Hoi meiden, Ik zit een beetje met de handen in het haar. Mijn vriend en ik proberen nu 8 maanden zwanger te worden. Ik had meteen na het stoppen met de pil mijn cyclus terug en sindsdien waren al mijn cycli rond de 31 dagen. Echter, deze maand zit het anders. Ik gebruik al 5 maanden ovulatietesten en ik heb iedere maand positieve ovulatietesten in mijn handen. Zo ook deze maand. Op dag 16 van deze cyclus was ie positief. Ik verwachtte daarom ook op dag 31 weer ongesteld te worden, maar ik zit inmiddels op dag 38 (22 dagen na de positieve ovulatietest) en ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. Ik heb wel al een paar keer (meestal 's ochtends) een klein beetje bruine afscheiding gehad, een paar keer roze/paarse afscheiding op een tampon en één keer een beetje helder bloed ('s ochtends, nadat we de avond daarvoor gemeenschap hadden gehad). Ik heb met 4 (dag 34) en 6 (dag 36) dagen over tijd een zwangeschapstest gedaan. Beide negatief. Vanochtend (8 dagen over tijd=dag 38) zelfs een vroege zwangerschapstest gedaan, ook deze negatief. Ik weet eigenlijk niet meer wat ik moet doen. Mijn huisarts gaat er vanuit dat ik zwanger ben en zegt dat ik over een week weer een test moet doen, maar ik heb steeds krampen alsof ik ongesteld moet worden, uitstraling naar mijn benen en een harde, opgezette buik. Ook heb ik last van mijn maag/darmen, maar zo nu en dan lichtbruine afscheiding! Bij dat beetje bloed dacht ik echt ongesteld te zijn geworden. Voorheen had ik weleens vaker bruine afscheiding, maar als het dan echt helderrood werd, dan zette de ongesteldheid meteen in volle gang door. Nu is het direct weer gestopt, zo'n 4 dagen geleden. Als ik zwanger zou zijn, dan moeten die testen (zeker vroege testen) nu toch wel positief zijn?! HELP! Iemand ervaring met zo'n situatie?
DPO is dagen na je eisprong, niet dagen na je NOD Dag 16 een positieve ovulatietest betekent op dag 17 of dag 18 een eisprong. Laten we even uitgaan van dag 18. Dan is cyclusdag 34 dus 16dpo en dat is ±2d overtijd. Vandaag ben je dag 38, dat is 20dpo en 6d overtijd. Als je zwanger zou zijn, dan zou je nu echt positief moeten testen. Het zou kunnen dat je eisprong toch niet gekomen is, want een positieve ovu-test is helaas geen garantie dat je ei ook springt. Maar je cyclus is wel opvallend veel langer dan hij de afgelopen maanden is geweest, dus dat is ook vreemd. Ik denk dat er niks anders opzit dan wachten en om de zoveel tijd weer een zwangerschapstest doen, zolang als het bloeden uitblijft...
Haha, ik zag de fout zelf ook! Had het al veranderd, maar dat zien jullie blijkbaar niet . Bedankt voor je reactie Hilly1980. Stel dat je ei niet springt, word je dan ook niet ongesteld? Of duurt het dan sowieso langer?
Jij zat het vast te veranderen, terwijl ik al aan het reageren was Je ei kan ook later springen. Er zijn dames die meerder pieken hebben (die door ovu testen worden opgepikt) voordat een ei springt. En dat zou dus aan de hand kunnen zijn. Maar ja, dat is allemaal als als als... Voor nu krijg je daardoor geen antwoord op waar je mee zit...
Nee, dat is waar. Ik begrijp er niets van. Ik word er een beetje moedeloos van. Dan heb ik liever dat ik nu maar gewoon goed ongesteld word.. dan kunnen we tenminste verder. De huisarts zei wel dat ik, mocht ik wel weer ongesteld worden en we maken ons zorgen, een afspraak mag maken voor een gesprek. Mijn vriend heeft ook de ziekte van Crohn en daarvoor krijgt hij om de maand Remicade (Infliximab) via een infuus. We zijn ergens ook bang dat dat medicijn invloed heeft op de vruchtbaarheid. Mogen pas 18 maart bij zijn internist langskomen...
Ik heb bij mijn eerste twee zwangerschappen pas na 11 weken en 13 weken positief getest. (Werd overigens wel gewoon ongesteld) Nu test ik wel gewoon op nod positief. Het kan dus wel zwanger zijn en negatief testen. Succes met wachten.
Dat klinkt positief! Ik had gisteravond het gevoel dat het eindelijk doorbrak. Ik had wat donkerrode, bijna zwarte, afscheiding. Het was heel waterig. Maar sinds vanmorgen is er weer niets te bekennen. Niet eens een druppel. Pfff, ik snap er echt niets van! Steeds lijkt het door te komen en dan houdt het weer op. Dit is al de 4e keer. Hebben jullie weleens dat je echt bloed krijgt, daarna niet meer en dat je dan later pas echt ongesteld wordt? Ik heb altijd dat bij het eerste echte bloed meteen de 'dijken' doorbreken...