Hey dames, Ik heb dit keer geen ovulatie testen gebruikt, zodat ik niet te veel druk leg op het snel zwanger worden. Mijn cyclus zit altijd rond 25/26 dagen. Nou is mijn ovulatie nooit op cd dag 14, want dan zijn de ovulatie testen vaak heel licht. Mijn eerste dag afgelopen menstruatie was 9 juni. Toen begon het rozeverlies en bruinverlies. Op 10 juni zette het echt door. Zondagavond hebben we geklust en maandag heb ik de hele dag soort van menstruatie krampjes en beurs gevoel. Ik werd vandaag wakker en het is nu veel minder geworden. Was dit mijn ovulatiepijn?? Is mijn eisprong dan gisteren geweest?? Hebben we nog kans.
Met zekerheid is dit niet te zeggen wanneer je geen ovulatietesten hebt gedaan en je temperatuur niet bij hebt gehouden. Vaak voel je bij ovulatiepijn de laatste groeispurt en als het eitje dan eenmaal is gesprongen is de pijn meestal weg. Om de dag vrijen is voldoende wanneer je zwanger wilt worden. Als gister of vandaag inderdaad je eisprong was is de timing in ieder geval prima geweest, dan hebben de zaadjes al klaargelegen in je eileiders en dat is perfect . De komende dagen regelmatig blijven vrijen kan natuurlijk ook nooit kwaad voor het geval dit toch niet je eisprong is geweest! Om helemaal zeker te zijn dat je goed zit qua timing wanneer je geen testen doet, wordt geadviseerd om ongeveer om de dag te vrijen gedurende je hele vruchtbare periode in je cyclus. Op die manier liggen er altijd voldoende zaadjes klaar en zul je je eisprong niet kunnen missen
Ja, de pijn was gisteravond laat weg. Vandaag alleen beetje beurs gevoel in onderbuik. Mijn gevoel zegt dat mijn ei vannacht gesprongen is. Maarja weet ik niet zeker. Jammer dat we niet binnen in onze lijf mee kunnen kijken haha. Om de dag vrijen gaat helaas niet lukken ivm werk partner. Dus ben al blij als we 1x in buurt van ovulatie geklust hebben haha