bv en afweersysteem ivm kinderziektes

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Sahara, 26 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sahara

Sahara Niet meer actief

hoihoi.

ik had nog een vraagje voor jullie,
    het zit namelijk zo bij mij zoontje op de basisschool heeft een kindje de vijfde ziekte en we zijn net gewaarschuwt hiervoor dat onze zoon dat misschien dan ook kan hebben imv besmettingsrisico maar nu vroeg ik me af stel dat mijn zoon dat nu krijgt kan mijn baby het dan ook krijgen of is tie nog beschermt hiervoor zeg maar ivm bv? hij is nu 4 mndn iemand een idee? of ervaring meegehad?

liefs

2. Sahara

Sahara Niet meer actief

hoihoi,

ik heb de dokter toch maar even gebeld uit voorzorg aangezien je nu net weer bijna in het weekend zit.
    en ze zei dat hij het wel zou kunnen krijgen(alhoewel de vijfde ziekte bij kids van 4 tot 10 het meest voor komt)omdat hij bv is zijn afweersysteem wel beter dan een kind met fv maar hij kan het gewoon wel krijgen.
    Tis ff afwachten hoe het gaat lopen..
    liefss

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Klopt idd wat jouw ha zegt. Kan ook zijn dat je kindje wel ziek word maar wel minder ziek dan kindjes die geen bv krijgen.

4. melissa73

melissa73 Lid

19 apr 2008
    96
    0
    0
    leidster KDV
    Vanwege het feit dat ik op een kdv werk en regelmatig ook daardoor met de ggd moet overleggen weet ik dat bv niet beschermd tegen kinderziektes.
    Met bv geef je wel afweerstoffen mee maar dat zegt niets over het feit of je kindje meer weerstand heeft dan een ander kind.
    Dat ligt ook een beetje aan het kindje zelf en nog zoveel meer andere factoren.
    (aanleg..enz..)
    Blijf dus altijd alert op zkan als koorts en plekjes als je ergens bent geweest waar iets heerst.

Deel Deze Pagina