Een zoon hebben, hoe is dat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door DN2017, 1 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Noeser
    Tocoto vintage
    Tumble n dry
    Play up
    Nixnut
    Zara
    Grey label

Ik houd van linnen, basics, Frans en urban chic achtige kleding

Iertje81 vindt dit leuk.
  2. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Next Direct vind ik ook wel echt een aanrader, vooral de jassen. Gewoon H&M en Hema. Ik heb ook wel merkspul, ben echt gek op Tumble 'n Dry bijvoorbeeld. Name it ook leuk. Kijk ook eens op Jayno.nl. Dj Dutchjeans hebben ze daar. Zo leuk! Ik ben meer van het stoer.

DN2017 en Iertje81 vinden dit leuk.
  3. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Dank je!

DN2017 vindt dit leuk.
  4. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Ik ga kijken! Dank!

DN2017 vindt dit leuk.
  5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Hartstikke leuk TS, een jongen!

Bij mij zit tot nu toe het grootste verschil in fascinatie voor knopjes (afstandsbediening, lichtschakelaar ed), de mate van zelfstandigheid (mijn jongens zijn lui:p) en dat er een piemeltje aanzit.

DN2017 vindt dit leuk.
  6. Nemo1

Nemo1 Bekend lid

27 okt 2017
    502
    207
    43
    Vrouw
    Hier 2 zoontje en 1 dochter! Zoontjes zijn rustiger en minder pittig! Mijn ervaring hoor :) en echt mama's kindjes mijn zoontjes heerlijk!!

DN2017 vindt dit leuk.
  7. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Soms zet ik haar dan onder de douche en met de douchekop (op zachte stand) ertussen spuiten. Wordt het ook schoon en hoef je niet zo met die doekjes ertussen.

DN2017 vindt dit leuk.
  8. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Precies dit....mijn dochtertje wil alles zelf doen want anders pikt ze het niet maar mijn zoon van bijna 10 vindt het nog steeds prima als dingen voor hem gedaan worden.

Vero0504, DN2017 en femkes vinden dit leuk.
  9. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Jongens zijn leuk. Hier eentje van 14 maanden. Echt een scheet. Hij is rustig, lief en vrolijk. De kraamverzorgster zei dat jongens rustig of driftig zijn. Dus hij is rustig, alleen klimt hij overal op. Echt heel anders dan zijn zus.

DN2017 vindt dit leuk.
  10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb een meisje en twee jongens. Ik merk wel dat jongens veel fysieker zijn. Dus elkaar sneller en klap geven, maar ook een knuffel. Lekker ravotten. Meer een fysieke uitlaatklep zoeken voor spanning of drukte (handig zo'n trampoline). En ze zijn wat onbesuisder dus als moeder heb ik moeten leren minder snel in te gaan grijpen en af en toe een schiet gebedje te doen. Ik vind het geweldig!

DN2017 vindt dit leuk.
  11. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Ik heb er 2, 1tje van 8 en 1 van bijna 16 weken.

Ik geniet van allebei enorm. Vind t heerlijk! Maar dat zou ik gedaan hebben als t meiden waren.

DN2017 vindt dit leuk.
  12. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik heb een zoon en een dochter. Zoontje was vanaf het begin echt een mama's kindje. Dochtertje begint nu wat meer naar mij toe te trekken maar voorheen echt enkel papa.
    Onze jongen is heel erg rustig, heeft wel zijn driftbuien natuurlijk thuis maar dat heeft elk kind wel. Verder is het een kind dat het liefst tekent en knutselt of huizen bouwt met lego en duplo.
    Mijn dochter daarentegen is actiever: fietsen, bal spelen, etc.
    Beiden zijn heel erg verlegen, dat wel. Hier geen sprake van stereotypen: zoon erg rustig en dochter net een rakker.

DN2017 vindt dit leuk.
  13. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik vind het eerlijk gezegd echt geweldig om een zoontje te hebben. Heb dan ook vanaf het begin reeds een jongetje gewenst. Je kan er even leuk mee spelen als met meisjes hoor.
    En ze zijn zeker even lief. Als je hen ook leert om rustige dingen te doen, leren ze zich ook rustig bezig houden. Althans, dat is mijn ervaring.

DN2017 vindt dit leuk.
  14. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Dit herken ik wel ja. Mijn dochter was ook op jonge leeftijd al veel meer ondernemend. Waar mijn zoon zich uren kan vermaken met een bak duplo, ging zij het liefst het hele huis door, spullen uit de kast trekken en op onderzoek uit. Zij speelt graag met de bal, gaat fietsen of fantasiespel, hij speelt met duplo, de zandbak of gaat tekenen. Mijn zoon kijkt echt de kat uit de boom, zij is heel extravert.

