Buikband

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Roxyroxx, 4 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hi meiden,

Wist niet zo goed waar ik dit topic moest posten dus dan maar in het "algemenere" gedeelte.

Ik vraag me eigenlijk af of jullie een buikband dragen, en zo ja waarom? Is het fijnere ondersteuning van de buik? Of vanwege een andere reden? Ik ben nu bijna 6 maanden zwanger maar heb alleen zwangerschapsjeans met een band en bovenkleding van Noppies, maar vroeg me af of het wellicht voordelen heeft om een buikband te dragen, met name omdat ik er veel vrouwen mee zie lopen!

2. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Ik draag geen buikbanden. Heb ik tijdens mijn eerste zwangerschap 1x gedaan, maar vind het gewoon niet lekker zitten. Ik vind ze ook geen extra ondersteuning geven, ik denk dat je ze draagt voor de " mooi"

3. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

ik ben gek op buikbanden...
    Je kan gewoon je eigen kleding aan en daar de buikband over dragen en echt ondersteuning geven ze niet vindt ik...

En ik heb hele leuke buikbanden die je ook kan dragen zonder dat je zwanger bent hihihih

4. Bootjekatootje

Bootjekatootje Actief lid

23 aug 2011
    471
    1
    18
    Kinderdagverblijf
    Ik heb een 'sier' band en strakke banden voor onder mn kleren. Die eerste heb ik weleens om omdat het leuk staat en omdat mn buik zo koud is!
    Die strakkere (hema) zijn als ondersteuning van de rug!

5. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Er zijn buikbanden die voor ondersteuning zorgen maar die zijn echt HEEL lelijk! Die draag je dus ook onder je kleding.

De leukere buikbanden kun je over of onder een shirtje dragen. Ik had er zelf een paar die ik eronder draag, zodat mijn gewone shirts wat langer mee kunnen (en er dus niet een blote buik boven een broek uitkomt, of de lelijke band van je positiebroek). Ik heb ook een paar strapless shirtjes van de h&m gekocht en die als buikband gebruikt. Die zijn een stukje langer en dat vind ik wel fijn zitten.

6. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

ik vind ze leuk en ik kan gewone t shirts blijven dragen terwijl ze korter worden.

7. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Je moet met de strakkere buikbanden wel uitkijken. Ik mag ze van mijn fysio niet gebruiken omdat je spieren dan "lui" worden. Het geeft ondersteuning maar tegelijkertijd verslapt het je spieren die juist voor stabiliteit zorgen.

De "leuke" buikbanden kan je gerust dragen, die zijn puur voor de sier en hebben geen ondersteunende functie.

8. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    hahaha... of zou het komen omdat je buik dikker wordt? ;):p

Ik heb twee buikbanden, een voor de mooi, en een zwarte om inderdaad het stuk tussen shirt en broek op te vullen... En ik heb vrij grote borsten, soms gebruik ik die zwarte als ik geen zin heb om een bh te dragen en ik blijf toch een dagje bij huis, die doe ik dan onder een shirt om mn middel, onder mn borsten, zodat mn borsten niet aan mn buik gaan plakken ;) :)

9. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ahh ok, ze zijn er dus vooral om je gewone kleding langer te dragen en om je buikje beetje te accentueren!

Bedankt voor jullie reacties!

10. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Heb er 2 waarvan er 1tje lekker zit maar vind het een in de weg ding.
    Gebruik het voor de sier en verder niet.

11. rums

rums Niet meer actief

Ik draag een buikband van het merk Anita. Deze draag ik over mijn slip en onder de broek en dit is inderdaad geen mooie band. Deze band draag ik alleen op het werk, ik werk in de zorg. En voor mij helpt het echt het verlicht en voorkomt voor een gedeelte de pijn.
    Mocht ik lichter werk doen dan had ik hem niet aangeschaft.

12. Bij mijn dochter had ik 2 buikbanden gekocht in de kleinste maat en die paste ik heel de zwangerschap niet (te groot). Halverwege de zwangerschap heb ik er een gekocht die ik kleiner heb laten maken door smoeder maar toen zat ik inmiddels thuis en vond ik het nergens meer op slaan. En ik vond het ook niet lekker zitten, net of je een kledingstuk teveel aan hebt getrokken haha

13. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Ik draag een knikker van de Hema. Maar soms over een effen shirt draag ik buikbanden. Die zijn volgens mij puur voor de sier. Of je moet er inderdaad 1 voor onder je kleding dragen.

Deel Deze Pagina