Pff wat een gezeur.. Ik heb echt mazzel met mijn schoonfamilie, staan altijd voor me klaar enz, en als ik hulp nodig heb met iets, helpen ze graag enz ik kan het goed met ze vinden maar op het moment hebben ze weinig begrip voor me.. Ik ben zaterdag Jarig maar omdat ik hoogzwanger ben en eigenlijk totaal geen zin hebt om bezoek te ontvangen en ik al meerdere malen duidelijk heb gemaakt dat ik het op een andere dag vier omdat ik gewoon geen zin heb in drukte.. hebben ze toch besloten om toch langs te komen, terwijl ik dat eigenlijk niet wil hebben. Ik heb het al meerdere malen met me man over gehad maar hij zegt dat zijn ouders gewoon zo zijn en dat ze altijd bakkie komen doen als er iemand jarig is ook al wordt het niet geviert of wordt het op een andere dag geviert. Denk ik van, ja leuk en aardig maar ik heb er gewoon geen trek in, ze kunnen toch ook komen wanneer ik het wel vier? (weet nog niet wanneer dat is maar dat horen ze dan wel) maar nee hoor ze MOETEN perce op de dag zelf komen, heb al tegen mijn familie gezegt dat ik het later vier en dat ze niet langs hoeven te komen. Hun doen daar absoluut niet moeilijk over, maar me schoon ouders willen perce zaterdag komen. Ja leuk.. wat als mijn weeën beginnen? kan ik ze de deur wijzen omdat ze niet willen leusteren :/ echt ik snap dat gewoon niet waarom kunnen ze mijn keuzen niet respecteren en later op een andere dag komen wanneer ik het WEL vier? mijn schoonzusje met de kids komen ook zaterdag dus wordt het alsnog druk.. echt heb er zoo geen zin in dan kan ik het net zo goed wel vieren :/ echt sommige mensen.. >.<
Vreselijk die eigenwijze mensen hè.... Het is toch begrijpelijk dat je er geen zin in hebt om het te vieren.... Ik zou gewoon voet bij stuk proberen te houden, maar soms zijn ze zo eigenwijs. Ik kan daar helaas van mee praten: Wij waren 1 jaar getrouwd op de dag voor dat ik ingeleid werd van mijn eerste. Mijn schoonouders wilden persé langs komen. Ik had daar absoluut geen zin in. Stonden ze toch voor de deur... Mijn man heeft op een gegeven moment de kraan van onze badkuip aangezet en gemeld dat ik lekker relaxed in bad ging zitten omdat ik de dag er na ingeleid zou worden. Toen zijn ze maar naar huis gegaan. Tijdens mijn 3e zwangerschap lag ik met een zeldzame aandoening in het ziekenhuis. Van de neuroloog mocht ik naar huis als ik beloofde dat ik de 1e dagen geen bezoek zou gaan ontvangen. Wij de hele familie ingelicht. En wie staan er doodleuk voor de deur met een bloemetje.... mijn schoonouders... :x
oooh wat vervelend zeg! aan de ene kant snap ik t wel, mn familie is ook zo dat we altijd op de dag zelf bij elkaar een bakkie gaan doen (ook al vier je t een dag erna ong. maarja.. ) Maarrr als jij toch duidelijk aangeeft dat je dat niet wilt! ik zou niet direct bang zijn voor weeen.. die kan je de komende weken altijd krijgen en op t moment dat mijn vliezen gebroken waren en ik weeen had heb ik nog op verjaardag gezeten en gebbqd en voetbal gekeken zonder dat iemand er iets van wist Maar ik snap wel dat je er gewoon geen zin in hebt.. kan je niet idd even toevallig gaan douchen of moe op bed gaan liggen ofzo? kijken of ze de hint snappen dan? zonder dat er echt ruzie om komt ofzo of fake wat weeen.. waren t achteraf voorweeen.. kan gebeuren.. hihihi
Misschien hebben ze er moeite mee dat je schoonzus met kinderen wel mogen komen en zij niet? Voelen ze zich een beetje benadeeld?
