lange cyclus (>60 dgn) ervaring?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Mhov, Jun 8, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mhov

Mhov Bekend lid

Mar 1, 2015
    645
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hoi,

Graag zou ik willen weten of er meer dames zijn met erg lange cyclussen en wanneer ze evt stappen hebben ondernomen?

Aantal weken geleden heb ik al eens met de huisarts gebeld en kreeg ik van de assistente te horen dat de huisarts wilde dat ik 1 cyclus zou temperaturen en ovulatietesten zou doen... maar tot op heden nog steeds geen menstruatie te bekennen. Vorige weekend en afgelopen weekend wel wat bruine sliertjes in de afscheiding maar verder niets.
    Vandaag zit ik al op dag 64 van deze cyclus.
    Ik ben ook bij een acupuncturist welke mij prikt voor de puistjes en goede doorbloeding (dit zou ook moeten werken voor een goede menstruatiecyclus) puistjes zijn inderdaad al veel minder.

Is het verstandig om toch nog eens contact op te nemen met de huisarts of kan hij hier niets mee? of ben ik gewoon te ongeduldig en heeft het met ontpillen te maken?

ohh en ik ben niet zwanger, afgelopen donderdag nog een negatieve test. Kan ook niet dat mijn ei laat is enz omdat de laatste x dat ik seks heb gehad met mijn vriend 19mei is geweest (voor werk nu aantal weken in het buitenland)

2. J90J

J90J Lid

Mar 2, 2015
    67
    67
    18
    Female
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik kan er over mee praten. In januari gestopt met de pil en sindsdien pas 2 keer ongesteld geweest waarvan 1 ik twijfelde. Ontpillen lijkt mij niet, dit moet wel gestopt zijn nu. Vorige week gaf huisarts advies om voor 1 jaar aan te kijken en dan terug komen en doorverwijzen. Ook ben ik sindsdien gestart met temperaturen ondanks dat ik niet weet waar ik in mijn cyclus zit. Erg vervelend als het allemaal zo lang duurt en je een grote wens hebt. Als je vragen hebt of twijfels kan je natuurlijk altijd bellen voor advies.

3. mawaikee

mawaikee Bekend lid

May 16, 2011
    687
    26
    28
    Overijssel
    Herkenbaar, maar helaas geen tips. Zit met hetzelfde dilemma. Wat te doen.
    Net als J90J begin januari gestopt met de pil. Nu sinds vandaag tweede menstruatie. Voor ik zwanger was van de eerste echter ook begonnen met lange cycli en korte luteale fase, en normaliseerde na verloop van tijd wel. Ik wacht dus nog maar even af denk ik.
    Maar ongeduldig ben ik zeker 😜

4. Mhov

Mhov Bekend lid

Mar 1, 2015
    645
    5
    18
    NULL
    NULL
    @J90J fijn om te horen dat ik niet de enige ben die 'onzeker' is hierdoor. Ik denk dat mijn huisarts hetzelfde gaat zeggen maar heb toch een afspraak gemaakt voor vrijdag. Gewoon om even gerusg gesteld te worden en hem op de hoogte te brengen. Hopelijk heb jij ook snel een normale cyclus.

@mawaikee fijn om te horen dat het uiteindelijk wel normaliseerde ik ben zo bang dat dit altijd zo blijft. Hoelang heeft het bij jou geduurd voordat de cyclussen een beetje een normale lengte hadden?

