Een week lang bruin bloedverlies en dan pas ongesteld! Wie herkent dit?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lente84, 28 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Oh wat spannend Eva! Ga je topic volgen :)

Toch wel heek vreemd dat ze er niks van weten he? Raar toch?

Zaza bedankt voor je reactie! Ik twijfel ook nog, ben nog niet super lang bezig en ook wel bang om iets te ontregelen terwijl m'n cyclus mooi regelmatig is 😁 Verwacht m'n OvU over ruim een week dus heb nog even uitzoek tijd :)

2. Campus

Campus Bekend lid

15 apr 2013
    875
    1.133
    93
    Hoi lente, ik heb nu ook al week lang bruin bloed verlies(ook week na eisprong)! Bij mij is het waarschijnlijk mijn innesteling want heb ook vanmorgen positief getest! Wel 2 dagen voor nod kan dus ook nog overgaan in menstruatie.dus heel spannend. Bij jou misschien ook innesteling?

3. Campus

Campus Bekend lid

15 apr 2013
    875
    1.133
    93
    Ik had gisteren ook zwart bloed (morgen/ overmorgen mijn nod) bij mij is het innesteling!

4. tafelkleedje

25 nov 2015
    66
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hier exact hetzelfde verhaal. Vanaf een week na de eisprong bruin bloedverlies tot mijn echte menstruatie doorbreekt. Wel een keer zwanger geweest (miskraam) en toen had ik geen bloedverlies. Zijn inmiddels 14 rondes bezig en blijf het gevoel houden dat dit er wel degelijk mee te maken heeft. Nu met acupunctuur bezig om te kijken of dat verschil maakt.....

5. Lala444

Lala444 Actief lid

14 dec 2015
    209
    0
    16
    Vrouw
    Nederland
    Vanochtend zei de gynaecoloog dat men het vaker hoort en dat meerdere vrouwen er last van hebben, maar zolang het baarmoederslijmvlies dik genoeg is/blijft moet dit geen invloed hebben op een innesteling of mogelijke zwangerschap. Ze willen dit keer een inwendige echo doen als het weer gebeurt. Daarnaast ook progesteron waarde meten na eisprong.

6. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.850
    113
    Ik heb het ook maar vanaf dag 9 pas, wordt dan steeds iets meer tot het echt doorbreekt op dag 13 oid. Ik had het ook gewoon in de ronde dat ik zwanger was van mijn dochter, omdat het bij mij ook wel lang duurde en uit alle testen niks kwam, wel met utrogestan aan het proberen geweest (vanaf eisprong gebruiken tot dag 14 dan bij negatieve test stoppen) Maar juist in de ronde van mijn dochter niet gebruikt (wel gelijk gaan gebruiken toen ik + test had want dat bruinverlies was eng) heb tot week of 7 wat bruinverlies gehad als ik minder utrogestan gebruikte, vanaf 12 weken gestopt dacht ik, daarna hele zwangerschap niet meer gehad.

Mijn progesteron is nooit gemeten, ik weet ook niet of ik 'goede' eisprongen heb, iig eentje dan he :D

Het gaf mij ook een niet pluis gevoel hoor, maar toch gelukkig positief verhaal al was het lang wachten.

7. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Hoog oestrogeen kan ook zorgen voor bruinverlies!

8. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Een positief verhaal! Jippie!!:)

En tafelkleedje ik ben ook net gestart met acupunctuur (voor pms en vermoeidheid). Merk jij er iets van? Wat zeiden en doen ze bij jou?

Linkt hoe zit dat dan ket oestrogeen? Hoor alleen over progesteron namelijk!

9. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Heb het even uitgezocht, maar je wordt er niet veel wijzer van.
    Door een hoog oestrogeen kan je progesteron laag zijn, waardoor je uiteindelijk die klachten krijgen kunt. Dus het is meer oorzaak-gevolg.

10. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik kwam deze titel toevallig tegen en wilde toch even laten weten dat ik bijna mn hele menstruerende leven wanneer ik niet aan de pil zat ook, hier ook altijd "last" van heb gehad. Ik ben er toen ik nog redelijk jong was wel eens mee naar de HA geweest, omdat ik dacht dat het misschien iets engs zou kunnen zijn en hij deed er heel luchtig over. Ook later wanneer om een andere reden bij de gyn was deed zij er luchtig over en zei ze dat het niets betekende.

Ik ben drie keer zwanger geweest (1x bbz) en alle drie die keren had ik géén enkel veegje of druppeltje bruin bloed of slijm verlies tijdens mn luteale fase of vroeg in de zwangerschap. Bij mij stond het het zwanger worden dus weliswaar niet in de weg, maar betekende het wel altijd dat ik niet zwanger was.

Succes aan iedereen die zwanger wil worden!

11. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Hoe gaat t hier? Ik inmiddels paar dagen voor nod en 'het' lijkt zich weer aan te dienen. Twee dagen geleden roze slijm. Gister wit. Vandaag steeds donkerder geel. Herkent iemand dat ook? Geel? Goed of slecht teken?