DN2017 vindt dit leuk.
  15. rums

rums Niet meer actief

Ik heb er 3 en vind het heel leuk. Ook met zijn drieën bij elkaar heel leuk. Qua interesses zijn het echte jongens interesse ligt bij bouwen, vrachtauto's, auto's en trekkers.

DN2017 vindt dit leuk.
  16. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    #56 Waxinelichtjes, 3 aug 2018
    Laatst bewerkt: 3 aug 2018
    Het hebben van een zoon is geweldig!
    Wij hebben een ontzettend lief, blij mannetje die heel heel HEEL erg druk is en altijd bezig. Hij kan prima alleen spelen maar samen is ook heerlijk.
    Hij is gek op alles met wielen en de auto's en treinen zijn niet aan te slepen. Blokken bouwen is ook erg populair, net als ballen en ballonnen. Alles wat rond is ziet hij als bal en dat is natuurlijk geweldig!
    Hij is een echte doerak en dol op stoeien met papa.

Maar. ;)

Zo lief en vrolijk hij kan zijn, zo stout en vervelend kan hij ook zijn. Hij kan doordrammen en flinke driftbuien krijgen. Als hij iets niet wil, dan kan ik op mijn kop gaan staan maar hij doet het niet.
    Hij moet veel energie kwijt, hij racet weleens met zijn fiets tegen de kast/kachel/tafel... ja hij is een wildebras.

Het is makkelijk met kleren kopen. Goed voor de portemonnee haha. Simpelweg minder keuze dan bij meiden.

Succes:D:thumup:

DN2017 vindt dit leuk.
  17. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn zoon heeft duidelijk 'jongens' interesses vanaf het begin (ballen en auto's, Cars, Planes en tegenwoordig vindt hij formule 1 ook leuk en kent hij de namen van alle racers uit zijn hoofd). Qua karakter is het een volgzame goedzak, echt een lieverd die veel best vindt en op-en-top mama-kindje. Ondanks zijn beperkingen, die soms ook heel pittig kunnen zijn, is hij op sommige fronten veel makkelijker dan zijn zusjes...

Mijn oudste dochter was vanaf het begin absoluut een meisje-meisje met veel roze, glitter, prinsessen, make up, jurken en rokjes. Ook veel meer zeuren, huilen en piepen :oops:... En tegenwoordig discussies (hoezo? waarom? ja maar!)

Mijn jongste dochter is een beetje mix qua interesses, duidelijk veel minder fan van roze/prinsessen, heeft aanzienlijk minder jurken/rokjes aan, houdt ook erg van dino's, auto's en insecten :rolleyes: en is pittig en temperamentvol en van nature een beetje, tja, dwars :p?

Maar goed. Ik weet dat er ook volgzame meisjes zijn en temperamentvolle jongens, dus meer aard van beestje dan het geslacht neem ik aan...

DN2017 vindt dit leuk.
  18. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Ik heb een jongen en dacht altijd een meisjes moeder te zijn nou wij zijn 2 handen op een buik.
    Het is echt een mama's kindje, houd van kroelen maar ook stoeien, gek doen mag met mama.
    Hij speelt bijna alleen maar met auto's, weet heel veel automerken uit zijn hoofd(3 jaar) en kan gillen als een meid haha.
    Kan driftig zijn maar met een kroel is dat vaak weer over.
    En winkelen gaat ook steeds beter haha. Koop wel steeds meer merk nu die wat ouder word voor meisjes vind ik goedkopere kleding vaak ook nog wel leuk.

DN2017 vindt dit leuk.
  19. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik vind het geweldig om een zoon te hebben!
    Hij is wel een mama's kindje maar woont ook meeste tijd bij mij.
    Is ook dol op z'n vader hoor.

DN2017 vindt dit leuk.
  20. LadyH88

LadyH88 Bekend lid

12 mei 2015
    800
    274
    63
    wat leuk, gefeliciteerd!
    Ik dacht dat ik een echte meisjesmama was, maar ik vindt het zoo leuk een zoontje! Ik moest tijdens mn zwangerschap wel even schakelen;). Zo leuk een jongetje! Lekker actief, rennen, springen, stoeien.. Als hij valt is het geen drama. Waar mijn nichtjes een kwartier later nog jammeren, staat hij op, komt naar me toe: mama, au kusje. Enn weer verder..
    Kleding vindt ik wat lastiger, ik zie in de winkels nog steeds meer leuke meisjesdingen dan jongensdingen hangen.
    Hij is nog geen echt mamaskindje of papaskindje. Hij is dol op ons beiden, vindt het enorm leuk om samen iets te doen.
    Wel duidelijke jongensinteresses.. Klom al vroeg overal op, speelt met kabeltjes, voetbalt, autos..

DN2017 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina