Een zoon hebben, hoe is dat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door DN2017, 1 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DN2017

DN2017 Fanatiek lid

1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Hallo lieve dames,

Ik ben in verwachting van ons eerste kindje en wij krijgen een zoon! Wat een rijkdom!

In mijn omgeving zijn weinig dames met jongens dus ik ben erg benieuwd naar jullie ervaring met jullie zoon(s). Ik hoor graag alle leuke en minder leuke verhalen. Is jouw zoon een echte doerak of een lief mama's kindje? Heb je het anders ervaren dan met je dochter(s)? Wat is er het allerleukst aan het hebben van een zoon en wat vind je moeilijk? Hoe is papa met zijn zoon en had je dat verwacht?

Brand los! :)

Patri1982 en nizzie86 vinden dit leuk.
  2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Enige waar ik voor kan waarschuwen is houd een washandje in de buurt om goudkleurig boogschieten te voorkomen tijdens t verschonen. Om ons heen juist alleen maar knullen en die varieren van ongelofelijke donderstenen tot verschuilen achter de rokken van mama. Terwijl onze dochter de kroon spant met boef streken uithalen en dr breed grijnzend mee weg denkt te komen. Nou ja, bij papa en opa lukt dat aardig

brocante, Waxinelichtjes, HvO en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Mijn zoon is een echt mama’s kindje! Ik heb ook een dochter dus ik zie het verschil wel goed. Alleen is het ook per kind verschillend natuurlijk!
    Het is een ontzettende knuffel kont, een ongelofelijke grapjas, echt een Vrolijkerd.
    Maaar alleen mama krijgt hem stil. En hij kan af en toe wel driftig worden maar zodra ik hem dan afleid is het weer goed.
    Ik wilde graag altijd ‘alleen’ meisjes. Maar echt daar ben ik zoo hard op terug gekomen. Jongens zijn geweldig! En als ik ooit nog een derde kindje zou krijgen maakt het me absoluut niet uit wat het word.
    Ik vind meisjes ook een stuk eigenwijzer en pittiger qua communicatie.
    In ons gezin is de jongen dus een écht mama’s kindje,heeft ontzettend veel humor, eet alles maar dan ook echt alles, maar kan soms wel wat driftig zijn, maar dat is man eigen denk ik:p
    Meisjes zijn ook geweldig hoor begrijp me niet verkeerd! Want ik hou van allebei écht even veel. Mijn ervaring is wel dat mijn dochter als baby een stuk rustiger en stiller was. Mijn zoon is wel wat lomper en luider.

Edit: met papa kan hij heeerlijk stoeien en ‘wild’ doen maar als puntje bij paaltje komt is mama wel echt de grote heldin!

DN2017 vindt dit leuk.
  4. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Leg vast een schone luier klaar onder de vuile. Dan kan je hem snel dichtklappen indien nodig.

DN2017 en chantalvl vinden dit leuk.
  5. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Suuuuper leuk!!! En inderdaad, let in het begin dat je iets op zijn piepie legt, anders word je nat. :p:rolleyes:
    Die van ons is 10,5 maand, dus echte jongens dingen doen wij nog niet.
    Hij is al wel dol op auto's! dus wat dat betreft een echte jongen. Ik ben niet zo van het getut, dus ik vind het gewoon fantastisch. :roflmao:

DN2017 vindt dit leuk.
  6. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Mijn zoontje (21 maanden) is ook een ontzettend mama’s kindje en een grote knuffelkont.
    Qua speelgoed is hij en typisch jongetje, knuffels en dergelijke zeggen hem niks, maar auto’s en vooral tractors en graafmachines zijn de max.
    Dit begon al heel vroeg eigenlijk, hij wou altijd het boekje met voertuigen bekijken :p

DN2017 vindt dit leuk.
  7. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier een ondeugende mamagek knuffelkont. Fantastisch!

DN2017 vindt dit leuk.
  8. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje is 11 weken maar vind nu al fantastisch! Hij is super vrolijk en makkelijk. Verder kan ik er nog weinig over zeggen maar ik vind het geweldig om een zoon te hebben. Ben helemaal verliefd op hem. Dus dat komt bij jou ook vast goed!

DN2017 vindt dit leuk.
  9. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.228
    28.201
    113
    Volgens mij is er op deze leeftijd geen typisch verschil met meisjes. Volgens mij komt het verschil pas als ze peuter/kleuter zijn, wanneer hun karakter en eigenschappen echt gaan ontwikkelen.

