Wat een ziekelijke reacties worden er hier gegeven!! Zo respectloos en belerend en belachelijk vernederend en kwetsend. Alsof er iemand zonder zonden is, Bah! @ TS, doen waar jij je goed bij voelt. Kan een ander niet over oordelen. En Norge, ik vind het wel knap dat je van 25 naar 2 sigaretten per dag bent gegaan!
Ik heb naaR mijn idee niks raars gezegt. Mijn mening mag ik geven toch? Is alleen maar goed lijkt me, en andermans mening kan sms ervoor zorgen dat je net wat anders naar dingen kijkt. Iedereen moet zelf weten wat ie doet, maar ik mag het toch vreemd vinden als iemand niet kan stoppen met drinken tjdens zwangerschap?
Goh, nu ben ik ook nog alcoholist? Je verhaal wordt steeds mooier. Heb in 17 wk. een klein wijntje gedronken....
Ik noem je geen alcoholist? En heb ook helemaal niet over jouw persoonlijk? Ik merk vaak dat mensen het een ramp vinden om niet te kunnen drinken, door zwangerschap, medicatie etc etc. Ik heb zelf ervaren dat drinken zo van zelfsprekend is, dat mensen het raar vinden als je geen wijntje mee drinkt. Ik vind dat erg.. Vaak denken mensen er niet over na, ik ging er ook pas over na denken toen ik niet mocht drinken door medicatie. Dus, nogmaals.. Dit is geen aanval naar niemand toe.. Hoop alleen dat er over nagedacht word, en of iemand er iets mee doet is zijn eigen ding
Heb ik net gedaan, heb niet 1 keer gezegt dat het over jou gaat. Spreek de hele tijd over " iemand " en niet over "jou". Dus zoals ik net ook al zei, dit is niet persoonlijk naar jou bedoelt. En dan kan je zegge. Dat het wel zo is, maar dat is dan hoe je het interpreteerd want dat is niet mijn bedoeling
Je schrijft toch dat als iemand een wijntje niet kan laten staan, er iets scheef / niet goed zit? En vervolgens zeg je dat je het niet over Norge hebt, die een klein glaasje gedronken heeft. Over wie heb je het dan? Ik kan het niet anders interpreteren dan dat je het ook over haar hebt.
Nou, ik kan je zeggen dat dat zeker niet over norge was. Dit was mijn eerste berichtje, en ging gewoon over het algemeen.. Had ook niet alle paginas gelezen. En wat ik met da beetje scheef bedoel is wat ik net heb uitgelegt, dat er een hoop mensen zijn ( dit bedoel ik in het algemeen dus he) die een feestje en alcohol niet los kunnen zien, want dan kan je het nie gezellig hebben( dit is een voorbeeld) De vraag is dan, waarom kan je het niet gezellig hebben zonder alcohol?
Maargoed, schijnbaar voelen mensen zich persoonlijk aangevallen wat absoluut niet mijn bedoeling was.. Sorry hiervoor dan. Ik heb mijn punt gemaakt, doe ermee wat je wil
@kzh Je eerste reactie was dat als iemand een wijntje niet kan laten staan dat er iets scheef zit. Dat is helemaal geen antwoord op de topic vraag. De vraag was of het nu echt zo erg is om een wijntje te drinken en niet of mensen het moeilijk hebben om het te laten staan. Namelijk als het antwoord is: Nee het is niet erg om 1 wijntje te drinken, dan; Waarom zou je het jezelf ontzeggen Als het antwoord is: Ja het is erg om 1 wijntje te drinken, dan; Waarom zou je het doen Aangezien het antwoord van deze vragen het discussiepunt is, heeft jouw antwoord (nog) geen waarde. In mijn ogen is jouw antwoord een provocatie, maar goed dat is mijn mening dus
Dames, Zullen we het topic even netjes houden? Het is niet de bedoeling dat er hier een "ruzie" ontstaat. Groetjes, Babii
norge Laat ze lullen meid. Ik vind het super knap van je dat je van 25 naar 2 bent gegaan. En ja ook ik rookte tijdens de mmm en ook tijdens de zwangerschap fotoms meisje is nauwelijks ziek heeft nergens last van is super gezond. In tegenstelling tot de vrouwen die alles maar laten en elke week bij de HAP zitten, of hier op zp een onzinnig topic openen. 'wat zijn dit voor bultjes' 'raar hoestje' weet ik veel wat. Ja ook ik heb met oud op nieuw 2010"2011 een glaasje champagne gedronken lekker dat het was.
