Een wens die maar niet in vervulling gaat...

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door miss C, 30 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    er is helaas niets meer aan te doen nu!;)
    maar ben er idd ff goed ziek van geweest...

de clearblue testen zijn net zo duur, 33,50 voor 7 stuks:$

2. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    maarre ik haal ze gewoon op de poli, dan scheelt het al verzend kosten.. en ik ga een klacht indienen, misschien krijg ik wat testen terug die ik dan weer ga verkopen...;)
    als dat tenminste lukt

dat scheelt toch weer een beetje geld...

3. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    #183 Babyliz, 7 okt 2012
    Laatst bewerkt: 7 okt 2012
    @bouwjaar1979: Voor het einde van deze maand willen we voor onszelf weten of we doorgaan of niet. Als het aan de arts lag gingen we meteen verder, maar we willen er goed over na denken. Het is toch een hele stap...
    @miss c: Ja dure hobby die testen... wel apart dat ze in het ene ziekenhuis gewoon gegeven worden en in het andere ziekenhuis ze gekocht moeten worden. Tenzij we de rekening ineens nog krijgen, haha ;)
    Wel supervervelend dat jullie door de stomme testen je eisprong gemist hebben.

4. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Ik zag nog wat over het beste tijdstip om te testen. Voor de IUI's moest ik 's morgens vóór half 9 al bellen om door te geven of ik een positieve test had. Echt een onmogelijke tijd ;) Maar ik ging als manliefs wekker om half 7 ging even naar de wc. En vervolgens om 8u/kwart over 8 testen en tussendoor niks drinken. Dit werkte prima, de urine is dan nog goed geconcentreerd. Ik drink overdag ook veeel te veel water om betrouwbare testuitslagen te krijgen. En de kleur van de urine zegt vaak ook wel genoeg over of het geconcentreerd genoeg is :)

5. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Hmm dit zou juist prima in mijn schema passen, al moet ik dan wel op mijn werk testen. Hier gaat 5.50 de wekker, stap 6.33 op de trein en ben 8.00 op mijn werk.
    Ik dacht altijd dat je rond het middag uur moest testen, dat werkt voor geen meter. Dus deed t meestal maar als ik thuis kwam uit werk. Ik ga jou schema eens proberen komende ronde.:)

6. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    missc--> jeetje wat k*t allemaal zeg! dit is echt balen... kan je ze niet vragen om meerdere echo`s te doen om te kijken naar je eisprong omdat de testen het niet doen?

babyliz--> welkom (helaas), spannend allemaal icsi of ivf mogen jullie die beslissing zelf nemen? zijn toch moeilijke beslissingen he ik ben heel benieuwd wat jullie willen...

7. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    dat ga ik sowieso even overleggen bij de eerstvolgende follikel meting.
    maar ik ben bang dat ze dat niet doen door de kosten die de echo's kosten...

8. liesje1

liesje1 Actief lid

2 aug 2011
    364
    0
    0
    Noord Nederland
    Hallo allemaal,

Vandaag waren we bij gynaecoloog. Ze wil pas in januari beginnen met IUI bij ons. We zitten nu anderhalf jaar na een rare zwangerschapstest waarvan de gyn. vermoedt dat om VMK ging. Ze hield altijd 1,5-2 jaar aan zei ze, maar het ging vooral veel over de verzekeringstechnische dingen en dat er dingen gingen veranderen.
    We moeten nu in december heen om definitief dingen af te spreken en voor prik instructie e.d.
    Wel hebben we al kort gesproken over wel of geen hormonen e.d. In principe zouden we willen gaan voor eigen cyclus maar dan wel eisprong opwekken d.m.v. hormonen. Geen ge-etter met ovu testen hier dus. Dat was wel positief.
    Maar verder vond ik het wel erg teleurstellend. Ze gaf aan dat de kans dat wij zwanger raken van IUI niet groot is. Ze gaf aan dat de kans vele malen groter is dat we voor IVF moeten gaan en zelfs daar moesten we niet te veel van voorstellen. Meer dan de helft raakt ook niet zwanger zei ze... De manier waarop het allemaal gebracht werd was erg demotiverend. En ik ben eigenlijk wel even stuk van. Om alle statistieken te horen en dan ook nog weer 2 maanden te moeten wachten. Maar volgens haar maak ik de komende 2 maanden zelf nog meer kans op de "gewone" manier dan straks met de IUI... :( Ik heb momenteel ongeveer 10% kans dat ik nog zwanger raak zei ze... Volgens mij heb ik dus meer op allerlei enge ziektes dan een zwangerschap... :$Terwijl er bij ons niet gevonden is, dat klopt toch niet? Hoop ik....
    We zitten er hier gewoon even doorheen. Op 1 vriendin na zijn al onze vrienden zwanger of net bevallen. Beetje klaar met alle praat over zwangerschappen en baby praat...