5. Help85

Help85 Fanatiek lid

Feb 23, 2015
    2,005
    1
    36
    Ik ook na stoppen pil lange cyclus. Toen gaan tempen omdat ik het niet vertrouwde. In eerste instantie scheepte de dokter me ook af met jaar wachten. Daarna nog keer gebeld dag ik adhv temp kon aantonen dat ik niet ovuleer en door verwezen naar zkh. Hieruit bleek vorige week dmv echo dat ik veel eiblaasjes heb dus waarschijnlijk pcos. Nu afwachten tot 7 juli voor behandelplan. Mijn advies zet er zelf druk achter je kan jaar vol verdriet en frustratie proberen maar heeft weinig zin als je (bijna) geen eisprong hebt

6. Mhov

Mhov Bekend lid

Mar 1, 2015
    645
    5
    18
    NULL
    NULL
    @help85 dank je voor je reactie! wat vervelend zeg hoop op een mooi behandelplan voor je. Vrijdag ga ik naar de huisarts en hoop dat hij me doorstuurt, Dan weet ik in ieder geval iets meer. Wil sowieso gaan tempen vanaf mijn volgende menstruatie maar die wil maar niet doorzetten :(

7. Naturel

Naturel Fanatiek lid

Sep 5, 2013
    1,544
    267
    83
    Noord-Holland
    Ik was helemaal niet onge. In het begin inderdaad braaf getemt, maar toen maar mee gestopt. Met 120 dagen heb ik de ha gebeld en is het opgewekt, daarna kwam het weer niet terug. Toen bijna 200 dagen geen cyclus en werd toen gelukkig doorverwezen naar het zh. Met een flinke dosis medicatie, nu eindelijk een cyclus! Hopelijk is het voor jou makkelijker te reguleren. Succes!

Ik zie trouwens dat jouw cyclussen normaal ook langer zijn? Wie weet dat deze ronde iets verlengd is en dat het gewoon een beetje bij jou hoort?

8. Mhov

Mhov Bekend lid

Mar 1, 2015
    645
    5
    18
    NULL
    NULL
    ben sinds december gestopt met de pil en sindsdien zulke cyclussen maar nog niet echt een eisprong kunnen ontdekken. ik dacht op 19mei een positieve ovulatietest te hebben maar tot op heden niet ongesteld en ook niet zwanger.
    Maar jeetje jij bent gewoon bijna een jaar niet ongesteld geweest dan. gelukkig nu weer een cyclus.

9. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

Jan 13, 2015
    731
    4
    18
    Female
    Vlaanderen
    Herkenbaar... Bij mij volgde de diagnose PCOS....
    Eens langsgaan bij je gyn?

10. Naturel

Naturel Fanatiek lid

Sep 5, 2013
    1,544
    267
    83
    Noord-Holland
    Het kan zijn dat je lichaam nog moet ontpillen. Dat kan even duren. Je wordt wel uit jezelf onge? Dat betekend dat er dan wel een eisprong is geweest. Meestal is dit zo'n twee weken voor je onge geweest.

Mocht je echt zekerheid willen hebben, dan kun je ook een bloedtest doen. Hierin kunnen ze zien of je een eisprong hebt gehad of dat je zwanger bent.

Ja een jaar niet.. Tijdens de pil altijd last van afscheiding en doorbraakbloedingen en met de stop opeens niks nada noppes. Dat was wel fijn, maar op een gegeven moment wil je dan gewoon onge worden.. Ach zitten nu in de mmm dus we worden in de gaten gehouden. Over drie maanden gaan we over op iui. Maar hopelijk is dat niet nodig.

11. Mhov

Mhov Bekend lid

Mar 1, 2015
    645
    5
    18
    NULL
    NULL
    @esther 1991 ik heb geen gyn, eerst maar eens naar de huisarts

@Naturel ja ik ben 2x ongesteld geworden maar was maar 1,5 dag een beetje bloed niks in vergelijking tot menstruaties voordat ik aan de pil begon. hopelijk neem de huisarts me vrijdag serieus. ik hoop dat iui ook niet nodig is voor jullie, ik ga duimen!

