BV vermoeiend

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MissT, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissT

MissT Niet meer actief

He meiden,

Ons lieve meisje is nu één week oud en ik geef haar borstvoeding.
    Nu vind ik dit echt heel erg tegenvallen en vooral erg vermoeiend... ze drinkt niet goed door in één keer.. ze drinkt eerst goed aan 1 borst, valt daarna langzaam weg, waardoor ik haar wakker moet houden dmv schone luier, en daarna de andere borst geven waar ze naar mijn idee ook niet super uit drinkt.

Ze valt daarna wel wat in slaap maar na ongeveer 2 uur komt ze alweer....
    Wordt dit beter of....? Ik moet zeggen dat ik helemaal moe ben, en mijn tepels aardig gevoelig worden!

2. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    De eerste tijd is echt een tijd waar je even doorheen moet. Het is even zwaar, vermoeiend etc maar je kindje vaak aanleggen is juist goed en uiteindelijk gaat het allemaal wat makkelijker.
    Dat je tepels pijn gaan doen kan ook te maken hebben met niet goed aanleggen maar ook wennen natuurlijk.

O ja, en baby's moeten het drinken dus ook leren en zal ook steeds beter gaan.

Ik heb zelfs de eerste 4 weken fulltime gekolfd omdat de kleine niet kon/wilde drinken maar ben blij dat ik toch heb doorgezet en dat ze het opeens na die 4 weken wel kon.

En anders kun je altijd een lactatiekundige inschakelen die met je mee kijkt hoe het gaat en tips kan geven..

Succes ermee!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

De eerste 6-8 weken zijn even investeren, daarna wordt het doorgaans gemakkelijker.
    Je geeft aan dat het drinken van de tweede borst moeizaam gaat. Dat komt mede doordat je kindje veel moeite moet doen om te drinken en daar dus weer moe van wordt. Gaat over en binnen de kortste keren zitten de meeste kindjes op korter drinken en toch de hele borst leeg krijgen! :)
    Verder geef je aan dat je pijnlijke tepels hebt: kan even het begin zijn en moeten wennen, maar ik zou voor alle zekerheid even een lactatiekundige bellen, (zie www.borstvoeding.com), en advies vragen. Wie weet is het iets simpels, waarmee je wel nu al pijnloos kunt voeden!

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Klinkt wel zoals t bij mij ook ging hoor. BV is nu eenmaal vermoeiender dan KV, zeker de eerste tijd. Het is doorzetten, maar dan heb je ook wat...
    Voeden deed mij de eerste maand ronduit enorm veel pijn, ik zat de eerste minuten met tranen in mijn ogen te voeden, maar dat trok weg hoor.

Bedoel je dat ze 2 uur na de voeding weer komt (dus 2,5-3u tuusen 2 voedingen), of dat er 2 uur tussen voedingen zit? Beide is normaal hoor.

(Borst)voeden is vermoeiend, dat is nu eenmaal (vaak) zo. Zeker de eerste tijd. Zorg goed voor jezelf, je moet er niet aan onderdoor gaan natuurlijk. Wat je aan kan en wil, is voor iedereen anders.

Succes!

5. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Bij mij begon het ook zo, maar het wordt beter!
    Ik vond het zo tegenvallen, ondanks de voorbereidingen. Ik heb zo vaak op het punt gestaan om te stoppen, maar ik ben zo blij dat ik doorgezet heb:). Dat genieten van het voeden had ik helemaal niet, maar sinds een paar weken wel. Dat besef kwam door het topic hier van de mooiste en leukste borstvoedingsmomenten waarbij ik op ging sommen wat ik mooi en leuk vond. Supertopic!
    Als het goed is zal je dochtertje steeds allerter worden tijdens het drinken en dus beter doordrinken. Ze zal er als het goed is langer tussen gaan laten (nu zal ze de productie nog aan het opvoeren zijn) en dat geeft al wat meer rust.
    Je tepels zullen er aan gaan wennnen.

Succes meid!

6. MissT

MissT Niet meer actief

Ja je hoort vaak dat het een super mooi moment is als de kleine aan de borst zit, maar ik geniet er niet van...
    Het is niet zo dat ik er tegen op zie om haar te voeden, maar leuk is anders...

Ik ben bang dat ik er straks aan onder door ga, maar goed ik ben nog maar heel even bezig natuurlijk... voel me met deze gedachte geen goede mama :(

7. fafje

fafje Niet meer actief

probeer er vertrouwen in te hebben...het komt echt goed!...je zal zien vanaf een week of 8 gaat het echt 10x beter....
    Je zal uiteindelijk ook echt heel erg blij zijn dat je hebt doorgezet..

vergeet niet, je bent net bevallen..alles is nu zwaarder en vermoeiender...je moet ontzwangeren...!!! Vaak denken vrouwen dat het dan aan de bv ligt...maar je zit vol met hormonen!....en alles is nog nieuw!
    Jij en je kindje gaan het straks allemaal beter begrijpen en dan is het een piece of cake!! positive thinking ;)

8. Babel44

Babel44 Niet meer actief

In de eerste week komen ze makkelijk 10-12x per etmaal. Dit wordt daarna snel minder, 8 en dan 7 a 6x zit ik nu op.

Super dat ze nu al goed 1 borst doordrinkt! Wakker houden tijdens het drinken kan ook door haar handje te strelen.

Ik was in het ziekenhuis en had dus veel hulp, maar ze waren heel stellig dat pijn alleen kort na het aanhappen mag. Idd dus even advies vragen en let op kloofjes. Je tepel steeds na het drinken met wat melk insmeren en aan de lucht laten drogen beschermt de tepel. Verder niets smeren.

9. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

De eerste 3 weken voelde borstvoeding geven bij mij letterlijk alsof ze mijn energie uit me zoog, werd ik helemaal loom tijdens elke voeding, en was ik erna doodop.

Nu is dat gevoel er niet meer gelukkig :)

10. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    O dat wordt echt wel beter hoor meid! Vergeet niet dat je ook nog eens een mega-prestatie in de vorm van een bevalling achter de rug hebt en de nachten waarschijnlijk ook nog flink onderbroken zijn.
    Over 2 weken heb je waarschijnlijk veel meer handigheid in het voeden, drinkt je kindje al wat beter en ken je de signalen en gebruiksaanwijzing van je kindje ook beter.
    Tel daar nog 10 weken bij op en het loopt gesmeerd! :)

En je bent geen slechte moeder dat je dat denkt hoor!

11. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Even proberen door te zetten, dan komt het vast allemaal goed. En als je het echt niet trekt, op tijd hulp inschakelen.

Je geeft aan dat je kindje eigenlijk na 1 borst al vol zit. (dat kleintjes vaak komen in het begin is heel normaal hoor!) Waarom geef je dat niet gewoon 1 borst per voeding?
    Hier doe ik dat ook, en dat werkt prima. Ook hier bleek tijdens de kraamtijd dat dit echt meer dan voldoende was, en zo kon hij ook goed bij de "achtermelk" en had ik geen stress met afkoppelen, wakker maken, andere borst aanbieden etc.

succes!

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Herkenbaar hoor! En het wordt echt beter! Ik was hier in het begin ook altijd een uur bezig met tussendoor verschonen. Dat heb ik vrij lang gedaan omdat mevrouw later wat afgeleid was en even na een pauze nog wel wat wilde drinken.
    Als ze de 2e borst amper wil, is dat ook niet erg hoor.
    Geef het even de tijd, het genieten van het voeden kwam hier ook pas later. Nu zou het soms wel fijn zijn als ze overdag eventjes rustig een kwartiertje zou drinken ;)

Deel Deze Pagina