Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier op het forum en heb al een hoop gelezen. Ik weet dat er al wel topics met dit onderwerp zijn maar wilde toch ook even mijn ding kwijt. Afgelopen week ben ik gestopt met de pil en gister ongesteld geworden. Dus vanaf nu is het kijken hoe mijn cyclus gaat verlopen. Ik ben zo zenuwachtig, of misschien is zenuwachtig niet het goede woord. Maar ik ben altijd bang geweest dat ik onvruchtbaar zou zijn, mede dankzij ik een keer een soa heb gehad door een ex die vreemd gegaan is. Ik ben zo benieuwd of het ons gaat lukken en wanneer het dan zover mag zijn. Ik ben er ook continu mee bezig: ben veel op aan het zoeken op internet over vruchtbare dagen, je cyclus, de do's en dont's. Maar ook werk ik in de kinderopvang en daardoor denk ik er vele malen per dag aan. Soms denk ik weleens, kan ik er ook even niet aan denken? maar ik wil het zoooo graag!! En dan lees je dat het beinvloedbaar is als je er teveel mee bezig bent. Maar pffff, ik krijg mn gedachten er niet vanaf. En daar baal ik dus van, want we beginnen pas net met zwanger proberen te worden! Wat als het na een half jaar nog niet lukt, ik ben nu al best ongeduldig Hebben jullie tips om het soms even los te kunnen laten of hebben jullie ook dezelfde gevoelens? Ik hoor het graag
Hi Jomy, Gefeliciteerd met de stap die jullie gezet hebben om te gaan voor een kindje! Wat geweldig voor je! Ik herken je gevoel heel erg. Haal ook van alles in mijn hoofd en denk er constant aan. Maar mijn ervaring is dat het wel wat rustiger enzo in mijn hoofd wordt. Ik weet nu heel veel, door et lezen op dit forum waardoor ik veel minder vragen heb en het veel rustiger voelt om er mee bezig te zijn. En wat ik me ookprobeer te zeggen is: er mee bezig zijn en gaan beginnen is een fijne tijd. ALs het niet gaat lukken word het niet meer zo leuk, maar nu je eigenlijk nog niet weet of het gaat lukken is het tijd om te genieten. WIe weet schenkt de natuur je wel heel snel iets heel mooi! Dus lees lekker overal mee, en het komt vast allemaal goed...!
Hee, Bedankt voor je lieve berichtje! Misschien ben ik er ook wel zo mee bezig omdat het nu allemaal nieuw is, omdat ik net gestopt ben met de pil. Maar ik wil het zooo graag, mn vriend wordt soms gek van me haha... Maar ik ben vooral ook zo bang dat het niet gaat lukken, en als ik dan lees dat overgewicht, roken (mijn vriend), en stress allemaal negatieve invloeden kan hebben. Daarmee kan je jezelf echt gek maken zeg! En op mijn werk ben ik natuurlijk de hele dag met kinderen/baby's en we hebben ook ontzettend veel moeders die zwanger zijn. En daarnaast is mijn naaste collega nu ook zwanger en de andere is ermee bezig. Dus eigenlijk ook niet gek dat ik zelf er ook de hele dag mee bezig ben! Ik hoop dat dit verder geen invloed heeft,haha maar mag ik vragen hoelang jullie ermee bezig zijn?
Ja, snap dat, je wordt er ook wel heel erg mee geconfronteerd! Ik denk dat je het jezelf gewoon toe moet laten er zo mee bezig te zijn, dat is goed, dat is juist mooi! En stress omdat je er teveel aan denkt is natuurlijk helemaalniet handig. Zet het vanje af... je kan het allemaal niet weten, berusten erin is echt het beste. Ik kan dat ook de ene keer beter dan de andere keer hoor... Wij zijn helaas nog niet bezig voor het echie. Het liefst was ik al zwanger, maar helaas, dat kan nog niet. Ik heb last van slapeloosheid en lik slaapmedicatie. Daar moet ik eerst vanaf voor ik een kindje kan krijgen.. Dus ben druk met afbouwen maar tis moeilijk. Ben 8 feb getopt met de nuvaring, en we vrijen wel onveilig, maar niet op de echt vruchtbare dagen.. Al het allemaal gaat volgens planning hopen we in juli voor het echie te kunnen gaan.. Ik hoop heel hard dat het al eerder kan!