12. Bloemhartje

Sep 30, 2014
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn zins eind sept 2014 gestopt met de pil
    1 ronde 111 dagen
    2 ronde 68 dagen
    3 ronde naar HA geweest Primolut pillen kregen om me cyclus te resetten 62 dagen cyclus
    Nu in ronde 4 op dag 14 nu hopen dat deze ronde regelmatig wordt en anders ga ik hier na weer naar huisarts en zou ik door gestuurd worden naar Gyno voor echo te laten maken kon ik al voor kiezen maar wilde het eerst met die pillen proberen. Dus even afwachten

Ook zit er POCS in de familie

13. Oxygen

Oxygen Actief lid

Oct 4, 2014
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerste cyclus was 28 dus ik dacht.. bingo!! Het is op gang en lets go.. nou niet dus! Na 100 dagen heb ik gebeld.. dat was voor mij de grens. Uiteindelijk heb ik rond de 130 dagen een kuur gekregen.. orgametril geloof ik. Werkte als een trein voor mij.. eerst ontrekkingsbloeding.. toen 5 dagen niks en toen een heftige menstruatie. Was net alsof mijn lichaam ineens dacht.. ja zo moet het! Vanaf dat moment was het goed.

Misschien heb je ff opstart "problemen".. succes!

14. Mhov

Mhov Bekend lid

Mar 1, 2015
    645
    5
    18
    NULL
    NULL
    @bloemhartje hoop dat je nu een mooie cyclus hebt.. ik weet niet of het in de fam zit maar hoorde wel van mijn moeder dat mijn nicht ook in het ziekenhuis was geweest voor haar zwangerschap. heb hier niet op doorgevraagd omdat mijn moeder niet weet dat ik gestopt ben met de pil.. wil dat het een verassing is :)

@oxygen hopelijk zijn het opstartproblemen want nog steeds heeft mijn menstruatie niet doorgezet. jou woorden geven me wel hoop, hopelijk wil de huisarts me helpen.

15. Naturel

Naturel Fanatiek lid

Sep 5, 2013
    1,544
    267
    83
    Noord-Holland
    Wat ik heb begrepen van mijn arts is dat pcos niet erfelijk is. Het zal dan eerder toevallig zijn dat jullie het beide hebben. Ook kan het zo zijn dat het syndroom weer overgaat.

Succes in ieder geval!

16. denise112

denise112 Niet meer actief

Ook hier heel lange cyclussen gehad! Ik ben na mijn cyclus van 75 dagen gestart met slikken van teunisbloemolie en dat heeft het gelukkig erg geholpen. Mij cyclus nu zal naar verwachting 35 dagen zijn.

17. Mhov

Mhov Bekend lid

Mar 1, 2015
    645
    5
    18
    NULL
    NULL
    Zoo 75dagen is ook erg lang ja.. Gelukkig voor je nu wat korter, als ik vrijdag niet veel wijzer wordt van de huisarts is teunisbloemolie ook nog een optie om te proberen.

18. denise112

denise112 Niet meer actief

Ik hoop dat de huisarts je wilt helpen. Anders is de teunisbloemolie het proberen waard. Ik slik het vanaf dag 1 van m'n menstruatie tot aan m'n ei (gebruik ovulatietesten). Het helpt niet bij iedereen maar wie weet heb jij er ook baat bij! Ben benieuwd naar wat de dokter zegt / gaat doen. Succes!

19. Mhov

Mhov Bekend lid

Mar 1, 2015
    645
    5
    18
    NULL
    NULL
    dank je! ja ik ben ook heel benieuwd. Ik zal vrijdag wel ff laen weten wat hij heeft gezegd.

20. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

Feb 26, 2015
    1,576
    298
    83
    Eindhoven
    Is t inderdaad niet mogelijk om ff een echo te laten maken? 60 dagen is wel heel erg lang!

Toen ik niet ongesteld werd, is bij mij bloed afgenomen en een echo gemaakt. Bleek cystes te hebben. Die zijn toen met een hormoonkuur verwijderd en daarna was ik heel snel zwanger. Zou zonde zijn als ik daar nog een jaar mee had moeten rondlopen!

Share This Page