gemengd kindje

Discussie in 'De lounge' gestart door talia, 1 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    wie heeft er ook een kindje of kindjes met een gemengde nationaliteit?
    ikzelf ben half belgs half italiaans en mijn man is turks.
    we willen Elyesa graag een volledige turkse achtergrond geven omdat die veel mooier is dan de belgse.

    nu vroeg ik me af wie van jullie ook een gemengd kindje hebben en op welke manier voed je ze op?

    groetjes talia
     
  2. Niet meer actief

    wij hebben ook een gemeng kindje

    Ik zelf ben nederlands en mijn man half japans half antiliaans. Wij geven alysha een nederlandse opvoeding en leren haar de basis van japans en antiliaans
     
  3. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
  4. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    nou ons kindje wordt ook een gemengd kindje

    ik zelf ben half nederlands half marokkaans...
    en mijn vriend is half nederlands half egyptisch

    zo is ons kindje dus: half nederlands, kwart egyptisch, kwart marokkaans

    wij zullen ons kindje nederlands opvoeden( net zoals wijzelf zijn opgevoed) maar wel met onze andere afkomsten op de achtergrond.
    af en toe een woordje, maar het belangrijkst voor ons is nederlands.


    gr. sarah
     
  5. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik kon niet meer reageren op het ander tpoic vandaar dat ik hier een nieuwe had geoepend :oops:

    onze jongen heeft tot nu toe blauwe ogen of dat gaat blijven weet ik niet maar het zou best wel kunnen, van mijn mans moederkant en mijn moederkant hebben er wel een antal mensen blauwe ogen van huid is hij niet echt donker maar je ziet wel dat hij wat getint is.
    maar zo donker als zijn vader gaat hij toch niet worden denk ik maar we hebben toch maar een pracht van een kindje in elkaar gestoken

    groetjes talia :)
     
  6. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Wij krijgen ook een gemengd kindje.
    Mijn man is Marokkaans (wel in NL geboren) en ik ben Nederlands.
    Ons dochtertje zal ook tweetalig worden opgevoed en elk jaar een maand met ons mee gaan naar Marokko. Verder zal ze ook de normen, waarden en gebruiken meekrijgen van bij mijn schoonmoeder thuis. Evengoed krijgt ze genoeg van de Nederlandse cultuur mee bij mijn ouders thuis. Bij ons zelf thuis is het een beetje gemengd, dus van alles iets!

    @ Talia: Een vriendin van mij heeft ook een kindje met een Turkse man, hij is ook bijna blank en ook blauwe ogen! De huidskleur kan nog bijtrekken hoor (mijn schoonbroer's dochtertje is nu 7 maanden en begint nu pas echt 'te kleuren'), volgens mij kunnen de ogen ook nog veranderen. Het zoontje van mijn vriendin is nu 4, en bij hem zal het wel zo blijven!
     
  7. Shade

    Shade Actief lid

    1 sep 2005
    286
    0
    0
    Weert
    Wij krijgen ook gemengd kindje.
    Ik ben nederlandse en mijn man nigeriaans.
    Ik ben zo nieuwschierig hoe "het"er uit zal zien.

    Groetjes Ellen
     
  8. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Mijn nichtjes zijn half nederlands / half moluks en krijgen van beide culturen het beste mee. Dat vindt ik het mooie aan "gemengde" kindjes buiten het feit dat het ook nog eens hele mooie kinderen zijn.
     
  9. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ook wij krijgen een gemengt kindje.. Ik ben zelf nederlands, en mijn man komt uit Kosovo..
    Ik denk niet dat je het aan het a.s kindje gaat zien, mijn man is namelijk niet donkerder dan mij..
    Ook ziet niemand dat hij geen nederlander is..

    Ik vind het wel super mooi hoor, een gemengt kindje.. ach we zien wel.
    Het kindje wordt Nederlands opgevoed, aangezien we hier in Nederland wonen..
    Wel wordt het 2 talig opgevoed.
    (nou ja 3 talig.. ben zelf een fries, dus dat zal het kindje ook leren..)

    Groetjes Kalush
     
  10. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    bij mijn mans moeder kant zijn ze eigenlijk allemaal licht gekleurd en van zijn vaders kant donker mijn man zelf is ook donker ons zoontje heeft het van ons alletwee maar ik hoop zo dat die mooie blauwe ogen blijven maar het is cliche maar toch als hij maar gezond blijf

    groetjes talia
     
  11. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Wij krijgen dan wel geen gemengd kindje .. we zijn allebei Nederlanders, maar we wonen wel in Denemarken.
    We willen die kleine Nederlands en Deens opvoeden ... ook de taal. Wel zo leuk voor opa en oma als ze langs komen . haha
     
  12. Chanel

    Chanel Bekend lid

    19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Wij krijgen ook een gemengd kindje. Zelf ben ik half Indonesisch / Nederlands. En mijn vriend is Chileens. Ons kindje gaat met de Nederlandse en Spaanse taal opgevoed worden. En krijgt natuurlijk van ons alle twee de cultuur mee.
     
  13. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    tja, mijn man is een fries, (dus eigenlijk ook buitenland! haha) dus wij hebben ook een gemengd kindje!!!! hahah, iris wordt wel fries en nederlands opgevoed....
     
  14. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ik ben Belgisch, mijn hubbie is half Nederlands/half Hongaars.... Qua taal praten we gewoon Nederlands en praat ik West-Vlaams tegen haar als ik in België ben. Want ik wil wel dat ze mijn familie verstaat als die onder mekaar praten.

    En verder... bij haar geboorte hadden we bv. doopsuikers en geen beschuit met muisjes... Zing ik kabouter pinnemuts ipv spillebeen die op een paddestoel zit ;)
     

Deel Deze Pagina