan zondag heel erg rustig?

Ik merkte bij mijn jochie dat als ik me kon ontspannen en het een beetje kon laten gaan. Het wel beter ging. Hij pakte heel snel mijn gemoedstoestand over, en ik de zijne. Dat versterkte elkaar nogal. Als mijn man het slapen alleen aanpakte ging het soms wel beter.

3. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Een doek over de kinderwagen heen leggen scheelt ook al wat. Verder babyfoon mee en zoveel mogelijk op de kamer (weg van het geluid) laten slapen. Niet teveel van hand-tot-hand. Zoveel mogelijk het vaste ritueel aanhouden. Veel op schoot/dicht tegen je aan houden. Misschien met slapen een gedragen kledingstuk erbij leggen (let op veiligheid), de geur is vertrouwd. En, als je kindje echt niet wil slapen doe het dan even in bad dat ontspant heel erg.

En verder, tja je kindje zal er toch een beetje aan moeten wennen. In deze maatschappij krijg je nou eenmaal heel veel prikkels. Daar kun je hem niet helemaal van onthouden. Ik vind het goed dat jullie wel gewoon gaan! Heel veel plezier!

4. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Damk voor de tips!

5. adi

adi Niet meer actief

ik vind het knap dat je dit allemaal wilt gaan doen met zo'n jonge baby. Ik zou er niet eens aan denken eerlijk gezegd, dan maar een jaar overslaan.

maar de bovenstaande tips zijn zeker goed. Doe echt niet te veel, je leven is nou eenmaal anders dan vóór de baby. Geef de kleine genoeg rust en geborgenheid.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij zijn op vakantie geweest met ons meisje toen ze 8 weken oud was, dus vergelijkbaar. Ze is een zeer slechte slaper, heeft echt maanden overdag niet geslapen en heeft dus nooit het standaard "baby 3 dutjes op een dag" of slapen van voeding tot voeding gedaan. Wij kozen ervoor om 1 ding per dag te doen. Dus of we gingen 's ochtends ergens heen, waren 's middags "thuis" en aten "thuis" of we waren 's ochtends en 's middags thuis en gingen eind van de middag weg, uit eten en rond 20.00 weer terug. Een hele dag weg, of 2 activiteiten op een dag dat ging echt niet. Je zou eventueel om de beurt in het huisje bij je baby kunnen blijven.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    Tja, om heel eerlijk te zijn, we hebben het wel geprobeerd, maar toen onze kindjes nog zo klein waren konden ze dat echt niet aan qua prikkels. Na een dag of 3 waren ze dan wat gewend en ging het slapen wat beter, maar dan zit je alweer op de helft. Bij thuiskomst weer hetzelfde probleem en al met al hadden we ruim 1,5 week een overstuur kind en raakten we zelf ook behoorlijk gestresst.

Mijn tip is: verwacht het ergste, dan kan het alleen maar meevallen. (hmm, klinkt wel heel negatief, we hebben zeker ook leuke momenten gehad, maar ontspannen was het zeker niet)

8. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Zo bekijk ik het ook hoor. Onze dochter is oud genoeg en die vindt het geweldig. Maar het zal aanpassen aan roan worden en dat is prima.
    Een van ons kan ook wel in het huisje blijven met hem natuurlijk.
    Manlief vind me wel negatief, maar ik hoop dat wij er ook wat aan hebben. Aan de andere kant, we zijn er nog wel even een weekje uit voordat ik weer ga werken. En we zijn gezellig met z'n allen.

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik vind je niet negatief. Heb al veel aan me voorbij laten gaan omdat ik er voor kies om met mijn baby thuis te blijven en die niet overal mee op sleeptouw te nemen. Een activiteit is voldoende lijkt me een goede basis!

Deel Deze Pagina