Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en wil graag een nieuwe topic starten! Ik ben Meggie, 26 jr. Mijn vriend en ik zijn 5 jaar samen. Ik ben sinds febr.'09 gestopt met de pil. Sinds half maart slik ik foliumzuur en gister besloten we om er dan nu echt voor te gaan!! Ik vind het erg spannend!! Mijn vriend wilde er al eerder voorgaan, maar ik wilde eerst afwachten wat voor cyclus ik nu heb. (28 dgn) Ik heb er erg zin in!! Ik vind het superspannend. Mijn vriend zegt dat ik er niet te veel mee bezig moet zijn, dat begrijp ik wel. Zelf vind ik dat ik er niet overdreven mee bezig ben. Het is toch een hele stap en dus denk ik er wel veel aan, maar praat er met niemand eigenlijk over. Zal het (snel) lukken? Hoe zal het dan zijn? Hoe zal ik me dan voelen? etc etc etc... Hoe ervaren jullie dit? Liefs Meggie
Hoi meggie, Mijn man en ik hebben ook besloten om voor het eerste kindje te gaan! Ik slik zelf deze week tot vrijdag nog de pil en dan wil ik één maand me cyclus afwachten (tenminste eigenlijk wil ik dat niet, maar me man wel ). Ik kan ook gewoon niet wachten om te beginnen! Ik denk er eigenlijk wel heel veel aan maar praat er niet met anderen over (buiten mijn man natuurlijk!) Iedereen lijkt nu ook wel zwanger te worden om me heen! Me nichtje, buurvrouw en een collega zijn zwanger! Groetjes, Jo86
Hoi Meggy, Wij zijn ook net begonnen met echt proberen. Deze maand de tweede ronde zoals ze dat hier zo mooi zeggen . Ik moet wel even wennen aan al die uitdrukkingen enzo maar dat komt vast wel goed. Wij zijn er al wel een tijdje mee bezig maar omdat ik eerst allerlei medicatie moest afbouwen en stoppen duurt het bij ons allemaal wat langer. Ik denk dat je er ook echt wel wat mee bezig bent het is toch wel een hele stap om te nemen. Maar heb al wel door dat teveel ook niet goed is. Vorige maand was ik er van overtuigd dat ik zwanger zou zijn voelde van alles en gewoon netjes op tijd ongesteld. Deze maand ben ik er wel wat minder druk mee bezig en heb ook nergens last van dus blijkbaar doet je hoofd veel met je lichaam . Wij hopen natuurlijk ook net als iedereen dat ik snel zwanger ben. Zelf ben ik al vrij ongeduldig aangelegd en ik weet gewoon dat als het langer dan een half jaar duurt ik naar de gynaecoloog moet en al die onderzoeken en prut zit ik niet zo op te wachten. zo voor een eerste berichtje is dit weer lang zat. groetjes Ingrid
hoi meggie en de rest! Ik ben zelf 23, mijn vriend 27 en we zijn in oktober 8 jaar samen. wonen nu 1,5 jaar samen en hebben ook besloten de grote stap te gaan nemen. Zou tweede paasdag moeten hebben begonnen met een nieuwe strip. Helaas heeft deze mevrouw ongeduld :S niet kunnen wachten met het uitzoeken van haar cyclus en we zijn gewoon lekker aan het klussen gegaan. Als mijn cyclus is zoals voor het slikken van de pil heb ik een cyclus van 28 dagen. Dat zou betekenen dat ik morgen mijn eisprong heb en vandaag dus super vruchtbaar (hopen we ) Mijn NOD (niet ongesteldheidsdag voor de nieuwelingen ) zal dan 6 mei zijn. Maar ik heb al wel besloten te wachten met testen tot 9 of 10 mei ofzo omdat ik nu niet zeker ben van mijn cyclus. Heb zoals Meggie met niemand anders dan mijn vriend over het proberen zwanger te worden gehad. Iedereen weet wel dat het bij ons geen 3 jaar meer zal duren maar dat we nu serieus aan de slag gaan weet niemand. Het is voor mij ook onwijs moeilijk om het niet erover te hebben, maar beide willen we dit wel zo houden omdat we bij het ongesteld worden dan niet steeds hoeven te vertellen dat het niet raak was enzo. Mijn vriend is heel nuchter, lukt het deze maand niet dan volgende maand. Probeer ook zo te denken maar ik weet van mezelf dat ik heel graag zou willen dat het lukt en ik ben dan nog wel jong en heb nog zo veel kansen, de teleurstelling bij het ongesteld worden zal groot zijn denk ik. Wie van jullie mogen als alles goed gaat ook testen de 1e of 2e week van mei???
