Tandjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ramona001, 28 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramona001

Ramona001 Actief lid

24 jul 2006
    397
    0
    0
    Hey Allemaal, ik heb een vraag

Mees is 10 mrt 4 mnd en sinds 3 dagen is hij heel onrustig, huilerig en bijt hij heel veel op zijn knuistjes, bijtring en mijn tepel:$

zou het kunnen zijn dat de doorkomende tandjes al aan het rommelen zijn?

groetjes Ramona

2. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Hoi Ramona, dat kan zeker hoor... misschien zie of voel je ook al iets? En kwijlt hij meer dan normaal? Tijdens het doorkomen van de tandjes kwijlen kindjes soms zoveel dat het shirtje er nat van wordt... succes, leuk die eerste tandjes!

3. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ja dat kan

ik kreeg afgelopen week van mn zusje ook tde vraag of ze tandjes krijgt
    ik zeg denk t niet kan toch nog niet

ze zei volgens mij wel ze heeft hele rooie wangen en zijn warm maar heeft geen koorts of verhoging (normaal ook savonds alleen) en nu de hele ag. ze is enorm aan t kwijlen en stopt alles in dr mondje

ik mn handen gewassen en op haar advies gaan voelen
    ik wist het niet zeker voelde wel wat
    mn zusje dr handen gewassen en zij voelen en zij voelde ook wat

de dag er na bij goed dag licht hebben manlief en ik in dr mondje gaan kijken en idd witte dingetjes zie je op /onder t tandvlees (weet niet hoe beter te zeggen)
    dus we wachten af.

(broer had met 3 maand al tandje, nu zegt mijn moeder dat kinderen die vroeg tanden krijgen later een slechter gebit hebben??? hebben meer dat te horen gekregen of?)

4. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Ik denk dat dit een fabeltje is Claire, het is wel belangrijk dat je meteen begint met poetsen wanneer het eerste tandje doorbreekt. Gewoon klein tandenborstelje en iniemini beetje (kinder)tandpasta.
    De tandjes zien er trouwens niet meteen wit uit, het begint met een beetje een glazig/doorzichtig streepje op het tandvlees. Ik weet nog goed dat het op een andere plek zat dan ik dacht, meer naar achteren, achter het randje van het tandvlees zeg maar...

Spannend he, ook voor jou succes! ;)

(onze dochter heeft nu sinds december, dus met 1 jr en 10 mnd, een compleet melkgebit. Ook dit is erg vroeg want gemiddeld komt de 2de reeks met kiezen ergens tussen de 2.5 en 3 jr)

5. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    zal morgen nog eens goed kijken

heb in ieder geval al baby tandenborstel en babytandpasta in huis :) dus dat komt wel goed

ik neig ook meer naar t feit dat t een fabeltje is.... denk dat er anders zoveel meer mensen met een gaar gebit moeten rondlopen

6. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Mijn zoontje bijt, kwijlt en jengelt al weken als niet maanden, maar nog niks.
    Succes met de tandjes!

Even offtopic: Claire wat leuk dat jullie al voor een brusje gaan! (Ik ken je van een ander forum ;))

7. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    hey boefjesmama ;) heb net de fotos van je mannetje daar bekeken

*terug ontopic*

ik maak me er niet te druk om, ik laat r lekker kwijlen en bijten
    vooral nijntje bijtring gaat er helemaal aan
    en halverwege de dag een schoon hemd aan

8. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Precies. Ze komen er ooit allemaal vanzelf wel.
    En die enorme slierten hebben ook zijn charme :D
    (Alleen minder handig met vlieger spelen lol).

9. blijemama

blijemama Lid

17 jan 2010
    34
    0
    0
    ons zoontje is net 4 maanden en heeft al 2 ondertandjes dust zou best knnen!

Deel Deze Pagina