Onze zoon is van 23aug. In de ktaamweek is het niet onder de 29graden geweest! Ook daarna nog veel warme dagen. kraamhulp zei toen dat een warm rompje het belangrijkste is. Hier droeg hij geen muts (te heet), romper korte mouw met shirtje lange mouw, geen broekje of heel luchtig katoenen broekje.
Mijn dochter (midden juli geboren vorig jaar tijdens hittegolf) moest in het begin echt nog gewoon een muts op en kleertjes met lange mouwen en een lange broek + sokjes en een deken.. Het duurde een paar dagen voordat ze zichzelf goed warm kon houden. Zou het eerste pakje etc dus gewoon met lange mouwen doen. In de baarmoeder is het immers 37 graden.
Verschilt enorm per kindje; sommige kindjes kunnen zich gewoon nog niet op temperatuur houden, en dan kunnen wij met 32 graden liggen te puffen, voor zo'n kleintje is dat gewoon nog niet warm genoeg. En 's avonds koelt het vaak sowieso wel af, dus dan zul je ook wat kleertjes nodig hebben. Ik zou gaan voor mouwloze rompers; mocht je kindje het dan echt warm hebben, kun je alleen een romper aan doen. Verder gewoon pakjes van katoen; lange broekjes, shirtjes met lange en korte mouw. Wederom kun je dan per dag bekijken wat nodig is; misschien alleen romper + broekje? Of toch nog even een t-shirtje erover. Vestje is ook fijn! In de kinderwagen kun je vrij makkelijk gaan voor een dekentje erover of juist niet, dus handig voor als je gaat wandelen, hoef je geen vest aan te wurmen, maar dek je je kindje gewoon lekker toe met een katoenen dekentje ofzo.
hier een juni meisje vorig jaar . 1 laag meer dan dat je zelf aan hebt. Rompers lange mouw heeft ze vooral aangehad en broekje/sokken/tshirt. Ze sliep dan onder een lakentje. (geen slaapzak) . Kinderwagen; eerste tijd met dekentje. Je kleine baby ligt stil in de schaduw, is een stuk frisser dan hoe je loopt (in beweging) in de zon. Evt doe je broekje uit en sokjes onder het dekentje. In bed lag ze onder een laken met haar kleertjes. geen slaapzak. Maar je kan ook een slaapzak kopen met korte mouwen dan heeft ze ws geen laken nodig.
Thanx voor de tips meiden, heb even meegelezen, maar kan me in de meesten wel vinden. Heb ook mouwloze rompers gekocht. Na gelang het warm is of niet heb ik kleding met korte en lange mouw. En een paar jumpsuits voor als het echt heel warm is, die waren gewoon te leuk om niet te kopen haha. Heb ook gelezen, altijd 1 laag meer als jezelf.
Ga nog maar geen rompers met lange mouwen aanschaffen... Tja die zomers in Nederland he, je weet nooit wat je kan verwachten
gewoon van alles, korte mouwen, lange mouwen, dikke broekjes, dunne broekjes, bij meisje sokjes en maillootjes... Dochter is van augustus, had gewoon alles in de kast, voor zowel 30graden (mooie rompers ) als voor de "herfstdagen" zoals maillootje en romper met lange mouwen. Nu eind aug uitgerekend en zorg dat ik gewoon weer alles klaar heb liggen