Een zoon hebben, hoe is dat?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by DN2017, Aug 1, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

May 17, 2016
    1,995
    273
    83
    Ik heb 2 zoontjes en ze zijn echt geweldig :D

De oudste is 2,5 jaar oud en met echte ‘jongenshobby’s’. Auto’s, tractors, bouwen, rennen, stoeien, klimmen. Gewoon precies hoe ik me een zoontje had voorgesteld. Hij kan heel driftig worden en dramatisch doen als hij zijn zin niet krijgt. Maar het is ook echt een gevoelig kindje, dat altijd even moet ontdooien als we ergens anders zijn. Dan is hij verlegen. Maar zodra hij zich op zijn gemak voelt gaat hij los en dan kan hij ook te wild worden. Ik probeer niet zo’n ouder te zijn die altijd ‘pas op’, ‘voorzichtig’, ‘kijk uit’ zegt, maar dat is soms best lastig met zo’n wildebras. Hoe vaak hij al zijn tand door de lip heeft gehad of builen op zijn hoofd. Benen altijd onder de schrammen en blauwe plekken. Verder echt een mama’s kindje: heel fysiek, lekker knuffelen, wil nog veel gedragen en opgepakt worden. Heel verzorgend naar ons toe. Nouja. Ik kan echt nog uren doorgaan over hem :roflmao:

De jongste is pas 5 maanden, hij lijkt wat gemoedelijker als zijn broer. Heel vriendelijk, lacht naar iedereen. Vindt het fijn op schoot, maar houdt ook van lekker omrollen en is zelfs al achteruit aan het kruipen. Begint nu steeds meer interactie tussen hem en zijn broer te komen. Kan niet wachten tot ze echt samen kunnen spelen!

Jongens zijn dus leuk :D ik wilde ook heel graag zoontjes, ik hoop echt dat ze later een sterke band hebben en houden samen!

DN2017 likes this.
  2. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,657
    2,872
    113
    Waar mijn huis woont
    Gefeliciteerd!

Ik heb zowel een dochter als een zoon.
    Ze lijken enorm veel op elkaar, qua karakter en eigenaardigheden.
    Onze zoon is meer een papa's kindje en dochter meer mama's kindje.
    Ze zijn beide enorme knuffelkonten, zorgzaam, ondernemend, nieuwsgierig en eigenwijs. Beide zijn gek op klauteren/klimmen/van dingen afspringen.
    Zoon is gek op auto's, tractors en graafmachines.
    Dochter was op die leeftijd meer met speelgoedtelefoons en tasjes bezig.

Qua karakter is 1 van de weinige verschillen dat zoon meer temperament heeft(na dochter dacht ik eigenlijk dat dit niet mogelijk was.....).
    En hij is standvastiger. Als iets niet mag blijft hij rustig nog 5x door gaan als je hem corrigeert. Als hij iets wil, blijft hij er langer om zeuren/drammen. Dochter WAS:)rolleyes:) wat dat betreft echt een eitje. Bij nee luisterde ze meteen....dat is nu dus wel anders.

Het gaat hartstikke leuk worden met af en toe momenten waarin je hem wel achter het behang wil plakken.

DN2017 likes this.

Share This Page