Verschrikkelijk vind ik dat soort dingen! Breken dadelijk je vliezen en dan zit je schoonfamilie er... En nu zit je nog 2x met visite, kun je het idd net zo goed voor de rest ook vieren. Wie weet begint de bevalling de komende dagen al! Hier ook zo. De 1e verjaardag van onze dochter vierden wij op zondag. Maar ze moesten en zouden ook op maandag nog 'gezellig' langskomen 'want dan is ze pas echt jarig'. Ja, nou die dag wilden we gezellig gewoon met z'n 3en vieren. Lekker een middagje ergens heen.... Ook moeten ze op onze trouwdag altijd presé een bakkie komen doen, terwijl we er niets aan doen. Ja gezellig als gezin iets.....
Ik had het op onze bruiloft ook, en het was echt behoorlijk druk en heb voornamelijk in de keuken gestaan omdat het daar het rustigst was =P maar toen keek ik er ook al zo tegen op het was verder wel leuk en gezellig enzo hoor. maar ik heb al aantal maanden van te voren aangekondigd dat ik mijn verjaardag niet op de dag zelf ga vieren. En op bed liggen terwijl er visite is, tja dat is iets wat ik niet snel zou doen tenzij ik ineens vet ziek ben ofzo maar ben eigenlijk ook nooit ziek dus da zou niet snel gebeuren. Moet gewoon nog een keer met me man praten en hopen datie dit keer wel wilt leusteren maar ik betwijfel het. Zucht.. zo vervelend ben in ieder geval wel blij dat ik niet de enige ben die dit heeft mee gemaakt haha
ach een uurtje is misschien wel leuk,mits ze een kado meenemen natuurlijk ik herken het mijn ouders zijn ook zo,ik moet echt zeggen dat ik er niet ben anders komen ze ook! maar toch is het uiteindelijk wel gezellig!
Oooo wat herkenbaar, mijn schoonouders zijn ook van die eigenwijze drollen! Mijn man en ik zijn op dezelfde dag jarig en hebben besloten dat we het dit jaar niet willen vieren, maar dat we lekker saampjes wat leuks willen gaan doen. Zegt mijn schoonvader: Ja maar ik kom toch langs om jullie te feliciteren Van mij mag ie het proberen maar we zijn óf niet thuis óf doen de deur gewoon niet open. Tegen zulke betonnen platen zijn alleen harde ingrepen effectief (tot de volgende keer, dan begin je weer helemaal opnieuw! ) Gewoon doen waar je je lekker bij voelt hoor, als jij er geen behoefte aan hebt, dan hebben ze dat maar te respecteren. Jij hebt het recht om je verjaardag te vieren wanneer jij dat wilt, dat gaan zij toch zeker niet bepalen!
schoonzus wilde ik ook niet dat ze komt hoor maar die was nog niet eens zeker van hoe en wat en of ze wel komt (kan beter uit gaan van wel) maar die wilde niet tegelijkertijd met schoon ouders komen omdat het anders te druk is.. @ jacky78 dat lijkt me trouwens ook erg doelloos, je viert het op zondag, en dan komen ze alsnog op maandag langs, euh.. je hebt toch een reden dat je het op een zondag viert, waarom perse maandag dan ook langs komen? vind het beetje doelloos en zou dat ook niet leuk vinden :/
Nou ja zeg, jouw verjaardag, dus doen wat jij wil. Bel je schoonfamilie op en vertel ze nogmaals (en uberduidelijk, geen subtiele hints) dat je geen bezoek wil. Ik ben blij dat mijn dochter en ik achter elkaar jarig zijn (zij 19-10, ik 20-10) en het dus op 1 dag kunnen vieren. Van mij hoeft het apart vieren van mijn verjaardag eigenlijk helemaal niet meer.
En als je nou zorgt dat je er die dag nou gewoon niet bent, ga lekkers met z'n 2en even relaxen ofzo, uitgebreid lunchen oid? Niet teveel inspannends in ieder geval
mijn schoonmoeder was maanden geleden ook in tranen omdat haar moeder haar verjaardag een andere dag vierde (ik geloof 4 dagen later) en had aangegeven dat op de dag zelf niemand welkom was. ik snap dat echt niet! van ons accepteren ze schoorvoetend dat ze niet altijd langs kunnen komen op de dag zelf, maar met 2 kindjes die in augustus jarig zijn houd ik mijn hart vast als wij een keer met hun verjaardagen op vakantie zijn... *zucht* ik zou nog 1x bellen en duidelijk zijn, en als ze het niet snappen dan maar niet open doen zondag. eigenlijk moet jouw man dit aanpakken, zijn immers zijn ouders.