Hallo allemaaal, Dit is onze eerste ronde! Ben nu 5 dagen overtijd maar telkens nog negatief getest! We wachten nog een week en dan maar weer een test doen, als ook deze negatief is dan maar even langs de HA. Ik denk er zelf ook de hele dag aan, me vriend zegt al dat ik me niet zo moet stressen en dat het dan vanzelf wel komt! Waren wij maar net zo nuchter als de mannen haha! Maar dat lukt me niet echt, overal waar je komt zie je baby's , m'n zus heeft een dochtertje van bijna 3 maand dus het zou mooi zijn als het bij ons ook snel raak is dan zit er maar een jaar tussen de kinderen hahah!
hoi! dat heb ik nu ook... Ik zie overal kinderen en zwangere vrouwen. Ik betrap mezelf er ook steeds meer op dat ik vaker over kinderzaken en zwanger zijn heb. [-X En ik wil het nog niet vertellen dat we bezig zijn :S Heb jij gewacht met ontpillen/ontdekken wat je cyclus is? of ben je gelijk aan de slag gegaan zoals wij? veel liefs
Hoi, Ik heb op 29 april mijn nod (ik leer het wel ). Dus hopelijk mag ik de eerste week van mei testen. Maar ga er niet vanuit heb helemaal niet het idee dat er ook maar iets gebeurt in mijn lichaam op dit moment. Ik heb eerst 2 maanden een gewone cycles gehad voordat we gingen proberen, er is mij vroeger op school altijd geleerd dat het beter was om eerst 2 maand te kijken wat je werkelijke cycles is dus dat heb ik ook netjes gedaan. @ mh113 snap helemaal wat je bedoeld. iedereen wordt zomaar even zwanger en kan daar dan soms best wel chagerijnig van worden. Ik ben zelf al sinds december 2007 aan het afbouwen met medicatie en sinds afgelopen december bijna medicijne vrij en vanaf maart mocht het dus en als je dan mensen hoort zeggen goh misschien ook wel eens leuk en 4 weken later komen ze al blij vertellen dat ze zwanger zijn steekt dat toch best wel eens. En wel spannend hoor overtijd duim even voor je mee.
He meiden! Ik sluit me ook aan.. Ben in februari gestopt met de pil en kreeg eindelijk mn cyclus na 41 dagen.. Nu zijn we dus begonnen aan ronde 1! Als ik uitga van 41 dagen zou ik mn NOD op 09-05 hebben.. We zijn nu al 1,5 week aan het klussen ( weet niet wanneer ik mn eisprong heb/ had ) Ik dacht zelf op 13 april omdat ik die dag rugpijn en hoofdpijn had.. Hoop dat we snel een posi test in handen hebben.. Maar inderdaad iedereen in je omgeving is zwanger.. Gisteren een telefoontje gehad dat mn nicht zwanger is.. Momenteel al 6 zwangeren om me heen.. Zou de grond in Brabant uber vruchtbaar zijn? hihi.. Zullen we elkaar op de hoogte houden? Liefs LT
Ik ben in december met de pil gestopt en heb een regelmatige cyclus van 28/29 dagen en dit is de eerste maand dat we dr echt mee bezig zijn! Aangezien ik nu 5 dagen overtijd ben hoop ik dat het raak is en niet dat het komt doordat ik nog maar net gestopt ben met de pil, dus het is nog even afwachten wat het gaat doen of ik nu ongie word of volgende week toch nog maar een test moet doen..
Ik zou niet langer wachten maar gewoon nu testen. Lees hier veel positieve dingen over de kruidvat testen van 2 voor 5 euro voor dat bedrag kun je het nog een keer proberen . succes met wachten. Als de grond in brabant vruchtbaar is stuur je dan ook even wat richting twente
Precies! bij mij in de omgeving raakt ook iedereen zwanger, ook mensen die het financeel niet zo goed hebben of nog maar net bij hun vriend zijn.. Ik gun het iedereen hoor daar niet van maar dan denk je waarom worden de vrouwen die dr al zolang mee bezig zijn nou niet zwanger! Sommigen doen het 1x onveilig bijv. en direct zwanger terwijl het niet gepland is of ze laten het weghalen! Daaar kan ik me echt boos om maken.. Maargoedd hopelijk word iedereen hier op deze site allemaaal zwanger!
