een week terug gezet

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door gavor, 3 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gavor

gavor Actief lid

26 jul 2006
    103
    0
    0
    Limburg
    Hallo,
    ik heb een vraagje ik heb vorige week bij de gyn. een echo gehad ik dacht toen 6 weken te zijn.
    Toen konden ze alleen een vruchtzakje wat bevrucht was zien.
    Ze vertelde me dat ze met 6 weken eigenlijk ook embryonaal weefsel horen te zien.
    We moesten afwachten tot 10-6. Vanmorgen had ik mijn ewerste afspraak bij de vk. staan, deze had uik gebeld en ze zei dat ik het beste gewoon kon komen,
    ze zouden dan een echo maken om te kijken of zij wel wat konden zien.
    Vanmorgen dus geweest en ze zagen een embry met een kloppend hartje ! :)
    Nu blijkt dat ik 6 weken ben en geen 7, zoals we zelf dachten.
    Mijn laatste menstruatie was 14-4 en mijn eisprong (ik heb ovulatietesten) was op 29-4.
    Nu maakt ik me best wel zorgen omdat een vriendin van me onlangs een miskraam heeft gehad.
    Zij werd ook ineens een week terug gezet, ze dacht ook verder te zijn. ze heeft na 8 weken een miskraam gehad.
    Tegen haar hebben ze gezeghd dat ze dit eigenlijk al aan hadden zien komen omdat die week verschil er zit.
    Is dit zo, is het dan geen goed teken?

Graag jullie reactie, alvast bedankt.....

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien!
    Je kunt niet zeggen dat je nu een miskraam krijgt omdat je bent teruggezet. Het kan zo zijn dta je korter zwanger bent omdat het niet wil zeggen dat de bevruchting heeft plaatsgevonden op de dag van je eisprong, dat kan best een paar dagen later zijn! tel daarbij op de kans op een meetfout bij de echo en je komt soms een week minder ver (of juist een week verder) uit. dat is verder geen probleem en heeft ook geen consequenties.
    Je kunt niet zeggen dat je een miskraam aan ziet komen omdat je een week verschil ziet, vanwege bovenstaande redenen. Maar goed, je hebt altijd kans op een miskraam helaas, en de eerste periode zal voor iedereen altijd spannend blijven.

Mirjam

Deel Deze Pagina