Daar zat ik ook aan te denken maar dat wilt me man weer niet hij vind het prima dat zijn familie komt ook al ben ik het er niet mee eens.. en zelf kom ik niet zo ver, kan niet meer veel lopen >.< bah ik hoop dat de bevalling snel begint zodat ze niet eens langs kunnen komen =P me zus zei ook dat het verstandig is als we ff wachten met kraam bezoek, dat het beter is als ze een weekje na de geboorte komen zodat ik zelf ook wat kan rusten enzo. Nou dat gaat wat worden.. eerste die voor de deur staat is schoonzus want die woont 5min loopafstand van ons vandaan en schoonouders zouden dan ook zo voor de deur staan. Maar mijn familie is gelukkig niet zo als ik vraag of ze een weekje later langs willen komen vinden ze dat geen probleem. Snap gewoon niet waarom ze zo eigenwijs zijn :/
Nou dat vond ik dus ook. Dus maandagochtend kwamen ze nog even snel langs met nog een cadeautje.... Halr uurtje en toen 'moesten' we weg... Ik riep meteen tegen mijn man: 'volgend jaar doen we het anders...., dan zijn we er gewoon niet' Maar het is gewoon jammer dat ze niet naar je luisteren. Geeft toch weer onnodige 'stress'. Denk dat je idd het beste gewoon een 1 of 2 dagen van te voren (vrijdag ofzo) kunt melden dat je (voor)weeen hebt ofzo. Of zullen ze dan alsnog langs gaan komen (dan hebben ze echt een betonnen plaat voor de kop)!
precies dat vind ik dus ook, maar het komt er op neer dat ik het maar moet accepteren en dat ze ook niet zo snel naar hem leusteren ofzo.. zucht..
Anders ga je gezellig een dagje bij je eigen ouders langs. Laat je je een beetje verwennen door je moeder. Als je s.o. dan tóch aan de deur komen heb jij er iig geen last van . Vreselijk zulke mensen, ik zou me daar toch een partijtje pissig om worden.
Ik vind het raar dat je man jouw wensen hierin ook totaal niet lijkt te respecteren. Ik zou dus ook gewoon boven gaan zitten ofzo (deur op slot!), als je dan toch niet weg kan. Aan mij zouden ze in ieder geval een slechte hebben
haha dat gaat moeilijk woon in een flat en geen enkele kamers hebben een slot op de deur XD of ik kan lekker op balkonnetje zitten (die deur kan wel op slot) zat ook te denken om langs me moeder te gaan maar da's te ver lopen voor me. Heb net me schoonzusje gebelt maar die was autorijden, dus hoop dat ze me zo terug belt. Want misschien kan ik het haar duidelijk maken dat ik niet wil hebben dat ze langs komen. schoonouders bellen heeft weinig nut, me schoonmoeder is slecht horend en verstaat de helft gewoon niet en ik versta haar ook niet altijd dus dat gaat lekker langs elkaar heen plus dat ze een eigen verhaaltje verzint als ze je niet goed kan verstaan. Dus dat schiet ook niet op. Zou echt langs moeten gaan wil ik het duidelijk maken maar zelfs dat was epic fail af gelopen maandag want toen zei ik het al en ze lullen er gewoon overheen >.<
Hihi! Ja, das dus idd ook geen oplossing (boven zitten, bedoel ik). Dan toch maar je man aan zijn verstand peuteren dat het net zo goed JOUW huis is, en dat JIJ dus ook mag zeggen dat je geen zin hebt in mensen over de vloer. Het is gewoon raar dat iedereen jouw wensen respecteert, maar dat je van zijn familie maar moet pikken dat ze schijt aan je hebben, want daar komt het op neer, toch...? Ik zou geloof ik nog het meest boos op mijn man zijn in een situatie als deze. S-ouders enz die zijn nu eenmaal soms eigenwijs enz, maar je man hoort je gewoon te steunen, ook als hij misschien niet helemaal begrijpt waarom je iets wel of niet wilt.