Een wijntje en BV?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Bo20, 23 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Wij hebben binnenkort een verjaardag en nu wil ik eigenlijk wel een keer weer een wijntje meedrinken. Hoe zit dit dan met de BV? Tips en adviezen?

2. Joaney

Joaney Actief lid

15 aug 2006
    455
    0
    0
    Alcohol is terug te vinden in de moedermelk, dus:
    Geen wijn drinken als je daarna live wilt voeden.
    Wil je toch een wijntje, geef je kleine dan een flesje afgekolfde mamamelk. Kolf dan ook de voeding die je dan zelf live zou geven af en gooi dat dan weg.
    Nog even over dat flesje geven: als je kleine nog geen 6 weken is, zou het er tepel-speen-verwarring van kunnen krijgen, dus als je voor zeker wilt gaan zou ik de eerste 6 weken nog geen flesje doen..
    Succes met je beslissing.

Oja.. per glas alcohol duurt het 3 uur voordat het uit de moedermelk verdwenen is. Drink je dus 2 glazen, duurt het 6 uur.

3. claudje10

claudje10 Actief lid

21 sep 2006
    130
    0
    0
    ik drink ook af en toe een wijntje of een biertje, je hebt twee mogelijkheden:
    - je drinkt je wijntje net nadat je kindje heeft gedronken zodat er 3 uur tussen zit. je kunt dan gewoon weer voeden
    - inderdaad afgekolfde melk geven. Het is prettig om een voorraadje melk in de vriezer op te gaan bouwen zodat je altijd melk hebt.
    Ik voel me trouwens wel schuldig als ik een flesje melk in de gootsteen kieper omdat ik heb gedronken.
    maar ja......af en toe wil mama ook wat he!

4. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    dus als je na je laatste voeding een wijntje drinkt dan is er 's ochtends niets aan de hand?

5. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    dat kan prima hoor! zorg inderdaad dat er 3 uur tussen het wijntje en de volgende voeding zit.

6. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ja dat kan idd, veel plezier daar :)

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zoals de anderen al zeggen, lekker een glaasje nemen, vlak na een voeding. Veel meer dan 1 glas lukt de meeste vrouwen toch niet na al die maanden droog...

In noodgevallen (krijsende baby) kun je aanleggen als je nog een auto mag besturen.

8. Ik dronk (nu weer jiet ivm zwangerschap) maximum 2 glaasjes per dag (niet elke dag ;)). Ik legde Liene gewoon aan, heb nooit gekolfd en weggegooid of geteld wanneer ik iets kon drinken...

9. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ons meisje weigert een flesje dus die krijgt gewoon bv als ik eens wat gedronken heb.
    Heb de vriezer vol liggen met melk maar ze wil t niet.

10. Joaney

Joaney Actief lid

15 aug 2006
    455
    0
    0
    Ik zou me heel erg schuldig voelen als ik gedronken zou hebben en dan de kleine voeden.. Ik geef Bv omdat het zo goed is voor mijn kind en dan zou ik al dat goede gaan vervuilen met alcohol, dat strookt niet met mijn gevoel voor logica eigenlijk.

Of is het percentage aanwijsbare alcohol in de bv te verwaarlozen?

11. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    ik heb wel eens gelezen dat zelfs als je af en toe alcohol drinkt het nog steeds beter is om bv te geven dan om kv te geven. waarmee ik overigens niet wil zeggen dat kv slecht is, maar dus dat af en toe (een beetje!) alcohol drinken niet zo slecht is.

maar ben het qua gevoel wel met je eens, vind het ook niet zo'n lekker idee als ik net een wijntje heb gehad om dan te voeden. Het is wel eens gebeurd per ongeluk maar ik probeer het altijd zo te plannen dat de alcohol alweer is afgebroken als ik weer voed.

12. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Tja, ik sluit me aan bij Joaney.
    Sinds de kinderwens, zwangerschap en Bv geen alcohol. (saai he, maar kan me niet schelen).

13. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hier drink ik af en toe 's avonds meteen na de voeding een glaasje wijn. Meestal hoef ik pas drie a vier uur later weer te voeden. Volgens mij is dat wel ok.

Deel Deze Pagina