Een wonder: Na 6 maanden weer zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door loes88, 13 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Mij lijkt het persoonlijk helemaal niks, maar blijkbaar zijn er veel meer vrouwen ongepland snel zwanger vlak na de bevalling... :$ :(

2. CC84

CC84 Lid

27 dec 2011
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veel vrouwen zijn ook gepland zo snel weer zwanger. Bij ons was het een bewuste keus om snel na de bevalling aan de 2e te beginnen.

3. Amethist

Amethist Niet meer actief

Uhm....waar lees jij dat er zoveel vrouwen ongepland zwanger zijn vlak na de bevalling? Bij ons was het hartstikke gepland hoor.

4. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Nou, als je goed kijkt in dit topic tel ik 6 of 7 verhalen waarbij 'het een grote shock was' of er wordt letterlijk gezegd dat het niet gepland was. En het meisje waar Ukoldaatje het over heeft van het andere topic is 2x erg snel zwanger geworden na de bevalling, ook ongepland dus!

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

6 of 7 :(, nou ik tel er maar 4 (Kitty07, mm7, Faye80, Sannebc) en van die 4 meiden is mm7 door de pil heen zwanger geraakt, daar doe je dan weinig aan hè ;). En TS is zelf pas na mmm en meerdere mk’s moeder geworden van de 1e, dus dan lijkt het me niet meer dan logisch dat iemand niet verwacht zo snel weer zwanger te zijn.

Het is gewoon irritant (en onbeschoft bovendien!) dat de algemene gedachte schijnbaar is dat het vast ongepland is als je snel na de bevalling alweer zwanger bent.

6. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Loes88
    Kitty07
    Storm (“zwangerschap nr drie die zich ook veel sneller dan verwacht aankondigde”)
    mm7
    Faye80
    Sannebc
    Oke, 6 dus.
    Maare, tsjee, je hoeft je niet zo aangevallen te voelen hoor
    Ik geef toch geen mening over het feit dat er mensen zijn die er voor kiezen om snel weer zwanger te willen worden? Ik zeg alleen dat het mij persoonlijk niks lijkt.

7. loes88

loes88 Actief lid

14 mrt 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden, wat ongezellig dit!
    Wat mij betreft heb je gelijk, het was niet gepland, maar sommige dingen laten zich nu eenmaal niet plannen.. Ik ben na behandelingen en meerdere miskramen nu spontaan zwanger, dus zie het wel een cadeautje.

8. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    He bah, klinkt zeker niet gezellig allemaal. Maar ik heb die opmerking wel vaker gehoord. Mensen oordelen vaak veel te snel in dit soort situaties. Ik vind het ook altijd erg vervelend als mensen meteen roepen dat ze er niet aan moeten denken om zo snel weer zwanger te zijn, wat hun goed recht is natuurlijk maar het klinkt gewoon niet zo fijn. Mijn zwangerschap is inderdaad ongepland maar zeker niet ongewenst!!! Wij zijn 3 jaar bezig geweest voor de 1e inclusief de hele mmm en IVF, dus wij dachten dat het zo'n vaart niet zou lopen... en ondanks dat het heel erg schrikken was zagen we het ook al snel als een heeeel groot wonder. Oordeel niet te snel meiden. Ongepland is niet hetzelfde als ongewenst!

Loes88, probeer lekker te gaan genieten van je zwangerschap. Ik probeer ook echt af en toe even heel bewust stil te staan bij deze zwangerschap want het gaat allemaal een stuk sneller dan bij de 1e. Misschien leuk om verder te gaan kletsen met de meiden die ook snel zwanger zijn/waren voor tips en trics?

9. loes88

loes88 Actief lid

14 mrt 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lijkt me erg gezellig om verder te kletsen met wat meiden!
    Jij dus ook zo'n mooi cadeautje! Gefeliciteerd!

10. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Nou ik hoop heeeeel binnenkort te kunnen vertellen hoe het is om 2 van die kleine hummeltjes kort op elkaar te hebben...
    Ons zoontje is bijna 1 jaar en 4 maandjes en we hopen heel snel ons 2de wondertje in ons handen te hebben!
    Ik had na de geboorte al snel de wens nogmaals zwanger te mogen worden en dat is ons dus gegeven. Wij zijn hier erg blij mee. Moet ook zeggen dat ik van de buitenwereld nauwelijks vervelende/negatieve opmerkingen heb gehad. Maar dat is misschien ook net hoe je in die zwangerschap staat en hoe snel je je dingen aantrekt van 'n ander...

De zwangerschap vond ik vooral een heel stuk sneller gaan dan bij de eerste, maar op het laatst ook wel een stuk zwaarder als de eerste! Gelukkig had/heb ik goede hulp van me moeder.

Maar voor de zwangeren hier, van harte gefeliciteerd! Geniet er lekker van en luister niet altijd naar alle mening die je tegenkomt...

11. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Ongepland is zeker niet hetzelfde als ongewenst, dat begrijp ik heel goed! Maar dat heb ik volgens mij ook nergens geimpliceerd, toch? Elk kindje is een wonder opzich en ineens spontaan na een heel MMM circus is dat nog net een beetje meer, dat vind ik ook!!!

Begrijp niet helemaal waarom het niet zo fijn klinkt als een ander zegt dat ze er niet aan moet denken. Maar goed, ik doelde eigelijk meer op het feit dat je dan na de geboorte van nr2 het zo ontzettend druk hebt met een baby en dreumes.

Het zwanger zijn opzich zo snel na de bevalling is niet wat mij tegenstaat, want vanaf de dag dat ik ben bevallen mis ik het zwanger zijn ernorm (in het begin wel meer dan een paar maanden later, maar inmiddels is dat gevoel weer helemaal terug).
    Volgende week wordt onze dochter 1 en gaan wij voor nr2. Niet super snel, maar wel redelijk snel dus.

Het was niet mijn bedoeling om iemand aan te vallen, het viel mij gewoon op dat het vaker gebeurd dan ik had verwacht, dat een vrouw (gepland of ongepland) zo snel weer zwanger is na de bevalling.

Ik wens iedereen een goede zwangerschap toe!

12. loes88

loes88 Actief lid

14 mrt 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lief van je! Dankjewel!

13. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Mama Larissa, bedankt voor je uitleg! Hoop voor jou dat je ook weer snel zwanger bent van de 2e! Succes!!

Deel Deze Pagina