Hallo allemaal. Ik heb eigenlijk ook een vraag. Ik werk nu 37 uur in de week en wil na de bevalling ongeveer 20-25 uur gaan werken. Op zich is dat geen probleem. Maar hoelang kun je volledig blijven werken? Ik wil eigenlijk niet eerder afzakken in uren dan na de bevalling. Mijn baas wil volgende week een gesprekje om te kijken hoe het met me gaat. Op zich kan ik nog volledig meedraaien. Zou hij kunnen eisen dat ik minder moet gaan werken?
Jouw baas mag dat niet eisen. Je hebt wel het recht om minder te gaan werken, maar dat gaat dan pas in op het moment dat jij dat wil: na de bevalling en na je bevallingsverlof dus.... Waarom denk je dat hij zou willen dat je eerder minder gaat werken, werk je minder hard dan voor de zwangerschap? Denk ook eens aan het opnemen van ouderschapsverlof. Dan houdt je je originele contract en kun je altijd weer meer gaan werken mocht dat nodig zijn
Nee, ik heb hetzelfde tempo. Niemand hoeft ietst uit handen te nemen voor mij, het is meer een gevoel. Groetjes lucky.
@lucky: zolang jij je goed voelt kun je zoveel blijven werken als je dat wilt hoor, hij kan je niet dwingen minder te gaan werken. Ik werk nog steeds 40 uur en het is soms wel erg zwaar, maar ik probeer het toch nog maar vol te houden hoor. groetjes suus
hai je mag zelf weten wanneer je minder uren gaat maken. Je kunt je volledige zwangerschap (tot 4 weken voor bevaldatum natuurlijk) 40 uur (of meer) blijven werken zolang je lichaam het aan kan. Dit is natuurlijk afhankelijk vna de lichamelijke danwel geestelijke zwaarte van je werk en ook hoe het met de zwangerschap loopt. Ik zat vorig jaar vanaf week 30 in een hittegolf, was enorm in omvang en heb geestelijk zwaar werk. Ik ben toen gaan minderen, maar dat zijn ziekteuren. Dus voor je contract maakt dat nog niet uit.
Bedankt voor jullie reacties. We wachten het gesprek wel af. Ik ben wel blij dat ze me nergens toe kunnnen dwingen Groetjes lucky.
Ik werkte 32 uur in een week. Wil na mijn zwangerschapsverlof 16 uur gaan werken. Ik krijg tot de dag dat ik weer ga werken gewoon 32 uur uitbetaald. Daarna 16 uur uitbetaald Ging met week 25 wel 40% minder werken.
En stel dat je wg wilt dat jij minder gaat werken.... en je hebt zoiets van prima joh, wat jij wilt... dit was in mijn geval namelkijk ook zo... hij meldde mij ziek voor 25 procent waardoor hij alles vergoed kreeg en ik ook 100 procent betaald kreeg... dus dan is er niets aan de hand alleen ik was er iets minder.. dit is overigens in week 30 pas ingegaan bij mij.