Een wieg of niet...?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lievebeeb, 15 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij waren op zoek naar een wieg maar konden geen mooie vinden of juist hele dure :$
    Nu mogen we de familie wieg van onze beste vrienden gebruiken daar hebben al heel veel baby's ingelegen en het is een behoorlijk grote wieg want het kindje van onze vrienden kon er met 6 maanden nog makkelijk in maar lag elke keer overdwars klem dus ligt ze nu in der ledikant.
    Het is een witte wieg met hemeltje erg mooi!

2. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hier ook bij alle 3 de kindjes een wieg gehad. Ik vond het heerlijk om ze zo dichtbij te hebben en makkelijk met de borstvoeding. Vooral s'nachts om dan niet naar een andere kamer te hoeven maar ze gewoon er zo meteen uit te pakken.

Nu ben ik zelf ook kraamverzorgende en vooral met borstvoeding wordt het geadviseerd het rooming in (kindje bij je op de kamer). Dit om de hongersignalen te leren herkennen. Want voor een kindje uiteindelijk gaat huilen gaat er een hoop vaak aan vooraf. Dit komt de bv ten goede. En ook nog een beetje voor de band haha.

MAAR je moet doen waar je jezelf goed bij voelt. Is er geen plaats of voel je je eigen er niet fijn/lekker bij dan is dat zo en hoef je je echt geen slechte moeder te voelen. Is je eigen keuze.

De wagenbak van de wandelwagen mogen we officieel niet meer gebruiken omdat idd de zijkanten dicht zijn en dan ventileert het niet goed. Plus het matrasje is vaak ook niet van zo'n goede kwaliteit zoals een matrasje van een wieg of ledikant.
    Maar ik laat de keuze altijd over aan de ouders. Als ze het toch willen die wagenbak, prima maar dan schrijk ik het wel op.

3. lievebeeb

lievebeeb Actief lid

17 mrt 2010
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het aan mij ligt wordt het die van kindekeklein.. :D
    Het enige wat ik me afvraag is of deze wordt goedgekeurd...

Ik vind die wieg echt helemaal geweldig!
    Liefs, LB

4. Maia

Maia Niet meer actief

- Heb jij een wieg? wij hadden er een van familie
    - Hoelang heb je de wieg gebruikt? (voor alle mama's) 2 weken
    - Zou je bij een volgend kindje weer gebruik maken van de wieg? ja, maar net als bij de eerste ook niet lang
    - Wat zijn de voor/nadelen van een wieg? ik vond er geen nadelen aan. Alleen ik werd gek van m'n meisje 's nachts, bij elk geluidje werd ik wakker en ze sliep goed in haar ledikantje dus we hebben haar gewoon in haar ledikant op haar kamer gedaan na die 2 weken. Maar een ledikant kan voor sommige baby's erg groot en dus 'eng' zijn en dan is een wiegje hartstikke goed natuurlijk. Fleur had dit niet dus wij zijn gewoon snel naar ledikant gegaan.

5. misa

misa Niet meer actief

Ik weet niet of je ondertussen al een keuze hebt gemaakt, maar hier mijn reactie:
    Wij hebben geen wieg gekocht. We vonden het een beetje zonde om dubbele kosten te hebben, omdat je uiteindelijke sowieso een ledikant nodig hebt. Al vinden we een wieg wel erg mooi.
    We gebruiken straks dus het ledikant wat bij de kamer past. We gaan wel de eerste dagen/weken (s'nachts) de reiswieg van de kinderwagen op onze slaapkamer zetten.

Succes met je keuze!

6. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    ik zou zeker een wieg nemen: is nog lekker klein en veilig 'huisje' ipv zo'n groot ledikant.
    Wiegje lekker op onze kamer en we hebben sinds deze week de wieg op haar eigen kamer gezet. Als ze gewend is dan gaat ze wennen in het ledikant, dus ik denk met een week ofzo
    Nadelen kan ik niet bedenken buiten de kosten. Wij hebben bij de eerste een wieg geleend en bij de tweede een op MP gekocht. Wel natuurlijk beddengoed allemaal gekocht, dus dat zijn extra kosten...

7. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Hoi,

hier bij de eerste langet tijd een wieg gebruikt en bij Fiona weer opnieuw. Is ook wel makkelijk want ze ligt op onze kamer(rooming in). Ik vind het zo schattig staan en het geeft iets meer beschreming voor mijn gevoel.

Succes, liefs Selma

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoezo goedgekeurd? Kraamzorg etc vinden hem prima hoor. Hij is gewoon 'veilig' etc.

