Mijn zoontje is ruim 8 maanden oud en spuugt nog steeds erg veel. Hij had bij de geboorte verborgen reflux en heb de A.R. voeding van nutrilon. is speciaal voor kindjes die spugen. hebben een periode van een aantal weken heel vaak per dag gevoed. dus vaker voeden met kleinere flessen. daarna leek het beter te gaan en zijn we naar minder flessen van grotere hoeveelheid te gaan. Nu krijgt hij sinds zijn 6e maand ook fruit, brood en avond hapjes erbij. Echter spuugt hij nu ineens weer erg veel. Als hij nadat hij heeft gegeten in de box ligt te spelen, of op de grond tijgert dan vindt ik om de haverklap brood of hapjes die terugkomen. En dan niet gelijk na het eten maar soms zelfs een uur of langer daarna nog. Wat resulteert in veeeeeeel vieze kleren en het 385 keer wassen van het boxkleed. Ook in bed spuugt hij nog geregeld. Ik wordt er helemaal simpel van. Hij lijkt er zelf geen last van te hebben DAT hij spuugt. maar ik doe niks anders dan wassen en dweilen. Ik kan hem moeilijk de hele dag in de stoel laten zitten!!!! Is er iemand die hier ervaring mee heeft en eventueel tips heeft
Vervelend dat hij weer zoveel spuugt. Pas je de reflux regels nog wel toe? Zo niet zou ik dat wel weer gaan doen. Misschien niet het gene wat je wil lezen maar voor de rest is het echtuitziiten en dus heel veel dweilen en wassen. Mijn dochter heeft gespuugd tot ze een masn of 13/14 was.
Dit heeft mijn zoontje ook. Het komt waarschijnlijk door het kruipen (druk op buikje) en alles in de mond stoppen (dus sneller overgeven) Mijn zoontje is heel erg druk, dus dat speelt hier ook een rol Totdat hij 5.5 maandjes was ging het perfect. Nooit spugen dankzij de Johannesbroodpitmeel. Maar sinds hij tandjes heeft is dit compleet veranderd.
Wat vervelend dat hij weer zo veel spuugt. Mijn zoon had geen reflux, maar spuugde altijd wel veel. Hij heeft ook tot hij zijn dag voor het grootste gedeelte rechtop doorbracht (en dat was toch wel met 11 maanden oid) ook véél gespuugd. Inderdaad veel wassen, en jezelf ook regelmatig verkleden, wat wel vervelend is. Maar zolang het alleen een wasprobleem is en hij zelf happy is en goed groeit, kun je er weinig mee denk ik..
Herkenbaar. Hier ook een spugertje vanaf de geboorte. Ik heb het gewoon geaccepteerd dat ik vaker moet wassen of meer kleertjes moet kopen. Ligt hier nooit in de box en we hebben geen fantastische meubels (bewust). Dus dat scheelt. Ik poets gedurende de dag regelmatig even om haar spuugjes weg te halen. "Maakt niet uit meid, mama wast wel", zeg ik dan steeds. Niets aan te doen vrees ik . Good luck!
Haha mijn dochter spuugde ook heel veel. Mijn zoontje niet. Maar mijn dochter speelt veel buiten en word veel vies. Ik zeg altijd tegen haar geeft niks. Mama wast wel! Nu zegt ze dat ook altijd tegen mijn moeder Haha. We hebben een wasmachine oma!
Veel herkenning. Helaas geen tips Al lijkt het hier minder te worden nu ze zelf kan zitten. Dat rechtop houden blijft belangrijk maar ja, ze wil draaien, rollen en kruipen
Meestal heb je bepaalde momenten dat de reflux kan verminderen. 6, 9 of 12 maanden. Bij 1 jaar zijn de meeste kindjes wel van de reflux klachten af. Echter bij sommige duurt het niets langer, zoals mijn jongste. Die was 16 maanden toen het beter ging. Zolang ze er zelf geen last van hebben is er weinig anders te doen dan wassen en accepteren.