Helaas.. omdat het afhankelijk is van de mens.. KAN ook die ene slok feitelijk schadelijk zijn. Het risico is niet 0.. wel heel klein natuurlijk. Het is PRECIES hetzelfde (wiskundig) als met die biefstuk.. de kans is klein maar naarmate je er meer van neemt wordt de kans groter. De reden om alcohol af te raden is omdat ze het de veilige grens niet weten.. Bij de een ligt die op één glas en bij de ander op een aantal... Wil je geen risico lopen dan dus GEEN... De reden om roken af te raden is omdat het BEWEZEN zeer grote kans heeft op nadelige effecten op je kind voor de geboorte, tijdens de geboorte en (ver) na de geboorte. Wil je geen risico lopen dan dus GEEN sigaretten of ander rookwaar. En naast een snelweg wonen doet volgens het ministerie van Volksgezondheid maar een klein deel van de Nederlanders. Wel goed het onderzoek gebruiken als je het wilt aanhalen! (erg storend)
één wijntje zou ik persoonlijk niet erg vinden, Maar om het iedere week te doen? Dat zou ik mezelf afvragen. Zelf gingen wij trouwen toen ik 20 weken zwanger was van de 2de. Toen heb ik ook geproost met een glaasje champagne en opgedronken. Voor de rest van de zwangerschap niets, voelde mij niet schuldig had zelfs nog aan de VK gevraagd of het mocht. Zij vertelde dat 1 wijntje of glaasje champagne echt geen kwaad kan in die 40 weken dat je zwanger bent. Maar ik zou het persoonlijk bewaren voor echt een speciale gelegenheid. En niet zomaar als ik even in de tuin zit, maar dat is mijn mening.
Het is grote winst om van 25 naar 2 sigaretten te gaan maar je bent er nog niet... - je houdt je verslaving in stand - de twee keer dat je rookt heeft dit onmiddelijk negatieve effecten voor je kind - de kans dat je na je zwangerschap weer 'gewoon' gaat roken zijn levensgroot met daarmee risico's voor je jonge baby (slechte kwaliteit leefomgeving, slecht voorbeeld, verminderde levensverwachting van de ouder etc) - je stinkt nog steeds En daarbij.. je bent waarschijnlijk de hele dag bezig met niet roken en uit te kijken naar het moment dat je wel mag roken. Eigenlijk best raar dat zo'n klein stokje zo'n grote invloed heeft op je dag / levensinvulling. Doe de laatste stap en stop! Jij en je kind zullen er zeer dankbaar om zijn! Veel succes!
En je mening is welkom. Je hebt gelijk eowyne, ik heb het meer gehad over het psychische aspect en niet over de vraag of alcohol slecht is. Ik vind dat die twee dingen samen gaan, of het nu over een wijntje, rauw vlees, sigaretten of een autosnelweg gaat. T is allemaal slecht, en als je het kan vermijden.. Waarom niet? Mijn intentie was niet om te proveceren, maar meer om mensen na te laten denken over waarom ze "een risico" willen nemen. ( ik heb altijd geleerd dat alcohol en zwangerschap een no- go is, dus ik zie dat als een risico) Maar mijn eerste berichtje is inderdaad een beetje lomp geformuleerd.