12. Moppie35

Moppie35 Bekend lid

6 mei 2016
    541
    205
    43
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Ik herken zowel het hele week bruin als een hele week wit, paar dagen geel en zelfs een dagje Helder rood 7dagen voor nod... In alle gevallen was t voor mij negatief. Maar dat wil niks zeggen. Ieder lichaam reageert anders,dus t kan nog alle kanten uit :)

13. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Vabdaag wel weer echt lichtbruin. Dus lijkt weer helemaal de verkeerde kant op te gaan. Ondanks tarwekiemolie waar ik een beetje op had gehoopt stiekem. We gaan t weer zien!

Als er nog meer meiden zijn met ervaringen/ tips/ etc hoor ik t heel graag!

14. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Ja ik herken het zeker, bij mij betekent het dat de menstruatie eraan komt. Het kleurt langzaam van wit naar gelig, naar rozig, naar bruinig en dan begint m'n nieuwe cyclus weer. Ik zit inmiddels ook weer in een nieuwe ronde.

Maar zie ik het nu goed dat 1982Eva toch zwanger is geworden? Haar verhaal en de andere succesverhalen in dit topic geven me hoop, want het maakt me toch iedere maand weer onzeker. Sterkte Wens! Je bent niet alleen.

15. Moppie35

Moppie35 Bekend lid

6 mei 2016
    541
    205
    43
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Oh jee, hier begint t bruinverlies 7 dpo ook weer. Heb beetje krampen in onderbuik en wat steken in bovenbuik en straks een paar seconden opeens steken in mijn linkerborst. Dat laatste gaf me meteen hoop... Ja, ik weet het, niet doen. Toen ik net thuiskwam had ik t hele inlegkruisje vol lichtbruin..... Grrrr.

Maar ik laat de hoop nog niet varen :)

16. Amintah

Amintah Lid

27 jul 2016
    33
    0
    0
    Ik heb het geen volledige week, maar meestal 2-3 dagen voor mijn ms beginnen (wat natuurlijk veel minder lang is dan bij jullie!) maar hier helpt "herderstasje" is een kruid dat helpt voor de natuurlijke progesteron hoog te houden in combinatie met magnesium (die is nodig voor progesteron aan te kunnen maken). Sindsdien is het nog maar 1 dag bruin bloed, alé pakweg 12u voor mijn ms er door komen.

Het was een tip van de acupuncturiste waar ik bij ga.. Ik wou haar eerst niet geloven (ik hou niet van veel supplementen en rare kruiden) maar ik moet haar toch gelijk geven..

17. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Hier was t bruinverlies weer een teken van ongi helaas. Jammer! Nog nooit v herderstasje gehoord! Slik wel sinds twee weken extra magnesium. Helpt dat ook voor hormoon balans?

Hopen dat t bij jou wel goed gaat moppie!!

18. Cinderella7

28 jul 2016
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag Ladies!

Na heel heel heel veel forums te hebben gelezen, zit ik zelf met een groot onduidelijkheid...

Ik ben een jaar geleden gestopt met de pil en proberen mijn vriend en ik zwanger te worden van ons eerste kindje.

Ik had 9 juli t/m 14 juli een ongelofelijk heftige buikpijn en normaal bloedverlies. Dit ken ik niet als mijn normale menstruatie. Daarbij kwam er ook rugpijn in mijn onderrug.

Afgelopen zaterdag had ik met afvegen licht roze bloedverlies, dit duurde tot gisteren. Daarbij had ik veel witte afscheiding en was het heel vochtig.

Sinds die dag, zaterdag, heb ik enorm gevoelige borsten, ze zijn ook gegroeid, mijn tepelhove heeft meer bobbeltjes en rond mijn tepel lijkt wel nóg een rondje (?) omheen te komen.

Daarbij heb ik in het begin een klein beetje krampjes gehad en vanaf die dag voel ik bij m'n navel wat kriebelen en als ik sta "iets" zitten.

Soms geeft dit ook steekjes.

Met de dag lijk ik steeds ietsss misselijker te worden, met vlagen.

Ik hoop natuurlijk dat dit misschien een zwangerschap kán zijn, vanmorgen met een cassette helaas negatief getest...

Ik hoop dat jullie dames mij tips kunnen geven of dat iemand zijn verhaal in mijn verhaal herkend.

Liefs.

19. noukie 1992

noukie 1992 Fanatiek lid

4 feb 2016
    4.940
    3.654
    113
    Vrouw
    Als je nog geen onderzoek door de gynaecoloog hebt laten uitvoeren raad ik je aan om hier toch op te staan. Ik had ook deze vertoningen, en bruin bloed verlies kan misschien geen kwaad, maar de oorzaak van dit bruin bloed verlies misschien wel. Soms is er een oorzaak vast te stellen die moet behandeld worden, soms is het onverklaarbaar, maar dan weet je tenminste dat er niets ernstig aan de hand is.
    Bij mij bleek de oorzaak uiteindelijk toch niet zo oké te zijn ..

20. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik heb sinds mijn 1e zwangerschap altijd vrij veel afscheiding, dit verandert in mijn cyclus naar bijna niets, weer helder en uiteindelijk via gelig naar bruin. Dit bruinverlies houdt zo'n 3/4 dagen aan waarna ik ongesteld word voor zo'n 3 dagen en dan nog een dag bruinverlies.

Hier ondanks dat bruinverlies 2x meteen zwanger geraakt in de eerste ronde. Die keren had ik het bruinverlies ook niet, nog geen druppel.

Deel Deze Pagina