Onze oudste heeft er 6 maanden ingelegen en toen vond ik haar te zwaar worden om erin te tillen ;) . Tot 8 maanden hebben we het (hang/sta) wiegje gebruikt als we ergens bleven logeren.

Wij hadden overigens ook de wieg van kindekeklein.

En oja, uiteraard ligt nu onze 2e dame er in :)

9. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Leuk dat je die van Kindekeklein gaat kopen, ik vind 'm zo super!

Kraamzorg gaat 'm wel goedkeuren hoor. Ik had een zeer ervaren kraam en die vond 'm geweldig. De wieg is dan wel "gesloten" aan de zijkanten, maar het is goed ademend materiaal.

Hoop dat je er veel plezier van gaat hebben!

10. mamma1

mamma1 Actief lid

20 apr 2009
    420
    0
    0
    We hebben bij de eerste de reiswieg gebruikt,ongeveer 2 weken.Daarna sliep ie al door in zijn ledikant.Toen kreeg ik zelf ook beetje rust bij elk geluidje stond ik er klaar wakker naast.
    Dit keer weer geen wieg..

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben ook een wieg, 2 zelfs! De famiie wieg waar mn moeder, ooms & tante's, ikzelf en mn neefje en nichtjes in hebben gelegen. Voor onze baby hebben we een nieuw matrasje laten maken omdat de vorige baby inmiddels al 16 is. Maar voor kindjes dicht op elkaar zou ik echt niet iedere keer een nieuw matrasje doen hoor, tenzij hij erg vies is.

De familie wieg staat op onze slaapkamer, naast het bed voor als de kleine er is. Na 2 weken gaat mn man weer aan het werk en zal de kleine overdag op haar eigen kamertje slapen omdat mn man nachtdienst werkt en ik het niet handig vind om het kindje en mn man overdag in de slaapkamer te hebben, denk dat het voor hem erg onrustig slaapt als ik elke paar uur de kamer in kom voor de kleine in en uit bed te halen. Dan slaapt kindje dus in de wieg op het eigen kamertje. De 2e wieg is van marktplaats, heb ik erg lang over getwijfeld want ik vond de wieg Celine zo ontzettend mooi, maar duur! Uiteindelijk heb ik hem van marktplaats gekocht voor de helft van de nieuw waarde en ben er dolblij mee! Ik hoor nu ook al van al mn schoonzussen dat zij hem ook zo graag hadden willen kopen maar hij zo duur was, toen kon ik trots de prijs vermelden :D De wieg Celine schijnt zeker een half jaar mee te kunnen voordat 't kindje eruit gegroeid is dus da's ideaal. We zullen zien hoelang de kleine 's nachts bij ons slaapt, maar de familie wieg heeft natuurlijk alleen een nieuw matrasje gekost.

12. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    We waren achteraf heel erg blij dat we een wieg hadden (prematuur). Daar heeft hij zeker 7 maanden in gelegen. De maat van het wiegje wijken nogal af 40 bij 90 cm waardoor hummel er langer in kon blijven liggen. Dit had natuurlijk ook te maken met te vroeg geboren. Verder is het inderdaad dat pas geborene het fijn vinden om in een kleine omgeving te liggen. Wil niet zeggen dat een wieg een goede oplossing is maar je zou dat natuurlijk ook kunnen nabootsen door hem/haar in een wikkel doek te laten slapen. Bij ons is de lodger wrapper een groot succes geweest de eerste 4 maanden.

13. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    hier de oude familie wieg,opnieuw bekleed...kleine man heeft er ruim 4 maanden in gelegen en hij staat nu voor volgende baby weer klaar...
    ik zou niet zonder kunnen, lekker beschermt....

14. AgathaZwaan

AgathaZwaan Actief lid

20 mrt 2009
    255
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ik heb een wiegje gekocht op Marktplaats, nieuw matrasje erin besteld op internet. Kleine man heeft 6 maanden in zijn wiegje bij ons op de slaapkamer geslapen, vond het ideaal. Ik gaf borstvoeding dus tilde hem 's nachts even uit zijn wiegje, aanleggen en daarna weer terug zijn wiegje in. Zou het bij een volgende ook weer zo doen!

15. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik heb een wieg gekocht bij de 2e omdat mijn dochtertje nog in haar ledikant lag. Mijn zoontje heeft er 7 maanden ingelegen. Ik vond het heerlijk hem zo dicht bij me te hebben. En hij was super snel stil als ik even mijn hand door de spijlen deed.

Deel Deze Pagina