een week terug gezet

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Chantal1508, Jul 14, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chantal1508

Chantal1508 Actief lid

Jun 3, 2008
    100
    0
    0
    serveerster
    Heerlen
    Woensdag 9 juli heb ik mijn eerste echo gehad, volgens mijn berekening, de eerste dag van mij laaste menstruatie, wat ik netjes bijhou zou ik toen 11w2d zwanger zijn. Op de echo was het 10w2d Hoe kan dit? Groeit mn beebje niet goed?

19 maart gestopt met de pil
    21 maart ongesteld
    21 april was dus de eerste dag van mijn laatste menstruatie.
    26 mei de eerste test gedaan, die was negatief,
    30 mei de tweede test gedaan, die was positief.

verder had ik een regelmatige cyclus want zodra ik stopte met de pil werd ik een dag of 2 dagen later ongesteld,
    alleen bij mn laatste menstruatie was ik 3,5 dag overtijd.
    Ik moet wel zeggen dat ik de pil een hele lange tijd heb doorgeslikt, ong 3 mdn.

Kunt u mij vertellen waar het verschil van die week zit?

Ja ik hou verder alles nauwkeurig bij in mn agenda dus vandaar die duidelijke datums

alvast bedankt

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi chantal,

De reden dat het week kan verschillen kan zijn omdat je cycles deze keer wat langer kan zijn geweest en je eitje dus een tikkeltje later is bevrucht. Vanaf de bevruchting gaan de celletjes delen deze delingen verlopen bij iedereen anders daarom kan het ook een week schelen. Eenmaal een embryo groeien alle kindjes het zelfde tot ongeveer 14 weken dan groeien alle kindjes op hun eigen manier (daarom dat er zoveel verschillen maten en vormen rond lopen op de wereld). een echo voor de 12e week is daarom heel betrouwbaar.
    GEen zorgen!

Imke

Share This Page