DN2017 vindt dit leuk.
  10. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.231
    113
    Vrouw
    Nederland
    Het ligt compleet aan het karakter van je kindje. Ik vind het lastig om te zeggen dat iets typisch jongens- of meisjesgedrag is.
    Ik zie zeker verschillen tussen mijn kinderen maar of dat nou aan het geslacht ligt???
    Mijn oudste gaat bijvoorbeeld liever voetballen dan met poppen spelen en de jongste vindt Playmobil e.d. nu al erg leuk. Dus ja, zeg het maar.

Enige wat gelijk is, is de liefde voor mijn kinderen. Ik hou van beiden evenveel.

DN2017 vindt dit leuk.
  11. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Het hebben van een zoon is leuk, omdat het mijn zoon is.
    Niet om de specifieke eigenschappen die een kindje zou ‘moeten’ hebben, maar puur en alleen omdat het mijn gekke, ondeugende, drukke, knuffelige kindje is.

Vulpen, nizzie86 en DN2017 vinden dit leuk.
  12. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Inderdaad, mijn zoon en dochter zijn heel anders, maar dat is persoonlijkheid. Mijn zoon is ook weer anders dan de zoon van de buren nl of dan andere jongetjes op de creche ;)

Het enige opmerkelijke is dat hij echt gék is op techniek. De magnetron, schakelaars, knopjes, de thermostaat, afstandsbedieningen, kabels, papa nadoen als hij gaat klussen... En dan heeft hij echt van zijn vader en opa

DN2017 vindt dit leuk.
  13. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Hier een ongelofelijke doerak het ene moment en het andere moment zo'n mama's kindje. Hij is wel wat trager in ontwikkeling dan zijn zus, maar dat schijnt typisch iets voor jongens te zijn.

DN2017 vindt dit leuk.
  14. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ik heb er twee en hoop dat de derde ook een jongen is. Superleuk. Helemaal gek op alles met wieltjes, heel erg lief naar mij toe. Het zindelijk krijgen van de oudste was wel even een dingetje maar dat was met vijf weken voor elkaar.

DN2017 vindt dit leuk.
  15. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    De mijne is een echt mama’s kindje, speelt eigenlijk alleen met auto’s, wordt blij als hij papa’s boor/hamer/plugjes ziet en klimt in twee tellen ergens op.
    Echt zo’n jongens jongen en ik hou er van ❤️

DN2017 vindt dit leuk.
  16. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Fijn topic! Ik volg. Heb al een dochter en vraag het me ook af!

DN2017 vindt dit leuk.
  17. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    #17 Madeliefje06, 1 aug 2018
    Laatst bewerkt: 1 aug 2018
    Ik dacht altijd een echte meisjes moeder te zijn, maar ik vind het hebben van een zoon echt geweldig. Zoals hem wil ik er nog wel 5 :DHij is echt een jongens jongen die gek is van auto’s en boten, en gek wordt van alle roze dingen hier in huis. Maar zeker een mama’s kindje. Hij is wel een stuk ondeugender dan de meiden en veel ondernemender. Ik moet hem echt in de gaten houden altijd. En hij is echt een vreetzakkie. Verder qua ontwikkeling iets trager. Met zijn vader kan hij lekker stoeien, wild doen en voetballen. Dat doen de meisjes hier ook wel met hun vader, maar is toch wel iets anders.

Kleding kopen voor een jongen vind ik wel veeel lastiger! Haha

DN2017 vindt dit leuk.
  18. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik heb een peuterzoon en een baby zoon. De baby is een model kind, altijd lachen, allemansvriend en super actief. Peuterzoon is een boef, super attent en lief maar maakt graag overal een spelletje van. Als hij humeurig is is het een lekkere bromsnor. Kroelen, knuffelen en kussen doet hij graag.

Ik heb ook twee peuter dochters, net zo lief maar serieuzer en als ze humeurig zijn is het meer piepen en zeuren.

DN2017 vindt dit leuk.
  19. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.709
    4.025
    113
    Overijssel
    Wat voorgaande dames al zeggen: tijdens verschonen: zodra je die luier openklapt meteen een washandje oid er bovenop leggen! :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:
    De mijne is nu 4,5 jaar en als hij de tablet mag dan moet ik naast hem gaan zitten en wordt ik om de 3 seconden geaaid,gekust en geknuffeld, zo lief!!!

DN2017 vindt dit leuk.
  20. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Hahahaha dat doet mijn dochter dus ook. Opa schuren, zij nadoen. Maar ook mama poetsen, zij poetsen. Maar goed, mama zat ook met dr neus bovenop wat opa deed en kende nog eerder de gereedschapsnamen dan wat anders.

Oceanna vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina