Ik ben nog nooit zwanger geweest, maar merk sinds stoppen nuvaring dat bruinverlies veel eerder is sindsdien. Deze maand is even uitzondering, maar herken t verder wel. Misschien dat foliumzuur slikken ook invloed heeft?
Hoi, ik had na mijn bevalling elke maand bruinverlies en ben toen monnikspeper gaan slikken. Ik had al snel een hele mooie cyclus terug. Normaal duurt dat ongeveer 3/4 maanden na het slikken. Dit reguleert de hormoonafgifte dacht ik, er zijn in Duitsland een aantal studies naar gedaan met positieve uitslagen. Ik was trouwens wel meteen zwanger die maand Ik wil je niet perse kruiden aanraden omdat ik niet weet wat het met je doet als je bijv wel onregelmatigheden hebt in je cyclus waarbij het kan verergeren, maar dit is mijn ervaring.
Extreem herkenbaar!! Ik had echt nooit ergens last van, en nu: paar dagen vantevoren altijd buikpijn, hoofdpijn en echt een rothumeur. En dus dat Bruinverlies. Ik twijfel ook erg of dat zwanger worden in de weg staat, maar m'n gyn zei dat het met clomid vaak opknapt en ik kijk het dus iig deze ronde aan hoe dat loopt...
Het lijkt wel mijn verhaal Lente84. Ook ik ben al sinds augustus aan het proberen en heb ook ruim voor m'n menstruatie bruinverlies. Daarnaast ook hoge temperaturen die pas tijdens m'n korte menstruatie zakken. Ik vraag me ook af of het bruinverlies kwaad kan. Heb al Etos Zwanger Worden capsules (met o.a. Monnikspeper) en Tarwekiemolie geprobeerd, maar dat helpt niet, ik heb nog steeds vanaf ca. 7 dpo tot de menstruatie (ca. 12 dpo) bruinverlies. Ik ben benieuwd hoe je afspraak bij de gynaecoloog verloopt, want ik wacht momenteel op een mail/telefoontje van het ziekenhuis om de eerste afspraak te maken. Vind het spannend en hoop stiekem dat ik toch gewoon natuurlijk zwanger word.
Hier hetzelfde gehad. Veel bruinverlies voor menstruatie en begon ook steeds eerder. Deze maand niet en blijk zwanger! We zijn bijna een jaar bezig geweest. Geen idee of het kwaad kan dat bruinverlies maar het gaf mij geen prettig gevoel.
Wat fijn Loes'! Gefeliciteerd! Ik ben zelf begonnen net acupunctuur omdat ik daar goede ervaringen van heb gehoord. Ik hoop dat het m'n lijf weer in balans brengt na zwangerschap/bevalling/borstvoeding/over vermoeidheid. Ik moet zeggen dat ik bijv vorige maand 10dpo echt bruin bloed verlies had en deze maand 11 en 12 weinig lichtbruin slijm en geen zere borsten, sip gevoel etc. Of het daardoor (2 sessies pas gehad) komt weet ik natuurlijk niet! Hoop dat t doorzet en volgende maand dat bruinverlies en de pms klachten wegblijven. Hoop dat de clomid bij jou gaat werken Eva! Wat is dat eigenlijk? Werkt dat op je hormonen? Kan bruinverlies kenmerk zijn van pcos? Of moet je dan ook lange/onregelmatige cyclus hebben? Ben natuurlijk bang dat t iets 'ergs' is.. 😁
Ha, nee dat Bruinverlies heeft niks met PCOS te maken, kenmerkend daarvoor is met name hele lange cyclussen, dus als ik jouw handtekening zie, zou ik me niet teveel zorgen maken! Clomid zorgt er simpel gezegd voor dat je lichaam zelf eerder een LH piek creëert en er dan eerder een ei springt. M'n gyn zei dat korte LF soms wel voorkomt bij ovulatiestoornissen zoals PCOS en de clomid dan effect lijkt te hebben, maar daar is het dus njet primair voor bedoeld. Hoop voor je dat de acupunctuur werkt! Vooral dat sippe pms gevoel vind ikzelf ook heel naar, hier ook echt sinds zwangerschap dus. Loes wat een goed nieuws! Van harte!
Ik heb dat ook met vlagen. De ene maand niet, de andere maand wel. Is geen peil op te trekken. Ben nu net ongesteld geworden en heb 4 1/2 dag bruinverlies gehad. Hoopte heel erg dat het was vanwege een innesteling, maar helaas! Ik heb geen idee hoe het zit met mijn progesteron level zit eigenlijk. Wist niet dat het daarmee te maken kon hebben. Ga ik ook maar eens vragen bij mijn 2de IUI behandeling.
Zouden vitamines ook kunnen helpen? Om je hormonen te stabiliseren bijv? Of Tarwekiem olie waar ik hier over lees? Weet iemand dat?
