Een week lang bruin bloedverlies en dan pas ongesteld! Wie herkent dit?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lente84, 28 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Perdiz

Perdiz Bekend lid

19 okt 2015
    963
    6
    18
    #61 Perdiz, 28 jul 2016
    Laatst bewerkt: 28 jul 2016
    Hoi,
    Ik heb het ook. Vanaf 4dpo tot 7 dpo start bruinvelies en dan pas menstruatie. Eerder was dat 5 dagen rood, de afgelopen maanden 1,5 tot 2 dagen rood en dan weer bruin. Totaal wel 2 weken bloedverlies.
    Was al eens bij de fertiliteitsarts geweest, bruinverlies was een probleem.
    Bloed gecheckt en progesteron was ok zagen ze na m'n eisprong op 5 dpo of zo.

Maar toen het bruin al op 4 dpo begon heb ik weer een afspraak gemaakt bij de fertiliteitsart. Want ik ben bang dat in de 2e helft van de luteale fase m'n progesteron gehalte te laag is en de boel al afgebroken wordt voor er een innesteling plaats kan vinden.

Nu ga ik volgende ronde weer gemonitord worden. Inwendige echo's, bloedprikken.....
    M'n progesteron gehalte was zo hoog toen, dat ze niet bang waren dat het te laag zou zijn om de 2e helft, maar ze gaan kijken, of er misschien wat meer structuur bij de baarmoedermond zit wat het Bruinvelies kan veroorzaken. Of een poliepje... Gewoon alles weer even bekijken om te kijken of het bij me hoort of dat t verholpen kan worden.

Maar nu zit ik op 5 dpo en hoop gewoon dat het allemaal vanzelf goedkomt nu. Heb nog geen bruinverlies nu

2. Amintah

Amintah Lid

27 jul 2016
    33
    0
    0
    Magnesium heb je nodig voor de progesteron te kunnen aanmaken, dus dat helpt zéker en vast !
    Herderstasje helpt eigenlijk om je baarmoeder te herstellen en bloedingen te stelpen:
    Het herderstasje werkt in het bijzonder op de baarmoeder en urinewegen. Bij gebruik van de thee zullen gezwellen in de baarmoeder verdwijnen tegelijk met bloedingen en witte vloed. Uitzakking en kanteling van de baarmoeder worden er eveneens mee genezen. Deze thee versterkt de banden.

Werd mij aangeraden door een acupuncturiste (die ook vroedvrouw is). Ik denk niet dat het zo een wonderbaarlijk kruid is dat alles opeens geneest, maar het helpt wel goed tegen het bruinverlies en de menstruatiebloeding wat te gaan regelen (geen 7 dagen aan een stuk meer bloeden gelijk een rund)

Vandaag zelfs 13dpo en nog geen spatje bruinverlies te zien..(meestal al vanaf 11-12dpo tot op dag 14-15 mijn ms er door komt)

3. MBNN

MBNN Actief lid

26 okt 2013
    267
    5
    18
    Ik heb ook sinds ik met de pil gestopt ben, altijd voor m'n menstruatie bruinverlies. Meestal zo'n 4 dagen van te voren. Zelfs de 3 keer toen ik zwanger was, had ik evengoed bruinverlies wat dan stopte op het moment dat normaal echt het heldere bloed doorbrak. Hopelijk geeft het jullie hoop dat je evengoed zwanger kunt worden, ook al was het bruinverlies bij mij wel wat korter dan bij jullie! Succes allemaal 😘

4. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63

Tja, dus het zegt dus niet dat het een zwangerschap in de weg staat maar als je zwanger bent heb je het dus niet. Dus het is wel een slecht teken zeg maar. Heb jij er in de maanden dat je zwanger werd iets ' aan gedaan' ?

5. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Oh bij jou zei het dus niks eigenlijk? Gelukkig voor je! Ik had t bij m'n eerste ook niet. Een vriendin van me had het ook, tot wel de 7e wk zwangerschap.

6. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.273
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik heb het ook en ook besproken met gyn. Ze gaf aan dat het geen kwaad kon bij mij, maar wel had ze bloed geprikt enzo. Ik was een keer bij haar en toen zat ik in die week voor de menstruatie. Volop bruinverlies en ze ging een echo maken. Mijn baarmoeder was heel mooi dik dus zat weefsel voor een innesteling.

Ik ben ook op natuurlijke wijze zwanger geraakt en had aan het begin van zwangerschap ook nog bruinverlies. Om een andere reden moest ik toen utro gebruiken dus wat het geweest is waardoor het stopte maar ik heb er de gehele zwangerschap geen last meer van gehad.

7. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Ik ga dit topic toch nog eens nieuw leven inblazen. (Samen met deze thread van Perdiz trouwens:http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden/629344-vraagje-over-rood-bruinverlies-voor-nod.html)

Reden hiervoor is dat het gisteren weer zover was bij mij: pas 7dpo en alweer roze/bruine afscheiding. Na 11 rondes heb ik geen drang meer om 'innestelingsbloeding' op de te zoeken want alle keren was het een voorbode van mijn menstruatie. Maar als ik jullie verhalen (Rocketscience en MBNN) goed lees, hadden jullie het bruinverlies ook terwijl jullie zwanger bleken te zijn? Jullie gebruikten geen medicatie? Mag ik vragen hoe lang jullie bezig zijn geweest om zwanger te raken? En Abri, idd goed om te weten dat het wel kan, maar dat zou betekenen (wat ik ook vermoed:() dat het me deze ronde weer niet gelukt is).

En zo zie je maar, ik Google 'innestelingsbloeding' niet meer, maar ik vind het wel nodig om even een paar positieve verhalen te horen...
    Maar ik baal ook zo, zeker deze keer: ik ga definitief de jaargrens over en nu kan ik de afspraak bij de gyn eind augustus niet afzeggen (wat ik ernorm hoopte).

Overigens lees ik graag ieders ervaringen met bruin/roze verlies ruim voor NOD. Het steunt me toch altijd:)

8. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Ik lees mee :)

9. Mixed

Mixed Niet meer actief

Ik had dit ook voor mn zwangerschap van mn zoonrtje 2 jaar lang. Soms een week van te voren, of 4/5 dagen van te voren dat irritante bruinverlies.

Onderzoeken gehad bij de gyn en er was niets aan de hand. De ronde dat ik zwanger was had ik nog steeds bruinverlies. Maar op mn nod stopte het bruinverlies en kwam er ook geen ongi.

Nu na mn zwangerschap heb ik het heel enkel nog. Maar gelukkig geen week. Meestal 2 of 3 dagen van te voren bruinverlies en dan komt de ongi door. De gyn geeft aan dat et hormonaal is. En dat heel veel vrouwen hier last van hebben.

10. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Wens09, hoe is het ondertussen bij jou? In welke ronde zit jij nu?

Mixed, bedankt voor je antwoord. Ik vrees dat het bij mij weer niet raak is, want naast het bruin bloedverlies begint mijn temperatuur ook te dalen. Maar wel heel fijn om te lezen dat het dus toch kan, zowel het zwanger worden als het bruin bloedverlies tijdens het prille zwanger zijn.

11. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Hoi! Zeker goed om te lezen! Toevallig recent bij een v m'n beste vriendinnen ook gezien: bruinverlies tot wel 6/7 wk waardoor ze t ook maar niet durfde te geloven dat ze zwanger was (maar gelukkig toch echt is :). )

Ik zit nu een week voor nod en in ronde 6. Het bruinverlies heb ik nu 4 rondes denk ik, ongeveer een dag of 4 vantevoren. Vorig cyclus zelfs al 7 dagen vantevoren 1x bruin slijm en dat stopte toen weer en toen een paar dagen later weer. Ik had toen ook n voor mijn doen mega korte cyclus (26)

Hebben jullie eigenlijk naast bruinverlies ook last v pms? Zere borsten etc ? Vraag ik me af omdat bij mij de klachten tegelijk zijn begonnen (bruin en pms) en ik ze beide daarvoor nooit had.

12. Lente84

Lente84 Lid

17 mei 2016
    6
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi Zaza en Wens09,

We zitten wel allemaal in dezelfde situatie hè... gisteravond 7 dagen na eisprong alweer heel licht bloedverlies :( Je wilt wel hopen op een innestelingsbloeding, maar elke keer is het toch echt het begin van mijn menstruatie. Ik word er nu wel een beetje moedeloos van.

Volgende week naar de gynaecoloog voor een aantal uitslagen. Denk dat ik dan ook ga vragen om dat ustrogestan... daar zijn wel wat positieve verhalen over toch?

Ik ben nu precies een jaar gestopt met de pil en soms vraag ik me af of het allemaal nog goedkomt... maarja hoop houden :)

13. Channellaa

2 jun 2016
    32
    0
    6
    NULL
    NULL
    ik heb dus laast 3 weken lang last van zwart en bruin bloedverlies en toen was het eindelijk gestopt en toen na 6 dagen weer gaan bloeden. ik heb een verwijsbrief en ga morge afspraak maken maar dit maakt me zwaar onzeker met alles

Deel Deze Pagina