Onze dochter is bijna 2 en sinds een tijd is het aan en omkleden en verschonen een drama. Ze wordt dan heel driftig en zet het op een brullen. We proberen haar af te leiden en manlief is daar beter in dan ik (hij heeft een kriebelbaard en ik gelukkig niet ). Haar meenemen naar haar kamer en haar op het aankleedkussen zetten is dus echt niet leuk meer, voor haar niet, maar ook voor ons niet. Afleiden is het enige dat ik kan bedenken maar een speeltje in handen geven werkt vaak ook niet omdat ze die dan weggooit. Is dit een fase? Zijn er meer mensen die dit herkennen en hebben jullie tips? Ik zou graag zonder strijd haar op het aankleedkussen zetten.
die hebben wij nu al een tijdje .. De ene keer vind ze het erger dan de andere keer maar goed het moet gebeuren..
Ja hoor, en een fase die je vaker mee zult maken. Dan maar even brullen, sommige dingen moeten gewoon even. Ze houden vanzelf weer op met brullen.
Haha, ik ken het proces. Ik liep altijd te geinen tegen mijn neefje (die ik heel vaak verschoond heb) dat ik hem zou vastbinden als hij niet snel stil ging liggen, want dat ben je bijna wel geneigd. Gelijk deed hij normaal. Maar ik ben zijn tante dus dat is iets anders. Succes ermee in ieder geval.
Hier werd dat ook een probleem vanaf het moment dat Zoon leerde staan. Hij vond zichzelf al een hele vent, dus kreeg ook die behandeling : dan maar staand verschonen
Geen tips wel herkenning. Hier was het soms echt in de 'houdgreep' en supersnel verschonen. Tegenwoordig gaat het gelukkig met iets minder strijd, maar het blijft een uitdaging. Aan-en uitkleden doe ik overigens niet meer op het aankleedkussen. Dit doe ik terwijl zoonlief in z'n kamertje rondloopt/speelt. Dan is voor ons allemaal het meest relaxt. Duurt wat langer, maar soit
Herkenbaar! Hier gooit dl het aankleedkussen nu op de grond en wil zonder kussen op de commode liggen en sindsdien is het minder drama. Raar maar waar. Wat hier ook werkt is om haar beneden op haar speelkleed te verschonen, dat vindt ze leuk en blijft dan redelijk liggen. Wij zijn ook bezig met zindelijk maken en dan zijn die luierbroekjes ook heel ideaal en dl kan ze zelf aantrekken, dus dat is ook een goeie zolang ze alles maar ZELLUF kan doen .
Herkenbaar hoor. Ik heb niet voor niets de lade van de commode + de plank erboven volstaan met leuke spulletjes. Géén speelgoed, maar potjes zalf, thermometer en allerlei andere dingen waar je normaal gesproken niet mee speelt. Dat werkt hier meestal. Mijn zoontje zet/ legt het na afloop weer keurig terug. En de keren dat hij dan nog steeds protesteert, jammer dan, verschonen moet nou eenmaal dus dan maar even in de houtgreep en een hoop kabaal.
Hier al sinds 9mnd met fases een drama. Als er tanden komen is het ook vaak drama. Wat hier nu (met 1,5jr) echt heel goed werkt (echt 95 vd 100x) is heel goed uitleggen (dan snapt ze wat er gaat gebeuren) en ze zelf laten beslissen (dus niet zeggen zal mama even..., maar mama gaat nu dit doen, wil je a of b?) en laten kijken (kijk hier is je ...). Dus bijv: - kijk, hier is je broek, wil je die liggend of staand aan doen? - als ze op haar knieën zit: hier is je broek: hoe kunnen we deze nu aandoen? > dan gaat ze zelf op haar billen zitten en geeft een voet aan - mama gaat je luier verschonen, wil je dan staan of liggen? - welke sok wil je eerst aan doen? - etc. Eerder snapten ze nog minder, maar nu snappen ze echt zoveel dat dit heel goed werkt!
Hier kan ze er soms ook een drama van maken. Ik vraag dan 1x of ze normaal mee gaat werken. Doet ze dat niet gaat ze in de houdgreep. Ik heb geen tijd om uitgebreid in discussie te gaan met mijn dochter van 1 Het zal toch moeten gebeuren..
Een 2jarige kan het gewoon eng vinden op de commode (ze hebben nu een goed besef van de hoogte). Lijkt me ook totaal niet handig om zo'n groot kind op de commode en verschoningskussen aan te kleden en te verschonen. Waarom niet staand aankleden en luier verschonen op het bed/bank? Dan heeft het kindje niet het gevoel dat ie op een hoog smal plankje ligt.
Deels zitten, deels staan etc. En gewoon uitleggen dat nu ga je broekje wisselen etc. Met 2 jaar zou ze toch ecgt begrijpen ook dingen wat moeten. Hier als ik zeg aankleden dan is gelijk wegrennen ik maak kort spelletje van, vang en brengt naar kussen. Daar mag ze zitten even dan leg ik uit dat ze moet liggen. Dan snel pamper in/uit. Dan de rest zittend/staan aankleden. Ze doet ook deels zelf aankleden. Ze snap heel goed dat ze dat moet en ergen in cafe in nog makkelijker ze geeft zelf aan als ze gepoept heeft en pakt verschonnings tas en trekt mij naar wc dan wijst ze op uitklap ding of ik zeg ga op bank/bed en dan gaat ze gelijk al liggen en alles. Thuis is gewoon meer gezeur omdat het thuis is Op kdv verschonen ze ook altijd op commode.
Hier ooktoen de magische leeftijd van 2 werd bereikt nu 3 maanden verder is het zo goed als over.. Heb haar een paar keer lang laten lopen met een volle poepluier totdat ze het zelf vies vond, niet het fraaiste idee maar was hier effectief. En er elke keer bij gezegd " als je op het potje gaat hoef je geen luier meer te verschonen.." 2 vliegen in 1 klap haha
Inderdaad een idee om haar om te kleden als ze staat, maar met de luier vind ik dat niet zo handig. Bovendien ik ben maar 1m56 en ik kan er niet goed bij als ze staat We hebben nu nog gewone luiers maar willen straks broekjes gaan proberen als we ook met het potje gaan beginnen. Dan is staan juist weer wel handig. Verschonen op de bank gaat beter heb ik gemerkt maar is niet altijd even praktisch met een poepluier
Hier is het ook drama! Al een maand of 2 wil hij gewoon niet meer liggen. Afentoe helpt het als hij ergens mee mag spelen tubes, doosjes, zeepflesje. Maar helaas werkt dit niet altijd. Dan probeer ik ook staand te verschonen maar met een poepluier red ik dit niet hoor dan heeft hij geen keus en is word het de houdgreep. Verschrikkelijk vind ik dat maargoed het is niet anders... Hoop dat het ooit overgaat want deze 'fase' duurd me veelste lang!
Ja hier zingen we ook Of als we allebei thuis zijn samen verschonen (bij een poepluier) dan kan de een afleiden en de ander poetsen.
Hihi zingen doe ik ook en dat helpt best aardig alleen als het liedje afgelopen is begint ze weer en dan begin ik snel overnieuw Helaas zijn mijn zangkwaliteiten ook niet dusdanig dat ik bang ben dat ze straks gaat roepen: nee mama niet zingen
Mijn zoontje ligt ook nooit stil met verschonen. Hij drinkt nu zelf z'n fles terwijl ik m verschoon, ideaal. Dan ligt hij namelijk wel stil!