Ik heb ook veel gelezen over tarwekiemolie. Was er vorige maand mee begonnen, maar toen had ik ineens op 2 dpo al Wat bloedverlies. Kan ook toeval zijn, en lees ook positieve verhalen. Deze cyclus dus toch ook geslikt vanaf ovulatie (niet elke dag even trouw, was op vakantie) en nu op 9 dpo een heeeeeeel vaag tuurStreepje. Maar ik vind het wat ver gaan om dat aan de tarwekiemolie toe te schrijven, ik denk eerder "gewoon" aan de clomid...
Hee meiden. Wat ben ik blij een wat recenter gesprek gevonden te hebben. Ik heb na mijn MA ook laat van bruinverlies voor de menstruatie. Begint meestal op 10dpo en word er totaal gek van. Ik ga morgenvroeg naar de gyn en voor de duizendste keer vragen of het geen kwaad kan. Mijn gevoel zegt dat het niet klopt. Ik zit in de mmm sinds vorig jaar en slik clomid. Hier ben ik na een de eerste keer juiste dosis zwanger mee geworden. Helaas niet goed afgelopen. Daarna in de december weer aan de clomid en progesteron waarde gemeten een week na eisprong. Die was goed en had die maand toen ook geen briunverlies. Daarna wel iedere maand en niet zwanger, maar de gyn lijkt zich geen zorgen te maken. Ik wel! Afgelopen maand half jaar aan de clomid en mag nu weer een half jaar. Deze maand was ik echter wel weer onder controle met echo's. Na eisprong besloten geen progesteron waarde te meten. Wat heb ik daar spijt van. Na 10dpo begon het bruinbloedverlies en vanochtend ongi geworden. Ik word er zo onzeker van.
Wat rot lala.. Klinkt als een heel zwaar traject zo. Elke keer weer opkrabbelen. Kan je niet aan je gyn na de komende ovulatie weer een meting vragen? Lees ook wel meiden die utrogestan hebben gekregen. Aangezien je al in de mmm zit kan je dat misschien wel voorleggen? Ik probeer zelf nu acupunctuur en lijkt pietsje te helpen, maar ben pas twee keer geweest dus misschien is t toeval dat t iets minder en iets later was. Ik overweeg tarwekiemolie te proberen, maar hoop op nog wat meer ervaringen over Tarwekiem en bruinverlies hier
Sorry voor al mijn spelfouten trouwens. Ik ben blijkbaar nog niet wakker. Ik wil idd ook deze maand weer onder controle en dan wel de waarde laten meten. Acupunctuur ook overwogen, vooral omdat loslaten zo moeilijk is voor mij. Ik slik verder zo'n vitaminepil met vanalles en nog wat. Over tarwekiemolie vanalles gelezen. Ook negatieve dingen en dat de werking niet is bewezen.
Volgens mij is bruinverlies vanaf 10 dpo niet echt 'schadelijk' omdat dan de innesteling al geweest is doorgaans. Ik snap ook dat je eraan gaat twijfelen na zolang. Sterkte allemaal, hoop snel op positieve testen bij ons!
Ik overweeg tarwekiemolie te proberen, maar hoop op nog wat meer ervaringen over Tarwekiem en bruinverlies hier [/QUOTE] Wens09, ik gebruik nu een paar maanden tarwekiemolie (naast Etos Multi Zwanger Worden). Helaas is het voor mij niet zo'n wondermiddel als ik elders overal lees. Het bruinbloedverlies een week voor m'n menstruatie is niet opgehouden en ik ben ook nog niet zwanger. Maar het heeft wel mijn LF een beetje verlengd, wat ik wel fijn vind.
Hier 2 dagen voor NOD opeens bijna zwart bloed. Oud bloed dus. Lijkt erop dat ongi eraan komt. Begrijp dan echt niet waarom ik op 7 dpo een rode super korte bloeding had .
@ Moppie: je hebt hier zelf vast al aan gedacht, maar kan dat op 7 dpo geen innesteling zijn geweest? @ wen09: het blijft hier heel spannend. Heb oplopende testen maar gisteren ook best wat bloed verloren. Had ik bij m'n zwangerschap ook, maar je schrikt enorm. Ik ga zo weer een test doen, nu 11 dpo...
Jawel, eerst dacht ik een MA, maar inmiddels gokte ik op innesteling. Maar al dat oud bloed, lijkt echt voorbode ongi . Morgen testen.
Gister bij de Gynacoloog geweest. Vanaf mijn volgende cyclus een paar keer bloedprikken voor bepaalde waardes en natuurlijk zaadonderzoek. Over het bruine bloedverlies weten ze eigenlijk heel weinig. Ze denkt dat het iets met de hormonen te maken heeft, maar kan er eigenlijk weinig van zeggen. Eind augustus pas weer terug.... dus ik ben benieuwd. Gelukkig zijn er nog steeds mensen die ondanks het bruine bloedverlies zwanger worden! Laten we elkaar op de hoogte houden!