Een wijntje tijdens de zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door sweetdreams, 4 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Dat nonchalante is natuurlijk ook een afweermechanisme. Je geeft zelf al aan dat je het hartstikke moeilijk vindt, kan me niet voorstellen dat het je niet raakt en je niet baalt dat je er niet vanaf komt. Ik denk wel dat mensen hierdoor nog feller op je reageren, je komt een beetje over alsof het je allemaal niks kan schelen maar ik denk niet dat dit waar is?

2. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    Als ik kon stoppen had in dat gedaan zoals je al eerder kunt lezen. Maar hoe andere mensen over mij denken doet me echt niets.
    Je zegt toch niet wat mensen willen horen dus goed doen kan je het nooit. Ik leef mijn eigen leven en bepaal zelf wat ik doe. Dus ja, wat een ander denkt laat me echt koud.

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

is erg genoeg dat jij hiermee moet lachen...je vergiftigt gewoon je eiegen kind en dat doe je bewust....ne echt een schouderklopje heb jij verdient...
    Je rookt maar 2 sigaretjes per dag..tjonge tjonge wat knap;)

Waarom heb je er niet voor gezorgt dat je al gestopt was voordat je zwanger raakte?

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Maar je kunt dus niet stoppen? Wat een onzin;) als je maar een wil hebt kun je alles....is gewoon een slechte karaktereigenchap als je niet eens voor je bloedeigen kind die vieze peuken kan laten liggen;)
    Ja sorry hoor maar ik snap dit TOTAAL niet.....

Als je zo al aan het moederschap begint want betekent dat wel niet voor de rest van het leven van je kindje?

5. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    haha je moet beter lezen dan kan je pas zinnige uitspraken doen ;)
    want er komt nooit een joint in huis :D
    het is onze inkomsten en ligt zelfs in een andere stad dan waar ik woon
    wel leuk dat je laat zien dat je mij helemaal uitpluist om een aanval terug te vinden
    eigenlijk wel heel sneu :)

he maar ik zet tenminste het leven van mijn kind niet op het spel! ;)
    daar kan jij nog een voorbeeld aan nemen
    maar goed hoop voor jou niet dat het gebeurd ,maar je zou anders piepen als je je kind verliest en goed gaat beseffen wat zo een kinderleven nou waard is ......

maar wees vooral trots op jezelf hoor :D
    met je 2 sigarettjes

ik ben niet perfect en dat wil ik ook niet zijn,maar mijn kind is mij heilig
    maar ach voor jou is het maar een kind toch.....

6. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    kijken of ze ook nog zo hard lacht als de kind toch wat mankeert
    he, wat een overwinning he ;)

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja maar no way dat zij dit dan schuld zou zijn he;)

8. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Even tussen de aanvallen door..

Er is ook alcoholvrije rose! En vast ook andere wijn.
    Bijvoorbeeld bij de sligro, of emtee.
    Dan heb je toch nog een beetje de smaak van een roseetje, en neem je geen risicos.

9. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    en wat dacht je van nep sigaretten! ook zonder nicotine!

10. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Chocolade sigaretten? Lekkerder dan de echte! :p

Ik ben hard tegen roken en drinken tijdens zwangerschap, Ben zelf na 10 jaar 1 1/2 pakje gerookt te hebben gestopt.
    Geen moeite mee gehad, omdat ik het zo graag wou.
    Drinken helemaal geen moeite mee, heb door medicatie gebruik lange tijd niet mogen drinken.

Snap ook niet dat mensen een risico willen nemen..

11. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Waarom zoon topic starten? Iedereen weet wat ervan komt...

Maar goed mijn mening is dat ik het roken, drinken en alles wat schadelijk kan zijn voor dit fragiele leventje vreemd om niet 9 maanden te laten staan...het is voor je eigen pleziertje van 5 min dat sigaretje en je kindje heeft er veel last van en dat geld voor een wijntje ook...
    Ik heb zoveel moeite moeten doen om nu eindelijk in verwachting te zijn dat ik dat voor niets op het spel zet...het is maar 9 maanden wat is dat nou voor tijdsbestek...ik en het kleintje in m'n buik proberen zo gezond mogelijk saampjes te leven, en ben ik zeer zuinig op dat wondertje in m'n buik...neem lekker live light van de plus heerlijke alcohol vrije drank wat echt de zelfde sensatie heeft van een wijntje of champoepel :D

12. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    Ook goedemorgen..... Wat een reacties weer en wat maakt iedereen zich weer druk.:D

13. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    Wat een volwassen reactie:D
    Nog nooit gehoord van live light. Heeft dat niet zo'n nepsmaak?

14. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    goed teken toch?
    Zou wat zijn als het niemand wat kan interreseren..

15. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    Get high:D

16. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    Kunnen jullie je beter druk maken om jezelf.....

17. Eowyne

Eowyne Actief lid

26 mei 2007
    287
    0
    0
    Database Publisher
    Amsterdam
    @ Lov23, BabyBergen, KZH, Wat een stelletje kinderachtige meiden zijn jullie zeg! Grow up.

Quotes BabyBergen: "kijken of ZE ook nog zo hard lacht als het kind toch wat mankeert"

"maar ach voor jou is het maar een kind toch..."

echt twee ZIEKE reacties, schaam je! Echt het laagste niveau hoor. Wat denk je zelf?

Ieder mens is anders en we gaan ervanuit dat de meiden die hier hun verhalen neerzetten allemaal het beste voorhebben met hun kind gerelateerd aan hoe hun visie is van gezondheidsgrenzen. Je mag een discussie voeren gebasseerd op jouw gezondheids norm, maar respecteer wel dat anderen die gezondheidsnorm anders intrepeteren dan jij.

Trouwens, Komen jullie soms tijdens deze 9 maanden helemaal niet naar buiten? Want als jullie dat wel doen, zou ik me toch maar beperken tot de dichtbegroeide bossen van Noorwegen of iets dergelijks. Volgens de VROM namelijk, staat dat het wonen bij een snelweg (wat bijna iedereen in Nederland in meer of mindere mate doet) gelijkstaat aan het meeroken van 17(!) sigaretten per dag (Conceptnota Luchtkwaliteit - Bijlage 2 | Kamerstuk | Rijksoverheid.nl). Dus maskers op zou ik zeggen. Nu weet ik niet of Norge (gezien je naam) in Noorwegen woont maar in dat geval zou ze nog wel eens gezondere lucht in kunnen ademen dan jullie, inclusief die twee sigaretten die ze per dag rookt.

Kortom, wees een beetje genuanceerder in je uitspraken, dat zou jullie sieren.

Een wijntje tijdens de zwangerschap; als jij je er goed bij voelt, doen. Zo niet doe het dan niet, punt.

18. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    Ik ga er elk jaar naartoe op vakantie en zijn er van plan een huis te kopen;)

19. Eowyne

Eowyne Actief lid

26 mei 2007
    287
    0
    0
    Database Publisher
    Amsterdam
    @Norge wauw mooi! Mijn vader komt er vandaan dus heb veel familie daar. Succes met verhuizen!

20. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    Als je nog tips hebt betreft Noorse namen, zie mijn Noorse namen topic;)

Dank je wel!

Deel Deze Pagina