Hoi Meggie en anderen! Wat onwijs leuk dit nieuwe topic! Mijn man en ik kennen elkaar 3,5 jaar, zijn ruim een jaar getrouwd nu en we hebben ook besloten om te gaan proberen om een kindje te krijgen. Afgelopen vrijdag heb ik mijn hormoonspiraal laten weghalen en sindsdien kan ik eigenlijk aan niets anders denken. Wij hadden ook bedacht dat we eerst zouden gaan kijken naar hoe mijn cyclus loopt ed, maar toen hebben we toch besloten er gewoon voor te gaan. We wilden eerst alles gewoon op zn beloop laten, maar je gaat je er toch vanzelf meer in verdiepen: om de hoeveel dagen, wanneer vruchtbaar etc. Temperaturen wil ik niet, volgens mij gaat dan voor mij ècht alle lol eraf, maar we hebben een concessie gemaakt naar de ovulatietesten. Dus die zijn inmiddels besteld, nu alleen nog bedenken of wedat toch nu al gaan doen of toch maar eerst wachten op mijn eerstvolgende menstruatie. Ook wij wilden het tegen niemand vertellen maar ik heb het juist vanmiddag tegen een vriendin eruit gefloept. Zij heeft twee kindjes en wilde binnenkort haar wandelwagen en buggy en weet ik veel vanalles van Quinny wegdoen en daar hadden wij wel interesse in. Dus eerst geprobeerd er 'voor een ander naar te informeren' maar bij twee vragen doorvragen kon ik het al niet meer voor me houden. Op zich ben ik wel blij, want nu kunnen we tenminste ons verhaal bij een ander stel kwijt. Mijn man vond het niet erg, ik had al 'toestemming' om het te vertellen, maar ik wilde zelf ook liever niets zeggen. Maar goed, nu weet dus 1 ander echtpaar het en jullie natuurlijk! Het zou leuk zijn als dit topic een successtory wordt en iedereen vooral maar snel zwanger is van gezonde kindertjes!
wat leuk om al die verhalen te lezen! af en toe denk ow ik ben er al zoveel mee bezig en ben nog niet eens van de pil! (nog drie dagen), maar als ik het zo lees is iedereen er meteen wel veel mee bezig, meelezen e.d. moeilijk he om je mond te houden! wij waren van de week bij m'n schoonouders en toen fluisterde ik ook tegen me man: heb je nu niet zoiets van zullen we het vertellen? Maar we vinden het toch veel leuker om te vertellen als we écht zwanger zijn, dan is de verassing groter ben echt benieuwd naar de reactie. Mijn man's opa&oma leven ook nog en die zullen het geweldig vinden denk ik. Hij is zelf hun eerste kleinkind en ons toekomstige kindje zal dan hun eerste achterkleinkind worden wel bijzonder vind ik groetjes! en hopen dat iedereen snel zwanger mag worden!
Ik wilde het zelf ook bewust niet vertellen, dan krijg je iedere keer dat gezeur van en..? Maar bij sommige mensen ontkom je er niet aan. Het ging bij mij lichamelijk wat minder goed en moeders zegt dan toch goh zou je niet eerder langs gaan bij de reumatoloog want het houd op dit moment niet over op dat moment kan ik er wel omheen gaan teuten maar sommige mensen kennen me te goed . Bij de rest hou ik het op een wisseling van medicatie en dat het daarom nu wat minder gaat . Bijna iedereen gelooft dat blindelings . Wel gezellig zo even kletsen. En er toch mee bezig zijn is volgens mij toch vrij normaal. Ik heb zelfs al heel voorbarig een box gekocht. heb toch aangepaste meubels nodig en die zijn zo duur. Tja en als je dan ineens iets voordelig over kan nemen dan doe je dat gewoon . nu hopen dat die ook snel van zolder mag komen.
Hoi Blaine, haha wat leuk dat je al wat gekocht hebt! nu maar hopen dat het snel raak is! ja dan is het lastig om niet te vertellen! aan de andere kant is wel leuk als je moeder mee kan leven dan ik zelf heb niet zo'n goede band met m'n ouders zou ook niet weten hoe ik het ze moet vertellen, maar goed dat zien we wel weer! ik heb zelf ook de neiging om dingen te gaan kopen en me mannetje ook wel, we gaan express nog maar niet naar babywinkels! haha en de kinderkleertjes in de verschillende winkels probeer ik ook maar snel voorbij te lopen! van de week waren we in bataviastad en daar hing zo'n schattig en lief jurkje van ralp lauren, belachelijk duur natuurlijk nog, maar leuk om naar te kijken hoor!