Hey Jomy, Ik zit in hetzelfde schuitje als jou, wij willen ook heel graag een kleine en het is echt nog het enige waar we aan denken. Zit ook de hele tijd op internet van alles op te zoeken. Wat ik je wil meegeven is om zo veel mogelijk afleiding te zoeken. Wanneer je je er teveel op gaat focussen gaat de tijd alleen maar langzamer en raakt je lichaam ook in de stress. Ik heb dit al vaak gehad dat ik een cyclus had die helemaal in de war was omdat ik zo gestresst was dat ik niet ongesteld wilde worden. Maak je niet helemaal gek en let goed op je vruchtbare dagen. Zorg dat je dan zoiezo klust en hou het wel leuk. Ook raad ik het je aan en je man/vriend om zo gezond mogelijk te leven. Wij hadden een half jaar geleden een sperma analyse en die was niet goed. Nu leven wij een stuk gezonder en hebben we opnieuw een analyse gedaan en nu was het gewoon in orde. Dus ik raad dat je echt aan omdat dat gewoon veel effect kan hebben op de kwaliteit van zijn sperma.
Let op; je vruchtbaarheid wordt hier niet door beïnvloed. Je humeur en relatie wel. Mijn ervaring is dat het obsessieve er na een maand of 6 wel af gaat. Hopenlijk is het bij jouw voor die tijd gelukt. Ik zelf werd rond een jaar proberen wat rustiger. We gingen naar het ziekenhuis, en daardoor kon ik het juist wat beter loslaten. Het is niet meer in mijn handen. En op een vreemde manier is dat wel fijn. Maar ik spreek nu natuurlijk alleen voor mijzelf. Een ander ervaart misschien het tegenovergestelde.
Jep het obsesieve verdwijnt wel als je een half jaartje tot jaartje bezig bent. Ik was 20 en werkte ook op een babygroep op een kdv. Ook ik was obsesief ermee bezig. Kocht ladingen boeken en was gewoon een wandelende encyclopedie. Ik wist werkelijk alles van zwanger worden tot aan het eerste jaar van een baby. Bij ons heeft het 12 jaar mmm geduurt eer we een zoontje via adoptie mochten krijgen en na 13 jaar dus nu, dat we een kindje via de mmm mogen krijgen. Ik heb gewoon jaren gehad dat het me niet meer boeide wie er zwanger was, wie niet, of er babys waren of niet. Had mezelf op mijn paarden en honden gericht. Op een gegeven moment moet je wel afleiding gaan zoeken anders raak je gek. Echt van je af zetten gaat nooit lukken. Daarvoor is de wens te sterk. Maar hoop voor je dat het snel raak is. Er staat gemiddeld een jaar voor, dus niet stressen als het de eerste paar maanden niet lukt. Zet m op, heel veel plezier bij het zwanger raken.
Roken is niet goed dat zeg ik niet maar ik rookTE en mijn vriend rookt ook..4e ronde was het raak..dus het kan ook wel hoor..en ik heb overgewicht..woog tussen 97 en 100 kilo...
hoi, bij ons wat het vrij snel raak. merkte wel dat ik erg veel mee bezig was. iedere maand toch weer een paar tranen als het niet gelukt was. mijn vriend was daar veel nuchterder in. die is er echt ingestapt van: geef het nou eerst maar eens een jaar. ieehh! wel heel goed van hem natuurlijk, want ik was veels te ongeduldig.
He jomy Spannend en gefelicteerd dat jullie voor een kindje gaan! Ik herken je verhaal heel goed ik was er ook heel erg mee bezig al voordat ik gestopt was met de pil en het liefst had ik de babyspulletjes toen al in huis gehaald.. zo schattig allemaal Mijn vriend werd ook wel eens ´gek´ van me want ik had het vaak over babytjes en alles wat ermee te maken had en haalde mezelf ook van alles in mijn hoofd ´wat als het niet lukt..´ ik stresste er heel wat op los en kon het niet echt van me af zetten, dacht er constant aan.. maar goed als je iets zooo graag wilt is dat ook niet gek toch?? Wat ik wil zeggen is.. Probeer er wat rustiger in te worden ook al is dit erg moeilijk maar ik ben binnen 5 maandjes zwanger geworden en verwacht over een kleine 11 weken mijn eerste kindje! Dus het kan wel en is volgens mij echt niet gek dat het je leven een beetje overneemt.. het is ook een hele grote nieuwe stap in je vertrouwde leventje wat je hebt! Succes!
Hoi Jomy, Ik snap wel hoe je je voelt. Wij zijn vanaf september 2010 bezig voor ons eerst kindje. Op dat moment gingen wij ervan uit dat het niet veel later raak zou zijn, maar helaas was de praktijk anders. In het begin was het nog leuk en spannend dat wachten en dromen, maar ik merk nu wel dat het elke maand toch een aantal dagen heel stressvol en depressief kan zijn. Dat is heel jammer, maar toch probeer ik me daar over heen te zetten. Bij jullie hoeft het allemaal niet zo lang te duren, dus daarom zou ik er gewoon van genieten. Uiteindelijk komt het vast wel goed. Heel veel succes!
