Ik wil even opscheppen hoor

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Kiki, 16 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Thom is nu 3 weken en drinkt als een uitgehongerde baby...
    Overdag om de 2-3 uur en dan bijna elke avond non-stop links rechts links rechts, tot een uur of 11 en dan slapen tot de volgende voeding zo rond 3 uur en dan 7 uur weer. En dan de dag weer als de vorige.
    Na 2 kids heb je al een beetje ervaring hoe dat voeden werkt, maar onder invloed van mijn hormonen begon ik me toch onzeker te maken. Is Thom hongerig of krijgt hij te weinig voedingswaarde binnen...

Toch maar een weegafspraak gemaakt op het CB. Gister hebben we Thom in zijn geboortepak op de weegschaal gedaan en wat bleek?
    4470 gram! ! ! ! En hij was in de 1e week afgevallen tot 3560. dat is een toename van 910 gram binnen 2,5 weken tijd. Hahaha, op het bureau zei de arts al tevreden te zijn met 100 gram per week, dus die 400 gram in de week wat Thom liet zien is gewoon SUPER te noemen :D

Als hij in dit tempo doorgaat, is hij met een jaar 25 kg ;) Hihi, dat zal wel meevallen, maar hij stevent op de hoogste groeilijn af. En dat maakt mij eigenlijk heel erg TROTS op mijn kanjer.

Groetjes van Kiki

2. appeltje

appeltje Niet meer actief

Lekker is dat he?! Ik heb ook een week gehad dat Kevin 455 gram was aangekomen. Nou, ik was helemaal trots en zeker omdat dat op MIJN melk was gebeurd. Dan maar gebroken nachten! ;)

Gelukkig nergens om onzeker over te zijn. Thom doet het super!

3. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Netjes hoor Kiki!

Thom doet het gewoon hartstikke goed! ;)

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Stoer he dat je kindje zo groeit op jouw (!) melk.
    Dat hij maar een grote kerel mag worden :D

5. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Lekker hoor, zo'n gulzig ventje, niets om onzeker over te zijn!

Ga zo door (maar dan niet met die 25 kilo hoor) Thom!

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Wat raar zeg! Mijn zoontje woog bij z'n geboorte 3360 gram, hij is nu bijna 3 weken oud en weegt inmiddels 4200 gram. Dus hij is ook veel aangekomen. Maar bij ons was het CB gewoon écht boos, ze vonden dat we 'm veel te veel eten gaven (terwijl de vk zei: borstvoeding kan je nooit teveel geven) en hij mocht van hun echt nog maar MAXIMAAL 200 gram per week aankomen. En we mogen 'm nog maar 8 voedingen per dag geven, terwijl wij echt merken dat hij daar niet genoeg aan heeft. Hij heeft gewoon veel honger. Niet dat ik nu naar het CB ga luisteren ofzo hoor, als ons mannetje honger heeft leg ik 'm gewoon aan. Maar ik vind het toch wel vreemd dat ze er bij jullie zo blij mee zijn en 't bij ons gewoon niet mag.

Maar wel heel fijn voor jullie hoor, dat jullie mannetje het zo goed doet! :) En voor mij ook wel een beetje een geruststelling moet ik zeggen, dat wij niet de enige zijn ;).

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    @ Kiki,
    Zo dat doen jullie goed hoor! Toppie! Ga zo door! (uhm nouja idd niet te lang natuurlijk hahaha anders is het niet best met 1 jaar haha)

@ Linda,
    Idd niet naar luisteren hoor! Gewoon aanleggen als de kleine honger heeft! Die rare cb's ook altijd! (hier ook steeds weer :rolleyes:).

Liefs, Hanneke!

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Haha ja, ik snap 't allemaal niet zo goed hoor. Het is net alsof het nooit goed is daar. Maar ik luister gewoon naar m'n gevoel en die zegt nu dat ik gewoon aan moet leggen als 'ie daar om vraagt :).

9. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Wat een belachelijk advies van het CB Linda.
    Gewoon luisteren/kijken naar Milan's zijn biologische klok.

Laat het CB maar mooi l*llen ;)

10. Proficiat Kiki! Wat groeit je kereltje goedop je melk. Al hoop ik wel dat hij wat mindert en geen 25kg weegt op 1 jaar :D!

Linda, niks van aantrekken!

11. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Super hoor! Laat Thom maar lekker drinken wanneer die wil.

Kwebbel

12. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Goed zeg Kiki! lekker zo doorgaan!

Maffe cb's...

13. duha

duha Actief lid

12 dec 2007
    181
    0
    0
    Vandaag was de laatste dag van mijn kraamtijd en vanmorgen voor het wegen zei ik voor de grap: het zou mooi zijn als hij nu weer op zijn geboortegewicht zou zitten. Echt niet te geloven... hij zit gewoon exact op zijn geboortegewicht en dat binnen een week! Hij woog trouwens 4710 gram bij de geboorte, maar dat terzijde. Wat is het toch een heerlijk gevoel dat dit allemaal gebeurt door je eigen melk he!

14. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Mooi he!

15. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Steenwijk
    Ik ga nog lekker even door met opscheppen hoor:

Vanochtend weer een weeg en meetsessie gehad, 't was nu het 1e officiele bezoek van mijn kanjer bij het CB.
    Vlak voordat hij op de schaal ging had ik een schatting gemaakt van zijn gewicht 5250 leek me een mooie gok, maar het was nog mooier: 5430 gram. Hij is dus na de geboorte 1,5 kg gegroeid, oftewel 250 gram in de week!

Ik geloof dat mijn melk ook gerust room mag heten :)
    Kortom: ik ben supertrots op onze flinke knul en ook een beetje op mezelf :D

Groet van Kiki

16. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Super hoor!

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ga zo door! Toppie! Met recht trots op die kleine vent en evengoed trots zijn op jezelf!

18. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    geweldig wat super goed zeg! Lekker door gaan zo :thumup:

19. Shyness

Shyness Bekend lid

17 aug 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Je mag zeker trots zijn meid!

Geniet ervan!

x

20. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Steenwijk
    Komt ze weer aanzetten met haar snelgroeiende kindje ;) (ja ik kan het niet laten om over Thom op te scheppen)

De score gister op het bureau: 6140 gram en 60 cm!
    Da's in 2 maanden tijd al 2290 gram en 8 cm gegroeid, en dat met mijn eigen voeding :D
    Op naar de kleertjes maat 68.

Groetjes van Kiki

Deel Deze Pagina