Hoi, Wij zijn al eventjes bezig. Wij zijn nu sinds vorig jaar Jan. bij elkaar en precies een jaar na dato getrouwd. We hadden het al over kinderen gehad maar we wouden nog even van elkaar genieten. Uiteindelijk besloten we dat ik eind November zou stoppen met de pil. Voordat ik met de pil begon was ik al vrij onregelmatig. Da's best balen,want het komt nu ook niet op gang. De eerste keer precies na een maand, de 2de keer was ik 1,5 maand overtijd...en tja, dan ga je andere dingen denken. En nu ben ik alweer dik 2 maanden overtijd.....weet niet wat ik ervan moet denken. We willen het allebei dolgraag, mss is dat ook wel een probleem Hier weet zo'n beetje iedereen al dat we graag een kindje willen....conclusie.....je word gek van dat gezeur wanneer je het nu eindelijk eens bent Tja...geduld is een schone zaak.... Het erge is idd wel dat je overal om je heen mensen ziet die zwanger zijn. Of in je nabije omgeving mensen die het eigenlijk niet wouden nu een prachtkindje hebben. *zucht*
Precies! bij mij in de omgeving raakt ook iedereen zwanger, ook mensen die het financeel niet zo goed hebben of nog maar net bij hun vriend zijn.. Ik gun het iedereen hoor daar niet van maar dan denk je waarom worden de vrouwen die dr al zolang mee bezig zijn nou niet zwanger! Sommigen doen het 1x onveilig bijv. en direct zwanger terwijl het niet gepland is of ze laten het weghalen! Daaar kan ik me echt boos om maken.. Maargoedd hopelijk word iedereen hier op deze site allemaaal zwanger! [/quote] Ik vind dat je een beetje moet oppassen met wat je typt! het mag wel iets genuanceerder hoor!! en vervolgens hoop je dat iedereen hier op de site zwanger wordt maar wellicht valt er wel iemand in die doelgroep en heb je iemand enorm gekwetst!! Iedereen heeft zijn eigen levensverhaal dus laat aub iedereen in zijn waarde!!!
Ja ben er stiekem ook wel blij mee, maar aan de andere kant voel je je toch wel wat voorbarig. heerlijk om te zien al die kleine babydingen. Ik zag vorige week ook zoiets moois en begon dus harder te lopen zo van dat wil ik niet zien want dan wordt het te verleidelijk. Komt mijn man achter mij aan lopen en zegt die koste maar 20 euro niet duur toch . Toch wel leuk dat hij net zo erg is als ik. Wij staan dan ook heel schijnheilig te kijken zo van voor de neefjes en nichtjes . Ik denk dat we het zelf ook niet geloven maar vooruit. Vervelend dat je niet weet hoe je het je ouders zou moeten vertellen. Als het zover is weet je vast de goede woorden te vinden. En tot die tijd kletsen we gewoon hier onze dingen van ons af. groetjes Ingrid
Hoi dames! Jeetje wat veel reacties op mijn topic!!! Super! Erg leuk om jullie verhalen te lezen, ik had dit niet verwacht! Ik begrijp dus dat eigenlijk iedereen er wel mee bezig is, ik denk ook dat je daar niet aan ontkomt. Bij mij weten mijn ouders het wel, kwam zo op in een gesprek en toch wel heel leuk als ze het weten. Ze waren helemaal enthousiast! Ik denk inderdaad ook dat je er het beste natuurlijk niet te veel mee bezig moet zijn. Ik kijk wel eens bij 'calculator' maar ga denk niet aan mijn vriend vertellen wat mijn vruchtbare dagen zijn, ik denk dat hij dan geen zin meer heeft. Het moet wel een beetje spontaan blijven. Ook zo herkenbaar wat jullie schrijven over babyproducten (kleertjes,box etc) ik koop nog niks, maar zou wel in alle winkels willen snuffelen! Ik hopelijk zijn we allemaal binnen een paar maanden zwanger!! [-o< Groetjes!
He wat leuk dit topic, heel herkenbaar! We zijn 26 en 29 jaar oud en zitten nu in de "eerste ronde"!!! Ander halve maand geleden is mijn spiraaltje verwijderd en hierna hebben we besloten om voor een kindje te gaan (eigenlijk zou ik de pil weer gaan slikken). Na een week kwam mijn eerste ongesteldheid. Nu dus afwachten wat mijn cyclus ongeveer is, ben voor het klussen wel uit gegaan van de gemiddelde 28-32 dagen en we hebben goed om de dag geklust. Ik heb mijn vriend wel verteld wat mijn eventuele vruchtbare dagen zijn, hier wordt hij alleen maar enthousiaster van (ga steeds meer denken dat het van hem nog wel een paar maandjes mag duren ) Hij is wel erg lief, gaat tegen mijn buik praten, verteld de eitjes dat ze mogen springen en maar goed naar elkaar moeten zoeken... Ik kon zeker in de eerste weken moeilijk mijn mond houden, wilde het van de dagen schreeuwen! Maar gelukkig kan ik er goed met mijn vriend over praten. Denk dat als andere mensen het weten ze toch gaan kijken en vragen of je misschien al zwanger bent, deze stress wil ik er even niet bij hebben. Ik heb het al druk genoeg met mezelf denk er de hele dag aan en let alleen maar op mijn buik, ieder krampje voel ik. Nog ongeveer ander halve week; ongesteld (weet ik mijn cyclus) of misschien wel zwanger!!!!