@ Miss C, wat een gedoe met die ovu testen zeg. O wat zal jij balen! Vreselijk irritant. Maar nu moet het volgende cyclus wel op dezelfde manier? Ben je niet bang dat je weer je ei gaat misssen? Bij mijn gyn. kon alles in overleg geloof ik. Dus d.m.v. hormonen ei laten springen was geen probleem. Misschien toch eens overleggen over de mogelijkheden?

9. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @liesje balen dat het zo tegenviel. Mijn gyn had ook al gezegd dat we zelf al snel meer kans hebt op een zwangerschap dan IUI. En dat de kansen bij IVF hoger zijn dan bij IUI.
    Ik houd ook in mijn achterhoofd dat het bij ons niet gaat helpen. Echter er zijn hier ook dames waarbij het wel lukt, dus het is niet onmogelijk. Die 10% moet ergens vandaan komen. Dat zet ik nu maar voorop in mijn hoofd.

Dat je meer kans op een ziekte heb dan op een zwangerschap is wel een heel ontnuchterende opmerking.. :(

Had je er al helemaal op ingesteld om verder te gaan? Wij staan dus op de wachtlijst dat is vervelend, anderzijds voelt het ook als een stukje rust.

Hoezo ging het over verzekeringstechnische dingen en dat er dingen gingen veranderen? Ik ga er vanuit dat IUI wel vergoed wordt (is dat dom?) Met IVF zijn ze aan t modderen, maar komend jaar blijft 3x vergoed.

10. liesje1

liesje1 Actief lid

2 aug 2011
    364
    0
    0
    Noord Nederland
    Maar als je normaal meer kans hebt op zwangerschap, waarom word er dan zoveel IUI gedaan? Voordat je met IVF mag beginnen ben je weer een jaar verder...

Ik had inderdaad verwacht direct te mogen beginnen, dus dat was een domper. Zeker omdat het gesprek waar ik hoopte afspraken te maken gister nu dus in december nog een keer plaats gaan vinden.
    Ze had het erover dat ze nu vaak met hormonen begint maar dat ze niet zeker weet of dit in januari nog mag i.v.m. veranderingen in verzekeringen. En ze had het er zelfs over dat ze BMI eisen willen gaan stellen maar nu weet ik niet meer of dat voor IUI of IVF is. Ik val namelijk nu binnen de eisen van het ziekenhuis, zit iets boven de 30 en ik moet onder de 35 zijn voor IVF, maar ze zei dat het misschien landelijk bepaald zou gaan worden naar 30. Maar ze heeft feitelijk niets gezegd gezegd, alleen maar dat het mogelijk is en dat ze niet wil afspreken omdat er nu nog dingen kunnen veranderen. En volgens mij ging het laatste wel over IVF.

Ik baal gewoon dubbel, we waren eigenlijk net weer beetje positief. We hadden zin in de IUI. Wij hadden ook het idee dat we echt meer kans maakte. Want ik kan toch vijandig slijm hebben, geen goed slijm om door te komen enz enz... En dan kan IUI toch de uitkomst zijn? Of komt dat maar bij weinig vrouwen voor?

Maar ja, onze positiviteit is even verder te zoeken nu. Donderdag moet ik ook ongesteld worden en ik geef mezelf tot vrijdag om even lekker te mokken en dan proberen we onze moed weer bij elkaar te rapen en er weer voor te gaan.

11. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Owwh gavder dan ook weer een nieuwe ronde in aantocht. Ik snap het wel hoor. Ik ben momenteel ook niet echt hoopvol, maar ook weer niet heel negatief. Beetje neutraal. De korter wordende dagen zijn niet echt goed voor mijn stemming.

Als de zwemmers van m'n partner beter waren hadden wij het nog een half jaar zelf moeten proberen, omdat we dan zelf meer kans hebben. Doordat die echter minder waren dan de 1e keer heeft de gyn ons op de wachtlijst voor IUI gezet. Ik hoop nu dus dat ze weer beter worden en daarmee beter kansen hebben bij de IUI.

Waarom ze IUI doen? Tja minder ingrijpend en goedkoper dan IVF en wellicht zijn er toch factoren die meespelen waar nog geen weet van is.
    Bij start IVF zou het bij mij wel voelen als de laatste 3 kansen en dat is ook weer deprimerend. Hmm wel vervelend dat het allemaal zo onzeker is wat er met vruchtbaarheidsbehandelingen gaat gebeuren in het verzekeringspakket :x

Sterkte!

12. Marassie

Marassie Niet meer actief

Hier even lekker rust. Even geen hormonen spuiten voor IUI.
    Iedereen om mij heen vind mij er nu ook gezonder uitzien nu ik niet prik, wel apart.
    @ liesje, IUI is altijd de eerste stap die je onderneemt voor IVF. Ik heb 1 eileider die afgesloten is, dus stel je voor hoe klein mijn kans is! Maar je hebt een kans... De kans dt je elke maand zwanger raakt is ook maar klein. Dus als je het zo bekijkt is dat ook al ontmoedigend, maar daar beginnen we toch ook aan?
    Ik heb nu 2x IUI erop zitten. Het is niet zo zeer pijnlijk en je eigen lichaam doet toch nog z'n eigen werk. Bij IVF doet het ziekenhuis alles... Daar is niks meer iets bijzonders aan!
    Zelf wil ik nog 1x voor IUI gaan en dan een gesprek aan gaan met de fertiliteitsarts over IVF. Ik denk dat IUI geen nut heeft voor mij, want ik heb 1 eileider die dicht zit. Daardoor heb ik ook meer kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

Geniet de komende maanden van elkaar en klus wanneer je wilt en niet wanneer dat het perse moet.

13. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    liesje--> jeetje wat k*t allemaal zeg! kan me voorstellen dat je er demotiverend van word... en wel heel raar dat ze om die reden vanwege ziekenfonds willen wachten, misschien kan je even nakijken of dat niet nadelig voor jullie is?
    en in ieder geval houd rekening met jullie vertrouwen in het ziekenhuis als je er geen vertrouwen meer in hebt kan je het beste overstappen.

14. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    marassie--> lekker even toch de rust... kunnen jullie weer even opladen is ook wel belangrijk

15. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    ikkuh: Nee we mogen niet zelf kiezen, we moeten nu alleen kiezen of we door willen met behandelingen of niet. Daar zijn we nog niet helemaal zeker VSNU. Heb ivf/icsi in mn onderschrift staan omdat de arts zegt dat we doorgaan naar ivf, maar de embryoloog zegt dat manlief veel te weinig zaadjes heeft voor gewone ivf en dat het dus icsi zal worden. Als we ervoor willen gaan beslissen ze pas op de dag van de punctie of het ivf of icsi wordt.

@bouwjaar: Rond het middaguur werkt bij mij idd ook niet. Hoop dat dit beter voor je werkt komende ronde!

@marassie: zelfs bij ivf heb je een licht verhoogde kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Apart eigenlijk... Ook wel fijn even lekker rust, geniet ervan!

@liesje: pff vervelend om te horen zeg. Bij ons zijn de iui s ook voor niks geweest maar wij hebben een duidelijke reden waardoor het niet kon lukken. Verzekeringstechnisch verandert er volgend jaar nog niet heeeel veel, behalve als je ouder dan 43 bent enzo.. Hopelijk blijven de 3 pogingen wel gewoon vergoed van ivf!

16. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Hoe gaat het hier met iedereen?

Zelf weinig te melden. Druk op werk, geeft genoeg afleiding.
    Woensdag lekker uit eten geweest om ons 13 jarig samenzijn te vieren.

17. Marassie

Hier is het ook druk, nu gelukkig weekend waar ik wel aan toe ben!

Wel afgelopen dagen eisprong gehad want ik voelde het duidelijk aan mijn rechterkant. Helaas is dat wel de verkeerde kant, die eileider zit dicht. Dus tussen 10-14 dagen zal ik weer ongesteld worden en beginnen met 3e IUI.
    Hoe is het met de rest?

18. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    babyliz--> spannend dus allemaal... ik hoop dat alles snel duidelijk word.

bouwjaar--> gefeliciteerd met jullie 13jaar samenzijn! heerlijk dus even genoten ervan met zijn 2en.

marassie--> balen van je eisprong aan de verkeerde kant! hopenlijk de volgende keer beter!

hier vandaag echo gehad en het baarmoederslijmvlies was 7,5mm en moet tussen de 8 en 10 zijn dus gaat de goede kant op :) nu maandag weer terug komen...
    wel spannend allemaal want ze hebben vandaag toch weer gezegd dat me eicellen ontdooien een groot risico is omdat ze het dus niet vaak gedaan hebben op die manier... dus ben heel benieuwd hoe dat uiteindelijk afloopt.

19. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Hallo,

Ik meld mij hier ook. Mijn situatie is wel wat anders dan bij de meeste van jullie. Ik wacht al bijna 15 maanden op mijn menstruatie na het stoppen met de pil. Deze menstruatie blijft uit door een goedaardige hypofyse-tumor (prolactinoom) waar ik nu medicatie voor slik sinds maart 2012.
    Maar de titel van dit topic is zo herkenbaar...die wens...En vooral het wachten, de onzekerheid en de jaloezie bij andere mensen die 'gewoon' zwanger lijken te worden.

Maar ik realiseer me ook dat ik nog maar pas in het medische traject zit. En dat het allemaal nog veel langer kan gaan duren. Nu richten we ons op de tumor, maar wie weet zit het ergens anders ook nog heel erg mis? Of is er iets met het zaad van mijn man...zoveel onzekerheid!
    Nou, dit was kort mijn verhaal! Hopelijk kan ik door dit topic ook wat afleiding en herkenning vinden!

Wens jullie een goed weekend!

20. Marassie

Hoi Billie,

Je bent hartstikke welkom! Die wens is voor iedereen gelijk en die gevoelens zijn erg herkenbaar. Soms heb ik ook even een dag dat ik alles even van mij af huil. Daarna kan ik alles weer aan..

Jij ook een fijn weekend!

Deel Deze Pagina