Wat een hoop lieve reacties, bedankt allemaal! Zo te lezen ben ik niet de enige die alles opzoekt op internet en al allerlei spullen op zit te zoeken, hahaha. Ik weet al precies wat voor kinderwagen, kinderstoel, wipstoel, babyfoon, etc ik wil. Maar ik zie natuurlijk ook een hoop op mijn werk, haha In eerste instantie dacht ik een week geleden nog: ik stop met de pil en als het over een half jaar of jaar raak is vind ik het ook nog prima, kunnen we nog ff lekker sparen. Maar nu ik eenmaal gestopt ben denken mijn gevoelens daar anders over hahaha... Mijn vriend vindt het allemaal wel prima en zegt 'het komt als het komt'. Maar hij is zowiezo niet iemand die over alles (vooruit) nadenkt. Pfff, kon ik dat maar haha... Ik ga toch maar proberen het geduldig af te wachten, al zou het al een hoop schelen als ik weet dat het uberhaupt gaat lukken. Dan zou ik ook wat minder ongeduldig/zenuwachtig zijn. maarja, dat gaat helaas niet haha. Meiden, bedankt voor jullie lieve reacties en jullie ook heel veel succes met het zwanger worden!!
Oja, trouwens nog een vraagje voor degene die voorheen de pil gebruikten: Hoelang duurde het bij jullie voordat jullie weer een regelmatige cyclus kregen?
en ook ik ken het gevoel van: ik wil zoooo graag!! maar de natuur is niet af te dwingen en geduld is een schone zaak. wat ik heel veel deed is op internet zoeken hoe je het snelst zwanger kunt worden. 1 tip: niet meer doen!! geniet van elkaar en leg niet teveel druk op "het krijgen van een kindje" ga lekker sporten of andere dingen doen die je leuk vind. probeer zoveel mogelijk je gedachten te verzetten. en echt waar het komt vanzelf. na 4 maand is het bij ons gelukt en dat is zelfs best snel. het komt vast goed!
haha zo herkenbaar allemaal! Wij zitten nu in ronde 1 en stiekem denk ik wel eens: het zou zomaar kunnen dat ik over een week een positieve test in handen heb ik ga er overigens absouluut niet van uit. Uiteraard voel ik wel opeens allemaal dingen in mn buik die er voorheen nog niet waren.....Maar ach, dromen mag altijd toch?! Ik heb me maar ingesteld op eerst flink ontpillen en vervolgens veel geduld hebben! Ik heb veel afleiding (werk, sporten, druk sociaal leven) maar zit aan de andere kant wel dagelijks op ZP....hoezo obsessief Heel veel succes met zwanger worden en het belangrijkste is denk ik dat je blijft genieten (van elkaar!)
Haha ja nou het lijkt net of ik nu al last heb van hormonen Vorige week toen ik stopte met de pil dacht ik: ach al is het over een jaar raak, kunnen we nog ff lekker sparen en ik afvallen (ben met weight watchers bezig). Maar nu ik eenmaal een week gestopt ben, wil ik het het liefst zo snel mogelijk, hahaha. Ik heb bij zo'n calculator uitgerekend dat als ik een gemiddelde cyclus heb ik rond 31 maart mn eisprong zou hebben. Hebben ons dus voorgenomen om vanaf dinsdag 27 maart om de dag proberen te 'klussen' en dan tot 5 april ofzo. Of is dit wel heel erg ruim genomen? Ik weet nl nog niet precies hoe mijn cyclus nu gaat verlopen... Maar ik heb wel zoiets van als we een x geen zin hebben dan maar 1x in de 3 dagen ofzo. Het moet geen verplicht nummertje worden om het zo maar ff te zeggen haha... Hoelang duurt jullie cyclus en hoelang van tevoren en daarna gaan jullie klussen rond de eisprong?
Hoi Jomy, Wat herkenbaar! Is het 'Ik wil graag zwanger worden' knopje eenmaal aan, dan is dat heel moeilijk om weer uit te zetten. Ik ben er ook heel veel mee bezig geweest dat ik soms gek werd van mezelf. Ik ben het daarom van me af gaan schrijven. Lekker even je frustraties op papier zetten en er alles uitgooien waar je mee zit. Vervolgens spreek ik dan met mezelf af om er die dag niet meer aan te denken. Lucht enorm op en het geeft je een gevoel van rust. Wij zijn nu bezig met de 4e poging en begin nu eindelijk een beetje regelmaat in mijn cyclus te krijgen (59, 47, 35, 36). Nu begonnen met ovulatietesten en kan dus gerichter gaan klussen Jij heel veel succes! Ook bij jullie komt het vast en zeker goed.
Thnx voor je bericht! Ik hoop dat als ik volgende week weer aan het werk ga (heb nu vak) dat ik er niet meer zo mee bezig ben haha. Ik vraag me wel af hoe mijn cyclus gaat verlopen aangezien dit nog maar de 1e maand is dat ik gestopt ben! Jullie ook succes allemaal!