babyvoeding ziekenhuis

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door kellyskeezer, 14 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kellyskeezer

kellyskeezer Actief lid

25 okt 2010
    388
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Sittard
    Ik heb een hele concrete vraag.

Zelf ga ik flesvoeding geven.
    Ik vroeg me af of er in het ziekenhuis bepaald soort flesvoeding is en welke dit is.....

Moet je ervoor zorgen dat je zelf flesvoeding meeneemt naar het ziekenhuis, zodat de kleine daarna thuis ook hetzelfde merk flesvoeding heeft of is er in het ziekenhuis genoeg keus?

Ik denk nl dat het wel belangrijk is om hetzelfde merk flesvoeding te gebruiken...

Er zullen wel dames zijn die hier ervaring mee hebben dus ik hoor het graag!:D

Groetjes, Kelly

2. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Meestal hebben ze in het ziekenhuis friso en/of nutrilon.
    Ik zou gewoon even bellen of vragen aan je vk.
    Als ze andere voeding hebben dan jij wil gaan geven, kun je overwegen je eigen voeding (en fles) mee te nemen.

3. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Zou idd zelf meenemen als je een bepaald merk wilt. Hier hebben ze Nutrilon hypo allergeen. Moest ik dus thuis ook gaan gebruiken want ik wilde niet binnen een paar dagen haar voeding weer gaan veranderen. Of even bellen wat ze voor merk hebben.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Het is inderdaad per ziekenhuis verschillend welk merk kunstvoeding of welke merken kunstvoeding hun 'in huis' hebben. Om het zeker te weten zou je gewoon eens kunnen bellen en het informeren.

Wil jij liever een ander merk kunstvoeding aan je kindje geven, dan zou je dat idd zelf even mee moeten nemen zodat je daar mee kan starten, dan hoef je namelijk niet weer te veranderen van voeding als je thuis bent.

Overigens hebben ze idd in de meeste ziekenhuizen Nutrilon en/of Friso.

Liefs, Hanneke.

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    ik heb geen idee wat valerie voor voeding in het ziekenhuis heeft gekregen, heb me er ook nooit druk om gemaakt.
    Toen we thuis kwamen zijn wij begonnen met de kruidtvat voeding, en dit ging gewoon prima.
    Vergeet niet dat als alles goed gaat, ze maar een paar flesjes in het ziekenhuis krijgt, daarna mag je weer naar huis.

6. marilouise

marilouise Niet meer actief

Bij ons in het ziekenhuis geven ze friso voeding en wij hadden en wilden nutrilon gaan geven we hebben dit toen voor gelegd en ze zeiden daar geen probleem krijgen ze geen last van want is eigenlijk hetzelfde. de verschillen zijn maar heel klein.

wij zijn thuis ook verder gegaan met nutrilon dit ging gelijk heel goed nooi ergens last van gehad.

7. misa

misa Niet meer actief

Goede vraag, ik ga het morgen aan mijn vk vragen. Ik wil dat ons kleintje persé (nutrilon) hypo allergeen krijgt. Als ze het niet hebben, dan neem ik het wel mee!

8. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    In het ziekenhuis gaven ze Nutrilon, maar dat zal idd per ziekenhuis verschillen. In het ziekenhuis heeft hij standaard gekregen, thuis heb ik 'm hypoallergeen gegeven. Hij heeft nooit anders gereageerd, in totaal 2 dagen standaard gehad.

9. kellyskeezer

kellyskeezer Actief lid

25 okt 2010
    388
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Sittard
    ok bedankt voor alle reacties...

ik dacht al dat ik te ver nadacht over alles, maar toch niet :D

10. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Denk dat het flesje nog belangrijker is dan de inhoud (tenzij je hypoallergeen ofzo neemt)
    Gewoon lekker je eigen flesje meenemen, geen idee hoe het is met 'wennen' aan andere speentjes enzo.

11. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Hier hadden ze Nutrilon en Friso. Ik zou even bellen om te checken wat ze hebben.

12. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Hier Friso!

13. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    bij ons hadden ze alleen hypoallergeen omdat dat het enige is wat je met borstvoeding kan combineren, toevallig was het friso,daar ben ik ook mee verder gegaan en dat ging prima. Toen de borstvoeding niet lukte wel overgestapt op de gewone.
    Ze hadden bij ons kleine flesjes kant en klare melk, erg schattig :)

Miek

14. CindyCM

CindyCM Actief lid

21 mei 2010
    112
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier hebben ze Friso en Nutrilon en van beide kun je keizen uit de gewonen versie of hypo allergeen.

15. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Ik heb altijd geleerd dat als je hypoallergeen wilt geven je dat vanaf de allereerste fles moet geven (als je allergie wilt voorkomen). Als je kindje eerst iets anders heeft gehad (borstvoeding uitgezonderd)heeft overstappen op hypoallergeen geen zin meer, omdat je kind dan al de stoffen heeft binnengehad die hij dus niet moet hebben. Als je tijdens borstvoeding een flesje wilt geven moet het dan dus ook HA zijn.
    Je kunt dit nalezen op de site van Nutrilon.

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, dat had ik ook begrepen. Hij is de eerste week een paar keer bijgevoed (gaf verder bv) en daarom heb ik in het ziekenhuis ook nadrukkelijk om HA gevraagd.

17. Hester

Hester Niet meer actief

Ik had er helemaal niet bij stil gestaan en onze zoon kreeg de eerste dagen Friso in een klein wegwerpflesje.

18. mama32

mama32 Bekend lid

14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    Wij kregen bij onze kleine de keus tussen Friso of Nutrilon!

19. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Wij wouden toen ook nutrilon ha. En hadden toen het pak en een flesje mee en toen kreeg ze dus daar gewoon van hun nutrilon ha uit van die kant en klare glazen flesjes

20. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik had de keuze tussen Friso en Nutrilon.

Deel Deze Pagina